Spalio pabaigoje oficialiai savo planus veikti Lietuvoje startuolis „Uber“ atskleidė su Vilniaus miesto savivaldybe pasirašęs pasitikėjimo memorandumą. Su bendrove buvo sutarta, kad sostinėje galės pradėti veikti bandomoji dalijimosi automobiliais programa „Uber“.

Netrukus, po memorandumo pasirašymo bendrovė pradėjo ieškoti ir vairuotojų, kurie prisijungtų prie daugiau nei milijono pasaulyje vairuotojų, kurie naudojasi „Uber“ paslauga. Vilniuje gyvenantys vairuotojai jau dabar gali užregistruoti save ir savo automobilį oficialiame „Uber“ internetiniame puslapyje. Registruojantis klausiama, ar vairuotojas turi bent 2 metų stažą, ar automobilis yra ne senesnis nei 10 metų, ar jame yra bent ketverios durys.

Kol konkrečios datos, kada pradės Vilniuje veikti „Uber“ programėlė, bendrovė neskelbia, prie dalijimosi automobiliais veiklos norintiems vairuotojams kyla klausimų, kaip veiks minėtoji sistema.

Vienas iš klausimų – ar bendradarbiaujant su „Uber“ vairuotojo turimas privalomasis civilinės atsakomybės draudimas galios.

„Lietuvos draudimo“ gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas aiškino, kad planuojantis per „Uber“ teikti paslaugas vairuotojas turi nepamiršti pasirinkti reikiamų rizikų draudžiant automobilį.

„Žmogus, kuris planuoja teikti paslaugą pagal „Uber“ sistemą, sudarydamas draudimo sutartį, turi pasirinkti riziką, kad jis planuoja teikti mokamą keleivių pervežimo paslaugą“, – aiškino jis.

Pasak pašnekovo, jei automobilį draudęsis vairuotojas pasirinko minėtą riziką, įvykio atveju draudimas galios.

Jei draudžiant automobilį nebus pasirinkta ši rizika, draudimo bendrovė turės teisę neišmokėti draudimo išmokos, atsižvelgiant į faktą, kad klientas nepranešė draudimo įmonei apie visas būsimas rizikas.

„Iš esmės ši veikla yra mokamas keleivių pervežimas, todėl ji prilyginama didesnės rizikos paslaugoms, tai susiję ir su padidėjusia asmens žalų rizika teikiant tokias keleivių pervežimo paslaugas“, - komentavo „Lietuvos draudimo“ atstovas.

Portalas DELFI pasidomėjo, kiek daugiau kainuotų privalomasis civilinis atsakomybės draudimas, jei pasirenkama papildoma rizika. Internetiniame portale draudimas.lt įvedus vairuotojo, turinčio daugiau nei 10 m. stažą, ir penkerių metų automobilio duomenis, siūlomas civilinis draudimas skirtingose įmonėse nuo 57 iki 91 euro metams.

Pabandžius pakeisti riziką iš standartinės į papildomą siūloma daug skirtingų variantų. Tarp siūlomų variantų šiame internetiniame portale rizikos mokama keleivių pervežimo paslauga nėra, labiausiai atitinkanti per „Uber“ vykdomą veiklą – taksi.

Privalomojo vairuotojo civilinės atsakomybės draudimo kainos pasiūlymai - nuo 167 iki 416 eurų per metus. Taigi draudimo suma padidėja daugiau nei tris kartus.

DELFI akcentuoja, kad draudimo kaina kiekvienu atveju gali skirtis skirtingai. Tai priklauso tiek nuo vairuotojo turimo stažo, rizikingumo, tiek automobilio amžiaus ir kitų kriterijų.

Lietuvoje veikianti draudimo bendrovė „Ergo Insurance“ taip pat „Uber“ vairuotojus traktuoja kaip asmenis, besiverčiančius komercine veikla.

Bendrovės draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius teigė, kad transporto priemonės savininkas, vežantis keleivius atlygintinai, užsiima komercine veikla.

„Dar daugiau, jis prisiima ir papildomą atsakomybę už keleivius: jiems susižalojus autoįvykio metu, atlyginama sukelta žala. Todėl transporto priemonės savininkas, prieš pradėdamas teikti tokias paslaugas, turėtų kreiptis į draudiką ir pranešti apie rizikos pasikeitimą, jei draudimo sutartis jau pasirašyta. Jei toks asmuo tik ketina sudaryti privalomojo draudimo sutartį, apie tai jis privalo deklaruoti savo draudikui sutarties sudarymo momentu“, - aiškino pašnekovas.

Pasak jo, „Ergo“ bendrovė keleivių pervežimas laikomas padidinta rizika, nepriklausomai nuo to, ar vežama maršrutiniu taksi, įprastu taksi ar „Uber“.

BTA Transporto draudimo vadovas Gediminas Radavičius taip pat teigė, kad užsiimant keleivių vežimo paslauga reikia mokėti papildomą draudimo įmoką: „Šiuo metu sudarant sutartį, kliento yra klausiama ar draudžiama transporto priemonė bus naudojama mokamam keleivių pervežimui. Jeigu tokie pervežimai bus vykdomi, draudžiama mašina, apie tai draudėjas turi informuoti draudimo kompaniją ir jeigu reikia, sumokėti papildomą draudimo įmoką“.

DELFI primena, kad Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) yra minėjusi, kad su „Uber“ dirbantys vairuotojai galėtų dirbti pagal individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimu, priklausomai nuo to, kaip bus reglamentuota tokia veikla.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (39)