aA
„Vinis į karstą buvo spalio mėnesio Vyriausybės nutarimas ir padidinimas koeficiento“, – laidoje „DELFI diena“ konstatavo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Šių metų spalio 16 dieną Vyriausybė priėmė nutarimą didinti nuo 1,3 iki 1,65 koeficientą, taikomą apskaičiuojant minimalų darbo užmokesčio (MMA) dydį, kurį mokant darbuotojui gali būti mokama didesnė nei 50 proc. darbo užmokesčio dydžio neapmokestinamųjų dienpinigių suma.

Po to kelios verslininkų asociacijos išplatino kreipimąsi, kuriame teigia, kad toks sprendimas lems neigiamas sąlygas verslui ir šalies konkurencingumui.

„Linavos“ nariai ragina minimaliosios mėnesinės algos (MMA) koeficiento klausimą vertinti kompleksiškai ir neatsietai nuo ES Mobilumo paketo poveikio Lietuvos kelių transporto sektoriui ir šalies ekonomikai.

Verslas žvalgosi į kitas šalis

Daugeliui jau puikiai žinoma, kad tolimųjų reisų vairuotojai po truputį verslus iškelia į kitas šalis.

„Tikslaus skaičiau neturime, bet jų jau nemažai. Šis procesas nėra naujas, apie tai mes jau pradėjome kalbėti praėjusiais metais gegužės mėnesį, kai atsirado visokių trukdžių mūsų verslui. Vežėjai pradėjo tuo domėtis, kaip iškelti verslą, kur kelti. Procesas po truputį pajudėjo.

Alina Gaudutytė, Mečislavas Atroškevičius
Alina Gaudutytė, Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Josvydas Elinskas

Šiandien kol kas nepasakyčiau, kad verslas iškeliamas, yra vykdoma žvalgyba. Pavyzdžiui, kiekviena įmonė registruoja kažkokį ūkio subjektą užsienyje, įsigyja vieną ar kitą vilkiką ir tiesiog daro tokį verslą, kuria istoriją, kad paskui galėtų gauti finansavimą, susitvarko teisinius dalykus. Sakykime, tai yra tik pradžia to viso proceso“, – DELFI laidoje sakė M.Atroškevičius.

Paskutinė vinis į karstą

Viena iš šalių – Lenkija. M. Atroškevičius pabrėžia kelis dalykus, iš kurių vienas ir pats svarbiausias – požiūris į verslą.

„Lenkija yra daug arčiau pagal mūsų galbūt mentalitetą, daug patogiau nuvažiuoti, susitarti ir kalbėtis. Bet tai nėra vienintelė vieta, jau galime kalbėti ir apie Vokietiją. Jeigu imtume, kad visų krovinių pervežimų centras yra ties Vokietijos ir Prancūzijos pasieniu, tai teoriškai kuo arčiau to centro yra būstinė, tuo verslui yra geriau“, – sakė jis.

Anot jo, pagrindinis dalykas, kuris vilioja vykti iš Lietuvos ir yra būtent verslo sąlygos. „Labai stiprų smūgį sudavė koeficiento priėmimas, kuris buvo 1,65, apie ką mes jau kalbėjome, tai labai stipriai pajudino procesą. Žinoma, visi labai laukia to Mobilumo paketo, todėl mes savo valdžios atstovams nuolat kartodavome, kad nereikia kurti kažkokių trukdžių ir apsunkimo verslui čia viduje, kai nėra aišku, kaip bus su Mobilumo paketu. Visgi vinis į karstą buvo spalio mėnesio Vyriausybės nutarimas ir padidinimas koeficiento.“

VMI Teisės departamento vyresnioji patarėja Alina Gaudutytė tikino, jog vežėjai nėra kažkuo išskirtiniai mokesčių mokėtojai.

Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Ne, tikrai nėra išskirtinė. Tai yra tokia pati mokesčių mokėtojų grupė, kaip ir visos kitos. Mokesčių įstatymai galioja tie patys, nėra kažkokių išskirtinumų. Taip, jų veikla gal yra specifinė, nes jie turi daug komandiruočių, tai yra susiję su vežimu, keliauja, juda po visas šalis. Aišku, tas komandiruočių pakeitimas, kuris liečia koeficientą 1,65 galbūt turėjo jiems įtakos, bet tai liečia visus kitus, nėra išimtis, kad tik vežėjai. Nuo šių metų yra nustatyta, kad jeigu darbuotojo alga yra minimali ir padauginta iš 1,65 sudaro 1001 euro, viršija ir daugiau, tai gali mokėti dienpinigius be jokių apribojimų. Kiek priklauso pagal nutarimą, tiek ir gali“, – aiškino specialistė.

Skirtumai Lenkijoje ir Lietuvoje

Paklausus, kaip skiriasi mokestinė aplinka Lietuvoje ir Lenkijoje, M.Atroškevičius paminėjo kelis svarbiausius dalykus.

