Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, vis daugiau gabių Lietuvos jaunuolių nusprendžia išvykti studijuoti į užsienio šalis, neretai jiems pasiseka pakliūti ir pasaulio reitingų viršūnėms priklausančius universitetus. Tačiau dažnu atveju net ir gabiems jaunuoliams yra sudėtinga visapusiškai ir tiksliai įvertinti savo galimybes bei norus ir priimti teisingiausią sprendimą dėl studijų krypties ar universiteto.

„Academic Brother“ mentorystės projektas siekia užpildyti šią spragą. Tai – savanoriška studentų iniciatyva, kurios tikslas yra padėti gabiems ir motyvuotiems paskutiniųjų klasių moksleiviams siekti aukštojo išsilavinimo geriausiuose pasaulio universitetuose. Tuo pačiu siekiama burti tarptautinę lietuvių studentų bei mokslininkų akademinę bendruomenę.

Projektas paremtas savanoriška studentų iniciatyva, kurios metu studentai, jau bestudijuojantys geriausiuose Jungtinės Karalystės (JK) universitetuose, padeda Lietuvos mokiniams, siekiantiems panašių studijų juos dominančiuose universitetuose.

Užsimezgantį bendravimą puikiai paaiškina projekto pavadinimas Big Brother (liet. Didesnysis/ Vyresnis brolis): kiekvienam atranką praėjusiam moksleiviui yra paskiriamas mentorius – sėkmingas prestižinio universiteto studentas, galintis pasidalinti savo patirtimi ir duoti naudingų patarimų apie stojimo procesą bei studijas.

Projektas startavo pernai Kembridžo universiteto lietuvių bendrijos (CULS) iniciatyva, o šiais metais plėtėsi, į organizatorių gretas oficialiai įsijungus ir Oksfordo universiteto lietuvių bendrijai (OULS) bei užmezgus ryšius su giminingu „LT Big Brother“ mentorystės projektu.

Kaip rašoma pranešime, praėjusiais metais į projektą užsiregistravo daugiau nei 100 moksleivių iš Lietuvos, kuriems sutiko padėti per šimtą studentų. Daugelis jų – iš geriausių JK universitetų. Pasirodžius stojimo rezultatams, paaiškėjo, kad net 38 proc. bandžiusiųjų gavo kvietimus studijuoti prestižiniuose Kembridžo ir Oksfordo universitetuose. Taip pat daugelis dalyvių įstojo į Londono, Edinburgh'o, Durham'o, Warwick'o ar kitus žymius universitetus.

Projekto efektyvumas slypi paprastuose žinių ir informacijos mainuose, kurių metu „akademiniai broliai”, daugiau patirties ir žinių turintys mentoriai-studentai, konsultuoja bei pataria abiturientams įvairiais stojimo į universitetus klausimais: kurį universitetą ar koledžą pasirinkti, į ką būtina atsižvelgti stojant, kaip pildyti paraiškos formas, ir kt. Nors daugiausia buvo bendraujama internetu, Lietuvoje ne kartą vyko ir gyvi susitikimai, kurių metu moksleiviai bei studentai susipažino vieni su kitais, kalbėjosi apie savo ateities planus ar šiaip šnekučiavosi prie arbatos puodelio.

Šiais metais projektas vyks dviem etapais – stojimo į Oksbridžo universitetus bei stojimo į kitus universitetus (dėl skirtingų stojimo procedūrų). Bus siekiama suteikti dar didesnes galimybes bei geresnį paruošimą: dalyviai galės laisvai kontaktuoti su kitais „Academic Brother“ studentais ir moksleiviais, dalintis savo patirtimi ar klausti patarimų; be to, kaip ir praėjusiais metais, bus rengiami gyvi ir gausūs susitikimai Lietuvoje.

Pirmasis susitikimas jau liepos 1-ąją dieną, kurio metu pirmojo etapo dalyviams bus pristatoma Oksbridžo stojimų tvarka. Vasaros pabaigoje planuojama suteikti moksleiviams unikalią galimybę visapusiškai pasiruošti Oksbridžo stojimams kelių dienų stovykloje Lietuvoje, kurią ves ir dalyvius asmeniškai konsultuos esami ar buvę Oksbridžo studentai.