Ne visi didieji prekybos centrų tinklai visuose parduotuvėse grąžina užstatus už daugkartinio naudojimo stiklinius butelius.

Pavyzdžiui, „Iki“ ar „Rimi“ parduotuvės, prie kurių yra įsikūrę „Eko taškai“ savo pirkėjus nukreipia į specializuotas supirktuves.

„Daugelyje „Iki“ parduotuvių stiklinę tarą superkame pačiose parduotuvėse. Keliose parduotuvėse, šalia kurių yra specializuoti taros supirkimo punktai, tokie kaip „Eko taškas“, pirkėjus nukreipiame tarą priduoti ten. Taip skatiname pirkėjus įprasti naudotis specializuotų taros priėmimo punktų paslaugomis“, - komentavo prekybos tinklus valdančios bendrovės „Palink“ atstovas spaudai Andrius Petraitis.

Pasak jo, kai stiklinė tara yra superkama parduotuvėse, tai galima padaryti visą parduotuvės darbo laiką.

Skelbimas sostinės "Mados" parduotuvėje "Iki"
Tiesa, „Eko taškų“ darbo laikas nebūtinai sutampa su parduotuvių darbo laiku: pavyzdžiui, sostinės Viršuliškių prekybos centre „Mada“ esanti „Iki“ dirba 7-22 valandomis, o šalia esantis „Eko taškas“, į kurį nukreipiami pirkėjai 9-21 valandomis.

“Tiesiog pasidarė keista, kodėl už depozitą moku “Iki”, o grąžinti tarą turiu kitur”, - rašė skaitytojas Marius.

Jis dėstė, kad parduotuvėje jo atneštos taros nepriėmė.

Prekybos tinklas „Rimi“ nurodo, kad daugkartinio naudojimo tarą priima, kai klientai to paprašo.

„Šalia mūsų prekybos centrų yra įsikūrusios taros supirktuvės „Eko taškas“ – jos superka tarą ir iš mūsų pirkėjų. Jeigu tokios taros supirktuvės šalia prekybos centro nėra arba pirkėjas nori priduoti tarą, kuomet „Eko taškas“ nedirba, stiklinė tara yra superkama mūsų prekybos centrų informacijos skyriuose. Pirkėjų patogumui taros supirkimo laiko mūsų informacijos skyriuose neribojame“, - panašią poziciją pristatė prekybos tinklo „Rimi“ atstovė spaudai Giedrė Bielskytė.

Kiti prekybos tinklai, pavyzdžiui, „Norfa“ ir „Maxima“ stiklinę tarą priima parduotuvių darbo metu

„Visose „Norfos“ parduotuvėse yra priimama stiklinė tara, kaip ir numato teisės aktai, parduotuvių darbo laiku“, - komentuoja „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.

Prekybos centrus valdančios bendrovės „Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė sako, kad priklausomai nuo parduotuvės formato pasirenkama tik taros supirkimo vieta.

„Didžiausio formato parduotuvėse dažniausiai taros supirktuvės yra įrengtos atskirai nuo įprastų kasų ir supirkimo punktas funkcionuoja savarankiškai. Kasos, kurioje vyksta ir taros supirkimas pardavėja – kasininkė ne tik aptarnauja klientus, bet ir esant poreikiui, priima ir tarą“, - kalbėjo ji.

Primename, kad pakuočių pardavėjai privalo priimti parduodamų gaminių pakuotes už kurias nustatytas užstatas, išskyrus pakuočių pardavėjus, prekiaujančius smulkiose parduotuvėse, kurių bendrasis plotas neviršija 90 kv. m (neskaitant kaimo parduotuvių), ir prekyvietėse, kioskuose, degalinėse, viešojo maitinimo įstaigose. Taip pat papildomu teisės aktų išaiškinimu buvo numatyta, kad tie prekybininkai, kurie yra įsikūrę netoli „Eko taškų“, gali klientus nukreipti užstatą susigrąžinti ten.

Pakartotinio naudojimo pakuotė gali būti nepriimama ir užstatas negrąžinamas, jeigu ji pažeista ar užteršta tiek, kad nebegali būti naudojama pakartotinai.

Atsisakymas priimti parduodamų gaminių pakuotes, už kurias nustatytas užstatas, ar užstato negrąžinimas, užtraukia baudą nuo dviejų tūkstančių penkių šimtų iki penkių tūkstančių litų. Informacijos, kaip vartotojai gali grąžinti pakuotes, nepateikimas, užtraukia baudą nuo vieno iki dviejų tūkstančių litų.

Nuo 2016 m. įsigalios griežtesni reikalavimai ir prekybininkai turės grąžinti užstatus ne tik už daugkartinio, bet ir už vienkartinio naudojimo pakuotes, pavyzdžiui, nuo limonado.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (62)