Artėjant naujo prekės ženklo parduotuvės atidarymui, DELFI apsilankė visiems žinomoje Gariūnų prekyvietėje ir nusprendė palyginti drabužių kainas joje ir duris atversiančioje „H&M“.

Mažesnių kainų Gariūnuose galima ieškoti palapinėse prieš geltonus paviljonus su stogais. Plastikine plėvele aptemptuose palapinėse moteriški džinsai siūlomi už 30-60 Lt („H&M“ - 40-130 Lt). Bliuzonai merginoms parduodami už 40-50 Lt. Tuo metu „H&M“ parduotuvėje megztiniai ir bliuzonai – 70-200 Lt.

Vasaros sezonui besibaigiant maudymosi kostiumėlių kainos Gariūnuose svyruoja nuo 20 iki 80 Lt. Visi jie atvežti iš Kinijos.
Paviljonuose įsikūrę prekybininkai vis dar prekiauja vasariniais drabužiais. Lengvos suknelės siūlomos už kainas, svyruojančias apie 50 Lt. „H&M“ asortimente suknelės - 32-160 Lt.

Už klasikinio stiliaus sukneles Gariūnuose teks mokėti daugiau. Pardavėja siūlo juodą suknelę, kurios kaina buvo 150 Lt, bet dabar ją žada parduosianti už 100 Lt.

Moteriškų liemenėlių kainos Gariūnuose prasideda nuo 15 Lt. Iš Kinijos atvežtomis liemenėlėmis prekiaujanti moteris siūlo apatinius už 15-25 Lt. „H&M“ parduotuvėje šio apatinio trikotažo kaina svyruoja nuo 34 iki 70 Lt.

Vienoje iš eilių sukabinti moteriški švarkai parduodami už 85 Lt, ilgi sijonai – 25 Lt.
Akį patraukia vilnonis paltukas su margais raštais. Pardavėja už jį prašo 350 Lt, giria gaminį ir tikina, kad jis atvežtas iš Turkijos.

Kainas muša ir vidinė konkurencija

Apsilankyti „H&M” parduotuvėje kviečiama reklamose demonstruojant tigrinio rašto suknelę už 35 Lt. Gariūnuose taip pat pavyksta rasti panašaus rašto suknelę.

Tiesa, pardavėjas ją parduoda už 140 Lt. Suknelė papuošta auksą imituojančiu segtukais priekyje ir nugaroje. Pardavėjas teigia, kad prekes veža iš Turkijos.

Paprašius nuleisti kainą iki 100 Lt, tokios nuolaidos prekeivis nesutinka duoti. Tikina, kad „urmo kaina mokėjo daugiau“. Pavyksta nusiderėti tik 10 Lt.

„Kainos čia ir taip jau numuštos. Užtenka vidinės konkurencijos. Apie išorę net nereikia galvoti“, - tikino vyras. Pasak jo, mieste esančios parduotuvės prekeiviams – ne konkurentai. Šalia Vilniaus įsikūrusioje prekyvietėje verslininkai bando išlikti specializuodamiesi.

„Vežu geros kokybės vyriškas kelnes. Būna, kad moterys net po kelių metų sugrįžta vyrams naujas kelnes nupirkti“, - pasakojo vyras.

Mažomis kainomis į Gariūnus viliojami ir vyrai. Sportinių marškinėlių galima rasti vos už 7 Lt. Marškiniai trumpomis rankovėmis vienur parduodami už 10 Lt, kitur kaba iškaba su 20 Lt. „H&M” parduotuvėje vyrai bus kviečiami marškinius įsigyti už maždaug 35 Lt.

Ploną megztinį vyrui Gariūnuose galima nupirkti už 60-80 Lt. „H&M” internetiniame puslapyje kainos skelbiamos nuo 50 iki 110 Lt.

„H&M” reklamose matyti ir vaikiškų drabužių pasiūla. Pavyzdžiui, berniukams skirtų marškinėlių ar palaidinės mergaitėms kaina – 17 Lt. Vaikiški šorai – 25 Lt. Tuo metu Gariūnuose jau skelbiamos nuolaidos vasaros drabužiams. Vaikiškų marškinėlių išpardavimas – 10 Lt. Berniukams skirti marškinukai – 20 Lt. Mergaitiškos velvetinės kelnės – 25 Lt.

Miesto parduotuvės – ne konkurentės

Didelių dydžių moteriškais drabužiais prekiaujanti Ieva teigia, kad Gariūnų prekybininkams mieste įsikūrusios parduotuvės – ne konkurentės.

