aA
Pirmadienį, liepos 1 d., sostinės transportas pajudėjo pagal naująją schemą: daugiau juostų skirta autobusams, taksi ir automobiliams, kuriais keliauja keturi ir daugiau keleivių. DELFI kalbinti sostinės gyventojai, į darbus važiavę nuo 6.30 val. ryto su kamščiais dar nesusidūrė.
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Nors į darbą atvažiavau per beveik tokį pat laiką, kaip ir įprasta, esu pasipiktinusi, kad pro mano namus nebevažiuoja trys troleibusų maršrutai: 5, 9 ir 13. Tad į stotį lieka važiuoti su retai kursuojančiu 20-u maršrutu, į baseiną turėsiu vykti su persėdimu, o į darbą rinktis vienintelį 17, kai anksčiau buvo du galimi pasirinkimai“, - piktinosi Karolina.

Ji pridūrė, jog reforma nesidžiaugia ir pensininkės, kurios nemato, iki kada galioja jų bilietai ir to klausinėja kitų keleivių. Į darbą Karolina atvyksta prieš 9-ias.

Apie 8 val. DELFI skaitytojai pranešė, kad kamštis susiformavo nuo „Akropolio“ važiuojant link Saulėtekio, kur viena juosta yra naujai skirta autobusams.

7.30 val. iš Vilniaus Pašilaičių rajono į centrą su automobiliu vykusi Agnė pasakoja, jog į darbą atvyko tokiu pat greičiu, kaip ir įprastai. Pasak jos, vasaros mėnesiais spūstyse stovėti netenka, nes mieste yra mažiau automobilių - žmonės išvykę atostogauti.

„Atvažiavau į darbą labai greitai, kaip ir įprasta vasara“, - sakė ji.

"Šįryt 73-čio autobuso maršruto vairuotojas turbūt pamiršo, kad jau turėjo važiuoti nauju maršrutu ir pasuko senuoju. Stotelių garso įrašai, deja, taip pat dar likę seni", - apie nesusipratimą pranešė vilnietis Tadas.

Apie 8 val. kamščiai taip pat susiformavo G.Vilko g. - A. Goštauto ir Laisvės pr. - Justiniškių g.

Žadėtų savanorių – nematyti

Maždaug 7 kilometrų kelionė nuo sostinės stoties iki prekybos centro „Akropolis“ užtruko beveik tiek pat, kiek ir iki transporto reformos. Anksčiau šį atstumą geriausiai įveikti padėdavo 53 autobusas, kuriuo kelionė rytais trukdavo apie 32 minutes. Tačiau nuo šiol siūlomas ir kitas variantas – kelionė dviems greitaisiais autobusais 1G ir 5G. Kelionė su persėdimu „Pramogų arenos“ stotelėje jais trunka 33 minutes.

7.20 val. turėjęs atvažiuoti autobusas stotyje buvo laiku. Tiesa, jo laukę žmonės nebuvo labai patenkinti.

„Bilietus pirkau visai neseniai. Retai važiuoju, galvojau, nereiks pas vairuotoją eiti. Dabar jaučiuosi apgautas. Galėtų padaryti, kad bent primokėti būtų galima“, - skundėsi šūsnį viešojo transporto bilietų rankose laikantis vilnietis.

Nors autobusas iš stoties pajudėjo beveik visiškai pilnas, dauguma keleivių nežinojo, nei kur autobusas važiuoja, nei kur jis sustos. Įlipus į 1G autobusą pasigirdo pasimetusių keleivių klausimai: „Ar važiuoja prie Žaliojo tilto?“, „Ar reikia mokėti papildomai, jei turiu šitą bilietą (nuolatinį – DELFI)?“.

Jiems galinčių padėti žadėtų savanorių, kurie turėjo informuoti pasimetusius keleivius, autobusų stotelėse nebuvo.

Reformomis patenkinti

„Pirmą kartą važiuoju, bet viskas buvo aišku. Daug visur buvo skelbta. Čia gerai ar negerai, paaiškės po mėnesio kokio. Kol kas negaliu įvertinti, važiuoju ir žiūriu. Maršrutai atsinaujino, tai gal ir gerai“, - tikino kalbinta vilnietė Lina.

Važiuojant Kalvarijų gatve šiek tiek po pusės 8 val. Kamščių nebuvo matyti.

Iš 1G autobuso išlipus Pramogų arenos stotelėje, iki kito – 5G autobuso, vežančio į „Akropolį“ reikėjo šiek tiek paeiti. Tiesa, tarp autobusų buvo 7 min. tarpas, tad visi į jį skubėję žmonės spėjo.

„Nustebau, kad autobusas pravažiavo porą stotelių, stojo ne visur. Man pasikeitė vienas autobusas, tai dabar į darbą važiuosiu dviem autobusais. Bet vertinu gana gerai šias naujoves. Vis tiek, greičiau važiuoja, tai žymiai geriau. Manau, greitai prisitaikysime, tiesiog dabar šiek tiek daugiau pakeitimų vienu metu“, - savo nuomonę apie viešojo transporto perversmą Vilniuje atskleidė Edvinas, taip pat skubantis iš vienos stotelės į kitą.

Autobusas ties „Akropoliu“ sustojo laiku 7.53 val. Tad visa kelionė truko taip, kaip žadėta – 33 minutes.

Iš 5G autobuso išlipusi Dana pasakojo, kad pokyčiai viešajame transporte jai patinka.

„Tas pas kaip 45-tu. Nematau jokių pokyčių. Gerai, kad į darbą dabar dažniau važiuoja šeštadienį-sekmadienį šitas autobusas (5G – DELFI). Keista važiuoti nebuvo ir gerai, kad nestoja visur. Vertinu labai gerai“, - pasakojo keleivė.

