Dar vienas būdas atsisakyti saldumynų

 (6)
Originalų būdą atsikratyti potraukio saldumynams sugalvojo mokslininkai iš Flinderso universiteto Australijoje. Tam tereikia užsimerkti ir įsivaizduoti mišką. Šis būdas turi rimtą mokslinį pagrindą.
© Fotolia

Jis pagrįstas „noro integravimo“ metodu, kuris yra dažnai taikomas praktinėje psichologijoje tam, kad būtų permušta trauka nereikalingiems ar kenksmingiems dalykams.

Paaiškėjo, kad šokolado plytelė iššaukia tokį endorfinų pliūpsnį, kad norint neutralizuoti šį norą reikia kažko, kas dar stipriau paveiktų mūsų psichiką. Tam, kad išspręstų tokį sunkų uždavinį ir rastų veiksmingą būdą, mokslininkams prireikė atlikti rimtą klinikinį bandymą, rašoma zdr.ru.

Pradžioje jie surinko dvi moterų grupes – į pirmąją pateko tos, kurios buvo gana abejingos šokoladui ir galėjo jo nevalgyti savaitėmis. Antrą grupę sudarė moterys, kurios jautė nuolatinį norą pasilepinti šokoladu ir svajojo atsikratyti šios priklausomybės.

Po to grupės buvo sumaišytos taip, kad kiekvienoje būtų apytikriai vienodas skaičius šokolado mėgėjų ir abejingųjų šokoladui. Dalyvėms buvo pasiūlyta pasirinkti vieną iš psichologinių technikų – pirmosios grupės dalyvės pajutusios potraukį saldumynams turėjo mintimis maksimaliai atsiriboti nuo savo noro, o antrosios grupės dalyvės – permušti šį norą įvairiomis teigiamomis scenomis iš gyvenimo, pavyzdžiui, įsivaizduoti pasivaikščiojimą pavasariniame miške, žaidimą su naminiu gyvūnu, epizodą iš mėgstamo filmo. Eksperimentuotojai kelias savaites stebėjo rezultatą.

Paaiškėjo, kad daugiausiai saldumynų atsisakė dalyvės iš grupės, kurios norą pasilepinti saldumynu pakeisdavo maloniomis mintimis. Tarp jų su didele persvara pirmavo fantazija apie pasivaikščiojimą žydinčiame pavasariniame miške. „Miško“ grupės dalyvės ne tik praktiškai nevalgė šokolado, bet ir atsikratė poros nereikalingų kilogramų.

„Mes neišnaudojame savo vaizduotės potencialo kovodami su žalingais įpročiais“, – mano mokslininkai.

Iš tiesų, kas gali būti paprasčiau, nei laiku pakeisti kenksmingą norą maloniomis fantazijomis. Šis metodas ne tik veiksmingas ir ekonomiškas. Jis puikiai pakelia nuotaiką. Juk įsivaizduojame šilto vėjelio dvelksmą, lapų šnarėjimą ir miško gėlių aromatą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Naujienų prenumerata

Grožis ir sveikata

Įvardijo, kokių produktų suvalgytume mažiau, bet jaustumės sotesni (8)

Labai maža tikimybė, kad jau pagamintame maiste nebus cukraus, o ypač jo daug padažuose, kečupe, nemažai – greitai paruošiamose košėse, sausuose pusryčiuose. Taip LRT RADIJUI sako mitybos specialistė Vaida Kurpienė.

Neišmeskite banano žievės: ji naudinga širdžiai, virškinimui ir geram regėjimui (87)

Alternatyvioji medicina skiria užtektinai dėmesio gydomajai vaisių ir daržovių odelių galiai. Paradoksalu, tačiau dažniausiai mes jas nulupame ir tiesiog išmetame, nepaisydami naudos, kurią galėtume iš jų gauti, rašo naturalcarebox.com.

A. Pauliukevičius prieš bokalą: dar penkios priežastys atsisakyti alkoholio (148)

Apie alkoholio žalą skelbiama jau kelis šimtmečius: gydytojai, kelių policininkai, psichologai, barmenai, grožio specialistai ir įvairių pakraipų sveikuoliai apie jo poveikį kalba skirtingai.

Savigyda vaistažolėmis: kaip atpažinti pavojingas? (3)

„Lietuvoje turime labai daug vaistinių augalų, turbūt skaičiuotume šimtais, o vaistažolių rinkimas yra puiki galimybė praleisti laiką gamtoje, tačiau vaistažolės iš vaistų ir vitaminų gali virsti pavojumi sveikatai“, – įspėja Mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtos skyriaus vedėjas Almantas Kulbis.

Mankšta darbo vietoje – naujas būtinas įprotis (2)

Šiandieninis mūsų gyvenimas kažkiek primena karuselę – ji vis sukasi, greitėja. O sukdamiesi gyvenimo ir darbų rate mes dar turime išlikti produktyvūs ir konkurencingi, kitu atveju karuselė mus tiesiog išspriegs lauk.
KMI skaičiuoklė
  kg
      cm
      
Moterims rekomenduojamas KMI dydis yra 18-23, vyrams 20-25.
Mažiau kaip 18.5 - nepakankamas svoris.
18.5 - 25 – normalus.
25 - 30 – antsvoris.
Daugiau nei 30 – nutukimas.