Kaip save įkvėpti aktyviai gyvensenai

 (1)
Amžinas klausimas: kur gauti motyvacijos ne tik kasdien keltis ir eiti į darbą, bet dar ir sportuoti, sveikai maitintis, aktyviai leisti laisvalaikį?
Andrius Česnauskas
© Goodlife photography

Motyvacijos turime visi

Kai noras viską keisti užvaldo – atrodo, kalnus gali nuversti, šturmuoji sporto salę, dirbi su užsidegimu, tačiau po mėnesio užsispyrimas išgaruoja ir vėl tenka rinkti motyvaciją po kruopelę. Kaip sau padėti? Kaip įgyti ilgalaikį atsparumą motyvacijos svyravimams? Mums pasiruošęs padėti „Goodlife“ sporto vadovas ir asmeninis treneris Andrius Česnauskas.

Esu įsitikinęs – visi mes turime savyje motyvacijos, tik to nežinome arba ją eikvojame kitiems tikslams. Juk kiekvieną rytą atsikeliame ir nueiname į darbą, nors kartais visai tam neturime nei motyvacijos, nei noro. Sportui tos valios atsikelti ir nueiti visai nebelieka? Į darbą einame, nes žinome, kad mėnesio gale gausime atlygį. Mėnuo mums nėra toks ilgas laiko tarpas, kurio negalėtume pakentėti vardan taip laukiamos naudos. Kadangi greito atlygio už sportą niekas nežada – motyvaciją išlaikyti ženkliai sunkiau.

Kelkime realius tikslus

Tad pasiryžę žengti į sporto salę, nekelkite sau didžiulių tikslų. Jei neturėsite tarpinių stotelių, mažų tarpinių tikslų – motyvaciją galite pamesti jau po mėnesio. Štai ateina į sporto klubą labai užsidegęs žmogus, nori greito ir akivaizdaus rezultato, pavyzdžiui, numesti 20 kg, kol motyvacija neišgaravo. Po mėnesio pamato, kad pavyko numesti tik kilogramą ar du, tada supranta, koks ilgas kelias dar laukia ir palūžta, sako – viskas, aš tiek negaliu. Tad verčiau pradėkite palaipsniui, leiskite sau įsivažiuoti, pradžioje išsikelkite nedidelius tikslus ir labai svarbu – įgyvendinę tuos mažus tikslus išmokite pasidžiaugti.

Taip pat teks susitaikyti su tuo, kad ne viskas eisis lengvai ir tai, ką reikės daryti, gali jums visai nepatikti. Darymas vardan darymo nedžiugina, bet net neabejoju, kad rezultatai anksčiau ar vėliau pasirodys ir būtent jie pakurstys jūsų motyvaciją.

Kas ta motyvacija apskritai?

Nors naujausios teorijos teigia, kad mojuoti motyvacijos korta net nekorektiška, nes motyvacijos kaip tokios tiesiog nėra… Panašu, kad šioje naujoje teorijoje tiesos esama. Juk taip vadinama motyvacija išties tėra tik mūsų prioritetai, vertybės ir pasirinkimai. Ar sveikata jums vertybė? Jei ji neįtraukta į jūsų vertybių sąrašą, tikėtina nieko dėl jos nedarysite ir sportuoti nesivarginsite.

Tad verta peržvelgti savo vertybių sąrašą, kol jo nepakoregavo… gydytojai. Būtent tik kritiniais momentais, kai iš gydytojų išgirstame negailestingą verdiktą, esame priversti sveikatą iškelti į vertybių sąrašo viršų. Mūsų kūnas yra sudėtingas ir nuostabus organizmas, jis pats atsistato, pagyja, bet jam būtina suteikti tinkamas sąlygas, padėti.

Deja, ir į gyvenimo pamėtėjamus iššūkius žvelgime skirtingai. Vieniems jie suteikia motyvacijos, kitus dar labiau sugniuždo. Sakoma, kad yra du žmonių tipai – lyderiai ir aukos. Aukos nuolat viskuo skundžiasi, yra nepatenkinti, o lyderiai visada ieško galimybių, į viską žvelgia pozityviai, nesidairo į praeitį, o fokusuojasi į priekyje laukiančius tikslus. Jei žmoguje dominuoja negatyvus požiūris, jis visada ieško pasiteisinimų, o dar ta tingi prigimtis, nenoras išeiti iš komforto zonos – tikrai lengviau yra verkšlenti ir dejuoti. Tačiau dejuodami dėl antsvorio, prastos sveikatos ir nieko dėl to nedarydami pokyčių nesulauksite.

O jei pabandysite – atsiras bent teorinė tikimybė, kad viskas pajudės teigiamų pokyčių link. Ir jei po pirmojo bandymo jus parklupdys motyvacijos stoka, nesustokite, bandykite dar kartą ir tiek kartų, kiek tik reikės.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Šių metų odos priežiūros tendencijos – duokite kelią probiotikams

Kaip ir kiekvienoje industrijoje, kosmetologijos rinkoje egzistuoja savos kasmetinės tendencijos, kurioms įtaką daro mokslo inovacijos ir vartotojų poreikiai.

Kai plaukai ima žilti, kelio atgal nėra (45)

Kodėl plaukai praranda spalvą, kodėl kai kurie žmonės pražyla nesulaukę nė trisdešimties, ir ar yra priemonių, sulėtinančių šį procesą?

Mitybos specialistė apie magiškąsias žalios spalvos daržoves (1)

Mėgautis maistu – privaloma. Pakeisti mitybos įpročius bus sunku, jeigu įstatysite save į rėmus, pradėsite save riboti, skaičiuosite kiekvieną kąsnį, o vėliau persivalgysite. Svarbiausia – klausyti savo organizmo, duoti jam kokybiško ir maistingų medžiagų kupino maisto.

Mitybą pakeitusi Aurelija: mano kūnas pasikeitė neatpažįstamai (26)

23-ejų Aurelija Kavolytė pripažįsta, kad kartais būdavo sunku, tačiau dabar sveika mityba tapo visiškai įprasta. Išėjusi su draugais mergina ramiai geria vandenį, arbatą ar kavą ir tai jai vis labiau patinka.

14 metų sportavo, tačiau tikrą kūno grožį atskleidė tik pakeitusi mitybą (40)

Monika Černauskaitė neseniai nustebino daugelį, kai parodė, ką pasiekė vos per du mėnesius – jos presas tapo beveik kaip trenerio! Mergina pasakoja, kaip pagaliau jai pavyko įgauti tokią puikią fizinę formą, kurios nesuteikė net 14 metų sporto.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.