„Užsieniečių reikalų skyriuje 9:30 val. atsispausdinome terminale talonėlį dokumentų pridavimui bendra tvarka, nes norėjome gauti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje. Eilėje laukėme iki 18 val. Dokumentų iš mūsų taip ir nepriėmė dėl darbo pabaigos“, – apie vieną Migracijos valdyboje praleistą antradienį pasakojo viešai pristatyta nenorėjusi būti moteris.

Ji neslėpė mananti, kad tik viešumas gali sustabdyti ir sutvarkyti Migracijos valdyboje vykstančią betvarkę.

Gėda prieš užsieniečius

„Apie 11 val., vis dar laukdami savo eilės, pradėjome stebėti darbuotojų darbą. Tie klientai, kurie laukė bendroje eilėje, priimami nebuvo iki 16:00 val. Tuo metu į kabinetus ėjo besišypsantys vertelgos, kurie už dokumentų pridavimą susimoka po 100 Eur. Tokią informaciją gavau iš kitų klientų“, – piktinosi moteris.

Jos teigimu, pastarieji klientai buvo priimami be eilės, labai maloniai ir mandagiai, kai bendroje eilėje sėdintys – ignoruojami.

„Darbuotojos yra nemandagios ir atgrasios, priešiškos. Jos siūlo samdytis asmenis, kurie sutvarko dokumentus gauti leidimus gyventi Lietuvos Respublikoje greitai ir be eilės. Man tai stebėti buvo labai nesmagu, gėda prieš užsieniečius“, – tikino DELFI skaitytoja.

Aiškina jau ėmęsi pokyčių

Paprašyti pakomentuoti šią situaciją Vilniaus apskr. VPK Migracijos valdybos atstovai DELFI aiškino pripažįstantys, kad trūkumų užsieniečių priimamojo veikloje iš tiesų esama. Dėl to, jų teigimu, buvo imtasi administracinių ir organizacinių pokyčių visoje Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato migracijos valdyboje.

„Dėl nepatenkinamo Migracijos valdybos Užsieniečių reikalų skyriaus darbo Vilniaus aps. VPK vadovai inicijavo jo veiklos auditą, kuriuo tikimasi identifikuoti veiksnius, trukdančius efektyviai dirbti minėto skyriaus priimamajame. Kai kuriuos veiklos procesus jau esame pakeitę ar pakoregavę, darbuotojai mokosi dirbti naujai. Deja, perėjimas prie naujos interesantų aptarnavimo sistemos nėra toks sklandus, kaip norėtųsi, tenka keisti personalą, veiklos metodus ir darbo įpročius“, – rašoma valdybos atstovų komentare.

Jame taip pat pasakojama, kad šiuo metu stengiamasi dirbti kiek galima geriau, griežtai laikantis iš anksto sudaryto specialistų, dirbančių priėmime, grafiko, atsižvelgiant į interesantų pageidavimus.

Kodėl kai kuriems netenka laukti eilėje?

Valdybos atstovai tikino suprantantis į DELFI besikreipusios pilietės padėtį ir esantys pasirengę su ja susitikti ir išklausyti rūpesčių.

„Tikėtina, pilietė atkreipė dėmesį į atskirą interesantų priėmimo langelį, prie kurio užsieniečiai priimami nesinaudojant informaciniu skydu. Tame langelyje aptarnaujami užsieniečiai, kurie yra pasinaudoję išankstinės registracijos sistema policijos elektroninių paslaugų portale www.epolicija.lt. Nuo 2015 m. liepos 8 d. išankstinė registracija taikoma tik užsieniečiams, ketinantiems pateikti prašymus išduoti ar pakeisti leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje šeimos susijungimo ir studijų pagrindu. Prašymai kitais pagrindais teikiami bendra eilės tvarka. Dėl to, kad interesantai prie specialistės langelio eina pagal jiems žinomą laiką, pilietė galėjo susidaryti įspūdį, kad interesantai aptarnaujami nesilaikant bendros eilės“, – skaitytojos pastebėjimus aiškino jie.

Tačiau valdybos atstovai tikino negalintys plačiau pakomentuoti dėl neva darbuotojų rekomendacijų interesantams samdytis asmenis, kurie kažkaip kitaip, galimai neteisėtais būdais, sutvarkytų dokumentus ar įvardyti priežasčių, kodėl greta leidimų laikinai gyventi Lietuvoje išdavimo langelių formuojasi eilės, nesibaigiančios visą dieną.

Į šiuos klausimus jie tikino galintys atsakyti tik po minėto darbo audito.