Ryte spūsčių nebuvo

„Važiuojant nuo Žaliųjų ežerų pusės kamščių visiškai nėra“, - pasakojo su automobiliu į darbą keliaujanti Rima.

Tiesa, iki šiol ji nėra išbandžiusi privežimo maršrutų, kurie turėtų padėti nuvykti iki autobusų stotelės. Moteris pasakojo, jog jau penktadienį perskaitė skelbimą, kad jos naudojamo mikroautobuso licencija baigėsi liepą, dėl to paslaugos nebus teikiamos liepos 1-10 dienomis.

„Mašinų praktiškai nėra, autobuso irgi dar nei vieno nesutikome“, - apie 7.15 val. sakė ji.

Tačiau moteris spėja, kad mieste bus daug automobilių, nes Baltupiuose, iš dviejų juostų viena kryptimi, viena yra skirta autobusams, taksi ir automobiliams su keturiais ir daugiau keleivių.

„Į tą vieną juostą turės tilpti Baltupių, Santariškių, Bajorų, Riešės gyventojai su automobiliais“, - pasakojo Rima.

Iš Naujosios Vilnios į centrą važiavusi Simona pasakojo, jog išbandė greitąjį autobusą ir jis padėjo sutaupyti apie 10 kelionės minučių.

„Iš Naujos Vilnios iki centro atskridome gal per 17 minučių, paprastai kelionė užtrunka apie 28-30 minučių. Autobusas važiavo labai greitai, žymiai rečiau stojo stotelėse, praktiškai kaip su mikroautobusu“, - šypsosi mergina.

Ji pasakoja taip pat nepastebėjusi kamščių sostinės gatvėse, o autobusas buvo pustuštis. Simona kelionę pradėjo apie 6.30 val.

DELFI skelbė, kad nuo liepos 1 d. Vilniuje pradeda veikti nauja viešojo transporto sistema: pakeisti kai kurie autobusų ir troleibusų maršrutai, nebevažinės privatūs mikroautobusai, pradės kursuoti greitieji autobusai bei popierinius bilietus galutinai pakeis elektroninė Vilniečio kortelė. Apie Vilniaus viešojo transporto pertvarką detaliau sutiko papasakoti DELFI konferencijoje apsilankęs pertvarkos architektas Kastytis Lubys. Daugiau skaitykite čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Teismas: buvęs „Utenos regiono kelių“ vadovas turi atlyginti tik dalį žalos (1)

Buvęs jau panaikintos bendrovės „ Utenos regiono keliai “ vadovas Edmantas Šakalys valstybės...

Perspėja vairuojančius: keliuose yra slidžių ruožų (2)

Sekmadienio rytą Alytaus bei Varėnos rajonuose valstybinės reikšmės kelių dangos padengtos...

Buvęs aplinkos ministras Navickas: automobilių taršos mokestis parengtas (27)

Buvęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas teigia, kad ministerija yra visiškai parengusi...

„CityBee“ perka daugiau nei 5 000 automobilių (18)

Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje valdanti bendrovė „CityBee Solutions“...

Dzūkijos savivaldybės sieks, kad laivyba Nemuno aukštupyje atsigautų (3)

Prie Nemuno esančių savivaldybių ir Vidaus vandens kelių direkcijos vadovai pasirašė ketinimų...

Top naujienos

Dar vienas skandalas Kaune: 10-metė skubos tvarka atiduodama įvaikinti Naujosios Zelandijos piliečiams (266)

Sveika, graži, visų mylima dešimtmetė kaunietė skubiai ruošiama įvaikinimui ir vyks gyventi į...

Oficiali skaičiuoklė: pasitikrink, kaip po visų pokyčių 2019 metais atrodys tavo atlyginimas (67)

Darbdavio ir darbuotojo įmokų sujungimas, nauji tarifai, naujovės pensijų kaupime – nuo 2019...

Tamašunienė: yra bent penkios ministerijos, į kurias galėtume pasiūlyti savo žmones (53)

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos ( LLRA-KŠS ) frakcijos Seime...

Ukraina įspėja: turime būti pasirengę Porošenka: Putinas vengia derybų; papildyta 12.09 (75)

Ukrainos prezidentas Petro Porošenka teigia, kad Rusija ir toliau pasienyje su jo šalimi yra...

Baltijos šalių premjerai sutarė dėl bendros laiko juostos, atsisakius laikrodžių sukiojimo papildyta (102)

Baltijos šalių premjerai Vilniuje sutarė išlaikyti bendrą laiko juostą, kai Europos Sąjunga...

Kęstutis Girnius. Pamokymai valdžiai ir mokytojų atlyginimai (17)

Kaip Minervos pelėda, kuri pakyla temstant, taigi viskam mažiau ar daugiau paaiškėjus, tai...

Snigs iki antradienio: keliuose šimtai barstytuvų, magistralėse budima visą parą (20)

Nuo šeštadienio 9 val. iki 24 val. Lietuvoje buvo intensyviai valomi ir barstomi visi Lietuvos...

„Yandex“ išdavė itin jautrią karinę informaciją (25)

Rusiškasis „ Google Earth “ atitikmuo „Yandex“ apsiriko atskleisdamas šimtų slaptų...

Gyvai / DELFI TV Gyvai: Dakaro ralį pasiryžę įveikti motociklininkai Bardauskas ir Gelažninkas

Iki Dakaro ralio pradžios liko mažiau nei mėnuo, o DELFI studijoje šiam raliui dedikuotas...

Vaistų neprireiks: 3 maisto produktai, kurie numalšins skausmą (5)

Patiriant dantų, sąnarių ar galvos skausmą nebūtina griebtis vaistų, jei namuose turite kelis...