„Pagrindinis dalykas – požiūris į verslą. Jeigu kalbėtume apie tą pačią Lenkiją, Lenkijoje verslas yra gėris, o Lietuvoje verslas yra blogis. O kalbant apie skirtumus, galima įvardyti paprastus dalykus. Draudimas yra ženkliai pigesnis, paskolos – jų gavimas yra paprastenis. Mūsų įmonės, kurios pernai ten įsikėlė su vienu ar dvejais vilkikais, pas juos ateina bankų atstovai, su jais kalbasi, siūlo paramą, siūlo paskolas. Požiūris į verslą yra visiškai kitoks.

Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Domantas Pipas

Kalbant apie iškėlimą, tai noriu pasakyti, kad mes esame tikrai už mokesčius. Jeigu reiks sumokėti juos, mūsų verslininkai sumokės juos, bet jeigu jie nusprendė išeiti, tai jie vis tiek išeis.

Mes jau turime skaičius, kad 3000 vilkikų, kurie turėjo šiemet būti registruoti Lietuvoje, jie jau bus registruojami ten, jie neturės sąsajų su Lietuva. Bus naujos įmonės ir jos, pavyzdžiui, tie patys 3000 vilkikų jau bus registruoti Lenkijoje. Vienas vilkikas, mūsų skaičiavimais, į Lietuvos biudžetą suneša apie 8 tūkst. eurų įvairių mokesčių pavidalų per metus. Galime paprastai paskaičiuoti, kad trys tūkstančiai negautų pajamų yra apie 24 milijonai, kurių Lietuva negaus vien dėl to, kad neužregistruos naujų vilkikų“, – sakė pašnekovas.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(56 žmonės įvertino)
3.4643

Valstybės valdomoms įmonėms – nauji pelningumo rodikliai

Daliai valstybės valdomų įmonių (VVĮ) per artimiausius trejus metus teks uždirbti didesnę...

Beveik 3 tūkst. įmonių delsia nurodyti, ar automobilius naudoja asmeniniams tikslams

Beveik 3 tūkst. veikiančių įmonių Valstybinei mokesčių inspekcijai ( VMI ) delsia nurodyti, ar...

Utenoje sveikatingumo studiją įkūrusi moteris apie karo poveikį: žmonės šiandien taupo

Moterų sveikatingumo ir sporto studijos Utenoje „FiguraGym“ vadovė Aurelija Raukštienė...

Kriptorinkos laukia pokyčiai: Lietuvos bankas pabrėžia vartotojų apsaugos poreikį, o įmonės – perteklinius reikalavimus

Finansų ministerijai inicijuojant kriptoįmonių veiklos reglamentavimo sugriežtinimus, virtualaus...

Lietuvos vandentvarkos įmonė kovoja teismuose, kad jos lėšos nepasiektų Baltarusijos režimo

Vandentvarkos srityje Lietuvoje ir užsienyje dirbanti „ Arginta “ dar gerokai prieš pašlyjant...

Top naujienos

Europa įvaryta į kampą: tenka rinktis iš dviejų blogybių, akys vėl nukreiptos į branduolinę energiją

Europos Sąjunga yra užsibrėžusi iki 2050 m. tapti klimatui neutralia erdve, tačiau priemonės...

Karas Ukrainoje. Ukrainos kariai prasibrovė iki pasienio su Rusija: pone prezidente, mes čia! perspėjama, kad rusai rengia specialią operaciją „Azovstal“

Ukraina pirmadienį rengiasi naujam Rusijos puolimui rytiniame Donbaso regione, Kyjivui pareiškus,...

VSAT: susiformavo naujas neteisėtų migrantų kelias per Maskvą

Pastarosiomis dienomis nuslūgęs iš Baltarusijos į Lietuvą patekti bandančių neteisėtų...

Ar reikia naikinti papilomas ir apie kokį virusą jos praneša? (1)

Tikriausiai sunku būtų rasti žmogų, neturintį ant kūno nė vienos papilomos. Kai kurie jų turi...

Šeimos marše dalyvavusi moteris pasibaisėjo: kaip galima viešai sakyti tokius dalykus! (2)

Papasakosiu, kaip atrodo renginys, apie kurį susiformavę tiek daug skirtingų nuomonių. Deja,...

NBA sostas – laisvas: Giannio sezonas baigtas, Luka ištempė saviškius

Lemiamose septintosiose NBA konferencijų pusfinalių rungtynėse titulą gynęs Milvokio...

Natalijos Bunkės mylimasis Edgaras atviras: mano gyvenimas pasikeitė 180 laipsnių

„Aš esu šeimos žmogus ir darysiu viską, kad mes išliktumėme kartu, tai tikrai negalvoju, kas...

Vilniaus oro uoste pasitikta iš Turino sugrįžusi Monika Liu: savo tikslą pateisinau su kaupu (2)

Lietuvai 14-tą vietą „Eurovizijoje“ padovanojusi Monika Liu 12 valandą nakties nusileido...

Marso paviršių tirianti įranga užfiksavo iki šiol neregėtus signalus: NASA astronomus apstulbino jų stiprumas

NASA zondas „InSight“ Marse užfiksavo stipriausią kada nors kitoje planetoje įvykusį žemės...