„Kas tas „H&M”? Ei, kolegės, ar žinot, kas „H&M” yra?, - į šalia prekiaujančias moteris kreipiasi Ieva, paklausta, ar nebijo naujo konkurento. - Mieste visokiausių parduotuvių atsidaro, bet jei ten kainos mažos, tai reiškia ir kokybė bus nekokia“.

Prekybininkė aiškino, kad mažos išlaidos už prekybos vietą, pačių atsivežti drabužiai leidžia klientams pasiūlyti mažesnes kainas už tą pačią kokybę.

Parduotuvės ir personalo išlaikymui – iki 80 proc. visų išlaidų

Swedbank“ banko ekonomistė Laura Galdikienė yra pastebėjusi, kad Lietuvoje drabužių ir avalynės kainos jau yra pasiekusios ES vidurkį.

Drabužių ir avalynės kainų lygis siekia 100,7 proc. ES vidurkio. Tuo metu, pavyzdžiui, maisto ir nealkoholinių gėrimų kainų lygis pernai siekė 77 proc. ES vidurkio.

L. Galdikienė taip pat pabrėžė, kad kol kas mažesnės kainos fiksuojamos paslaugų, o ne prekių, kurių kaina yra stipriai priklausoma nuo importo.

„Eksportuojamų prekių, tokių kaip apranga, maistas, alkoholiniai gėrimai, tabakas, namų apstatymo prekės, kainų lygį veikia globalūs rinkos veiksniai. Tuo metu paslaugų kainos labai priklauso nuo darbo užmokesčio šalyje“, - savo komentare paminėjo ekonomistė.

Kodėl Lietuvoje drabužių ir avalynės prekybininkai nuolat kritikuojami dėl didelių kainų, o tuo metu, pavyzdžiui, maisto kaina dar toli nuo ES vidurkio, DELFI užklausė Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovo Lauryno Vilimo.

Laurynas Vilimas
„Akivaizdu, kad maisto ir drabužių sektoriai yra be galo skirtingi, tad, lyginti, pavyzdžiui, kelnių ir pieno kainodarą būtų visiškai netikslinga“, - teigė jis.

Vis dėlto prekybininkų atstovas išskyrė tam tikrus bruožus, būdingus kiekvienai rinkai.

„Kalbant apie drabužių ir avalynės sektorių, praktiškai visos mūsų rinkoje esančios prekės yra pažymėtos užsienio gamintojų prekės ženklais, kuriais prekiaujama ir kitose Europos šalyse. Tai reiškia, kad galutinė kaina negali stipriai skirtis tarp šalių, nes kainodarą nustato gamintojai, kurie visose šalyse tai pačiai prekei siekia išlaikyti panašią mažmeninę kainą“, - aiškino L. Vilimas.

Tuo metu, pasak pašnekovo, populiariausi maisto produktai Lietuvoje yra mūsų gamintojų, kurie kartu su vietiniais prekybininkais įvertina Lietuvos žmonių perkamosios galios ypatumus ir supranta, kad, pavyzdžiui, lietuvio ir vokiečio pajamos skiriasi, todėl toks pat produktas negali kainuoti tiek pat Vokietijoje ir Lietuvoje.

Prekybininkų atstovas tiki, kad drabužių ir avalynės kaina Lietuvoje taip pat nulemta konkurencijos.

„Šiai dienai konkurencinė aplinka Lietuvos mažmeninėje drabužių ir avalynės rinkoje yra intensyvi, dėl to labiausiai laimi vartotojai, nes turi gausų pasirinkimą už geriausią kainą. Lietuva niekuo neatsilieka nuo kitų išsivysčiusių Europos šalių prekių ženklų gausa visuose segmentuose pagal kainą ir kokybę. Jau užmarštyje laikai, kai norimą drabužį lietuvis galėdavo įsigyti tik išvykęs į kitą šalį“, - teigė jis.

L. Vilimas teigė, kad priklausomai nuo drabužių ir avalynės parduotuvės dydžio ir pasirinktos verslo strategijos, patalpų nuomai ir personalui reikalingos išlaidos gali sudaryti 20-80 proc. visų išlaidų.

„Išlaidos gali skirtis labai stipriai pas tuos prekybininkus, kurie dirba tik didžiųjų miestų prekybos centruose, ir tuos, kurie orientuojasi į mažesnių miestelių auditoriją“, - teigė prekybininkų atstovas.

DELFI primena, kad „H&M” parduotuves taip pat planuojama atidaryti Klaipėdos ir Šiaulių „Akropolyje“, sostinėje - „Panoramoje“, „Gedimino 9”, „Oze”.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (447)