aA
„Vinis į karstą buvo spalio mėnesio Vyriausybės nutarimas ir padidinimas koeficiento“, – laidoje „DELFI diena“ konstatavo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Šių metų spalio 16 dieną Vyriausybė priėmė nutarimą didinti nuo 1,3 iki 1,65 koeficientą, taikomą apskaičiuojant minimalų darbo užmokesčio (MMA) dydį, kurį mokant darbuotojui gali būti mokama didesnė nei 50 proc. darbo užmokesčio dydžio neapmokestinamųjų dienpinigių suma.

Po to kelios verslininkų asociacijos išplatino kreipimąsi, kuriame teigia, kad toks sprendimas lems neigiamas sąlygas verslui ir šalies konkurencingumui.

„Linavos“ nariai ragina minimaliosios mėnesinės algos (MMA) koeficiento klausimą vertinti kompleksiškai ir neatsietai nuo ES Mobilumo paketo poveikio Lietuvos kelių transporto sektoriui ir šalies ekonomikai.

Verslas žvalgosi į kitas šalis

Daugeliui jau puikiai žinoma, kad tolimųjų reisų vairuotojai po truputį verslus iškelia į kitas šalis.

„Tikslaus skaičiau neturime, bet jų jau nemažai. Šis procesas nėra naujas, apie tai mes jau pradėjome kalbėti praėjusiais metais gegužės mėnesį, kai atsirado visokių trukdžių mūsų verslui. Vežėjai pradėjo tuo domėtis, kaip iškelti verslą, kur kelti. Procesas po truputį pajudėjo.

Alina Gaudutytė, Mečislavas Atroškevičius
Alina Gaudutytė, Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Josvydas Elinskas

Šiandien kol kas nepasakyčiau, kad verslas iškeliamas, yra vykdoma žvalgyba. Pavyzdžiui, kiekviena įmonė registruoja kažkokį ūkio subjektą užsienyje, įsigyja vieną ar kitą vilkiką ir tiesiog daro tokį verslą, kuria istoriją, kad paskui galėtų gauti finansavimą, susitvarko teisinius dalykus. Sakykime, tai yra tik pradžia to viso proceso“, – DELFI laidoje sakė M.Atroškevičius.

Paskutinė vinis į karstą

Viena iš šalių – Lenkija. M. Atroškevičius pabrėžia kelis dalykus, iš kurių vienas ir pats svarbiausias – požiūris į verslą.

„Lenkija yra daug arčiau pagal mūsų galbūt mentalitetą, daug patogiau nuvažiuoti, susitarti ir kalbėtis. Bet tai nėra vienintelė vieta, jau galime kalbėti ir apie Vokietiją. Jeigu imtume, kad visų krovinių pervežimų centras yra ties Vokietijos ir Prancūzijos pasieniu, tai teoriškai kuo arčiau to centro yra būstinė, tuo verslui yra geriau“, – sakė jis.

Anot jo, pagrindinis dalykas, kuris vilioja vykti iš Lietuvos ir yra būtent verslo sąlygos. „Labai stiprų smūgį sudavė koeficiento priėmimas, kuris buvo 1,65, apie ką mes jau kalbėjome, tai labai stipriai pajudino procesą. Žinoma, visi labai laukia to Mobilumo paketo, todėl mes savo valdžios atstovams nuolat kartodavome, kad nereikia kurti kažkokių trukdžių ir apsunkimo verslui čia viduje, kai nėra aišku, kaip bus su Mobilumo paketu. Visgi vinis į karstą buvo spalio mėnesio Vyriausybės nutarimas ir padidinimas koeficiento.“

VMI Teisės departamento vyresnioji patarėja Alina Gaudutytė tikino, jog vežėjai nėra kažkuo išskirtiniai mokesčių mokėtojai.

Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Ne, tikrai nėra išskirtinė. Tai yra tokia pati mokesčių mokėtojų grupė, kaip ir visos kitos. Mokesčių įstatymai galioja tie patys, nėra kažkokių išskirtinumų. Taip, jų veikla gal yra specifinė, nes jie turi daug komandiruočių, tai yra susiję su vežimu, keliauja, juda po visas šalis. Aišku, tas komandiruočių pakeitimas, kuris liečia koeficientą 1,65 galbūt turėjo jiems įtakos, bet tai liečia visus kitus, nėra išimtis, kad tik vežėjai. Nuo šių metų yra nustatyta, kad jeigu darbuotojo alga yra minimali ir padauginta iš 1,65 sudaro 1001 euro, viršija ir daugiau, tai gali mokėti dienpinigius be jokių apribojimų. Kiek priklauso pagal nutarimą, tiek ir gali“, – aiškino specialistė.

Skirtumai Lenkijoje ir Lietuvoje

Paklausus, kaip skiriasi mokestinė aplinka Lietuvoje ir Lenkijoje, M.Atroškevičius paminėjo kelis svarbiausius dalykus.

