Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos viceprezidentas, bendrovės „Amber Food“ generalinis direktorius Gediminas Balnis pripažįsta, kad pagal pardavimą ir lankytojų skaičių pirmoji rudens diena – vienintelė tokia diena per metus.

Palyginti su įprastine diena, jo vadovaujamų maitinimo įstaigų pardavimas padidėja 2,5 karto.

„Rugsėjo 1 d. yra šeimos šventė, eina tėvai, seneliai. Išleidžia vaikus į mokyklą, o vėliau eina į restoranus. Ne visi Lietuvoje yra turtingi žmonės, ne kiekvieną dieną gali leisti sau vaikščioti į restoranus, na o ši diena vis tiek yra šventė“, – komentavo verslininkas.

Jis negalėjo išskirti kokio nors patiekalo, kurį užsisako minintys mokslo metų pradžią, tačiau daugiausia dėmesio skiriama vaikams, tad jiems skirti valgiai dažniausiai ir perkami.

„Būna, kad užsuka taupanti šeima, tokiu atveju užsako ką nors tik vaikui. Na, o kas gali leisti sau daugiau, tada užsakymą pateikia visai šeimai“, – kalbėjo pašnekovas.

Jo teigimu, panašios tendencijos pastebimos ne tik didmiesčiuose, bet ir mažesniuose šalies miestuose.

„Ten restoranai nebūna perpildyti kiekvieną dieną, nes gyventojų perkamoji galia yra kitokia. Vis dėlto rugsėjo 1 d. visur lankytojų daug. O šiandien, kai nelyja lietus, tai ir lauko kavinės būna visiškai užpildytos“, – kalbėjo G. Balnis.

Jis neigė, kad lankytojų skaičius maitinimo įstaigose padidėja dėl to, kad rugsėjo 1 d. draudžiama mažmeninė prekyba alkoholiniais gėrimais:

„Pats tą matau kavinėse, restoranuose, nebūtinai mūsų. Be to, kai kur juose šiandien taip pat neprekiaujama alkoholiniais gėrimais – taigi, tokia pati tendencija“.

Anot verslininko, šventė minima su vaikais, dažnai su mažamečiais, taigi, niekas jiems nerodo pavyzdžio, kad šiandien reikėtų gerti alkoholį.

„Ypatingai didelis lankytojų srautas būna nuo 11 val. iki 15–17 val. Jei žmonės eitų dėl alkoholio, tai matytume, kad jų padaugėja vakare. Bet vakare jau būna kaip eilinė, niekuo neišsiskirianti diena“, – reziumavo G. Balnis.

Panašias tendencijas pastebi ir „Čili picos“ direktorius Donatas Vaitasius, kurio teigimu, šiandien pardavimas padidėja 2–2,5 karto palyginti su įprastine diena.

„Per rugsėjo 1 d. pirmasis tėvų su vaikais pasirinkimas yra picerija. Tikriausiai tuo ir būtų galima paaiškinti didesnį lankytojų srautą. Picerijos turi tokį išskirtinumą. Restoranai taip pat jaučia padidėjimą, bet ne tokį kaip picerijos“, – svarstė pašnekovas.

Jo teigimu, panašiai lankytojų padaugėja tik vasario 14 d. arba kovo 8 d.

Direktorius taip pabrėžė, kad šią dieną alkoholinių gėrimų prekyba ypatingai nepadidėja, kadangi lankosi daugiausia šeimos su vaikais ir tenkinamasi gaiviaisiais gėrimais.

Pasidalykite savo patirtimi – kaip jūs šventėte Rugsėjo 1-ąją? Ar teko laukti eilėse, laukiant vietos kavinėje ar restorane? Kaip manote, ar Lietuvos verslininkai švenčių metu pasiruošę primti didelį būrį lankytojų? Jūsų pastebėjimų laukiame el.paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Rugsėjo 1-oji“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (106)