„Pagrindinis dalykas – požiūris į verslą. Jeigu kalbėtume apie tą pačią Lenkiją, Lenkijoje verslas yra gėris, o Lietuvoje verslas yra blogis. O kalbant apie skirtumus, galima įvardyti paprastus dalykus. Draudimas yra ženkliai pigesnis, paskolos – jų gavimas yra paprastenis. Mūsų įmonės, kurios pernai ten įsikėlė su vienu ar dvejais vilkikais, pas juos ateina bankų atstovai, su jais kalbasi, siūlo paramą, siūlo paskolas. Požiūris į verslą yra visiškai kitoks.

Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Domantas Pipas

Kalbant apie iškėlimą, tai noriu pasakyti, kad mes esame tikrai už mokesčius. Jeigu reiks sumokėti juos, mūsų verslininkai sumokės juos, bet jeigu jie nusprendė išeiti, tai jie vis tiek išeis.

Mes jau turime skaičius, kad 3000 vilkikų, kurie turėjo šiemet būti registruoti Lietuvoje, jie jau bus registruojami ten, jie neturės sąsajų su Lietuva. Bus naujos įmonės ir jos, pavyzdžiui, tie patys 3000 vilkikų jau bus registruoti Lenkijoje. Vienas vilkikas, mūsų skaičiavimais, į Lietuvos biudžetą suneša apie 8 tūkst. eurų įvairių mokesčių pavidalų per metus. Galime paprastai paskaičiuoti, kad trys tūkstančiai negautų pajamų yra apie 24 milijonai, kurių Lietuva negaus vien dėl to, kad neužregistruos naujų vilkikų“, – sakė pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(56 žmonės įvertino)
3.4643

Lietuvos įmonės įvertino britų planus dėl atvykstančių darbuotojų: sužlugdytų patys save (49)

„Legalus darbas Anglijoje (amžius iki 60 metų)! Dirbk sandėliuose bei fabrikuose! Užsidirbk...

Svarbiausi darbdaviai Lietuvoje – ne tie, apie kuriuos pagalvojote: jiems užsidarius nukentėtų visas rajonas (7)

Jei šie juridiniai subjektai užsidarytų ar bent gerokai sumažintų samdomų darbuotojų, kentėtų...

Palangos savivaldybė ieško projektuotojų Vytauto Kernagio alėjai (6)

Palangos savivaldybė ieško įmonės, galinčios suprojektuoti Vytauto Kernagio alėją.

Grybauskaitė apie derybas dėl ES biudžeto: vakar jos žlugo (18)

Baigusi kadenciją prezidentė Dalia Grybauskaitė teigia, kad penktadienį derybos dėl Europos...

Aušvico muziejus reikalauja, kad „Amazon“ iš prekybos pašalintų nacių propagandos knygas (1)

Aušvico muziejus pareikalavo, kad JAV internetinės prekybos milžinė „Amazon“ iš prekybos...

Top naujienos

Žiauriausias skerdynes pokario Europoje matęs taikdarys: jie žiūrėjo į mus su viltimi ir baime, o mes negalėjome nieko padaryti

Liepos 12-osios vakare pirmieji autobusai kirto fronto liniją ir pasiekė Kladanji pabėgėlių...

Lietuvos įmonės įvertino britų planus dėl atvykstančių darbuotojų: sužlugdytų patys save (49)

„Legalus darbas Anglijoje (amžius iki 60 metų)! Dirbk sandėliuose bei fabrikuose! Užsidirbk...

Orai: nemalonus reiškinys tęsis visą savaitgalį (8)

Po labai vėjuotos nakties, sekmadienio dieną vėjas aprims nežymiai. Vis dar daugelyje rajonų...

Gydymo įstaigoje – darbas baudžiavos sąlygomis: per mėnesį uždirba vos 195 eurus (165)

Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centre (PSPC) – neeilinė situacija, primenanti...

„Bloomberg“: Putino planas žlugo, susitikimas su Lukašenka neišgelbėjo (367)

Vladimiro Putino netikėtas Rusijos vyriausybės atsistatydinimo inicijavimas ir konstitucinių...

Po ilgos tylos Grybauskaitė prakalbo apie santykius su komanda bei ką būtų dariusi su Narkevičiumi (634)

10 metų Lietuvai vadovavusi kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė susitikime su Knygų...

Turistų traukos taikinys Lietuvoje: žmonės čia netingi atvykti net iš tolimiausių šalies miestų (11)

Savaitgaliais į Pakruojį, esantį Šiaurės Lietuvoje , suvažiuoja nemažai automobilių, pilnų...

Internautus papiktino „TV pagalbos“ vedėjų elgesys ir žodžiai: gynė smurtavusį vyrą? (191)

Socialines problemas apžvelgiančioje laidoje „TV pagalba“ neseniai buvo rengiama laida apie nuo...

Liga, dėl kurios draugai ir kolegos gali virsti priešais: tokį sergančiojo elgesį sunku pakęsti net ir artimiesiems (4)

Vagystė dažnam asocijuojasi su neigiamais jausmais ne tik dėl to, kad tai – nusikaltimas....

Kodėl moterys patiria orgazmą: tai susiję ne tik su giminės pratęsimu (25)

Priežastys, kodėl moterys patiria orgazmą, mokslininkus domina jau gana seniai. Vyrams orgazmas...

|Maža didelių žinių kaina