aA
Baltarusijos prezidento Aliaksandro Lukašenkos raginimas uždaryti šalies sienas su Lietuva ir Lenkija kol kas apsiriboja tik nuodugnesne krovinių apžiūra, tačiau Europos krovinių į Rusiją per Baltarusiją pristatymas jau išsitęsė iki penkių dienų, sako „Kommersant“ apklausti rinkos dalyviai.
Rusijos verslininkai jau susidūrė su vilkikų iš Lietuvos vėlavimu: krovinių pristatymas brangsta
© AFP / Scanpix

Kaip rašo Kommersant.ru, reikia pažymėti, kad perorientuoti krovinių gabenimą kitais maršrutais nėra taip lengva, nes jų tiekimas neatsiejamas nuo didesnių išlaidų logistikos operatoriams, – tai nenaudinga ir dėl to, kad nemažai sandėlių yra sukoncentruota Lietuvoje.

Praėjusią savaitę Baltarusijos prezidentas Aliaksandras Lukašenka pareiškė, kad Minskas priverstas dėl kaimyninių valstybių požiūrio į įvykius Baltarusijoje po prezidento rinkimų uždaryti valstybines sienas su Lietuva, Lenkija, taip pat sustiprinti sieną su Ukraina.

„Kommersant.ru“ pašnekovų duomenimis, masiniai vilkikų, vykstančių tranzitu iš Lietuvos per Baltarusijos teritoriją į Rusijos Federaciją (paprastai tai – Rusijos ir Baltarusijos vežėjai), tikrinimai prasidėjo dar rugsėjo pradžioje.

Vėliau ėmė sklisti gandai apie „skubias rekomendacijas“ vežti krovinius į Baltarusiją ne iš Baltijos šalių. Vėliau šalies susisiekimo ministerija paneigė pranešimus apie galimą draudimą įvažiuoti vežėjams iš Lietuvos, tačiau keliuose patikros punktuose (Baltarusijos pasienyje su Ukraina ir Lenkija) buvo pradėti remonto darbai, kurie gali apsunkinti vilkikų judėjimą.

Kaip leidiniui paaiškino Rusijos verslo ombudsmenas transporto ir logistikos klausimais Igoris Rebelskis, Baltarusijos valdžios priimami sprendimai smogia ne tik verslui Lietuvoje, bet ir Rusijoje, – jeigu 2019 metais vidutiniškai Baltarusijoje buvo tikrinamas vienas iš šimto tranzitu į Rusiją važiuojančių vilkikų, tai per pastarąsias dvi savaites tikrinami faktiškai visi rusiški vilkikai, įvažiuojantys iš Lietuvos pusės. Šiuo metu krovinių iš Europos pristatymas į Rusiją per Baltarusiją nusitęsė vidutiniškai iki penkių dienų.

Rusijos verslininkai jau susidūrė su vilkikų iš Lietuvos vėlavimu: krovinių pristatymas brangsta
© Reuters / Scanpix

Rusijos operatoriai svarsto du galimus apvažiavimus. Pirmasis – tiesus kelias iš Latvijos į Rusiją – reiškia, kad teks padaryti 200 km lankstą, o krovinių gabenimas pabrangs maždaug trečdaliu, bet ir ten pasienyje vilkikams tenka stovėti dvi–penkias dienas. Antrasis kelias – per Baltarusijos-Lenkijos pasienio ruožą, tačiau čia lankstas dar didesnis – 350 km.

Be to, logistikos operatoriams iš Rusijos, Lietuvoje turintiems daug sandėlių (o tokių dauguma), visiškai nenaudinga siųsti transporto priemonę per Lenkijos-Baltarusijos sieną, pažymi I. Rebelskis.

Situaciją apsunkina ir tai, kad iki metų pabaigos Rusija draudžia įvežti nežymėtą didžiąją dalį vartotojiškų prekių – ne tik avalynę, bet ir tekstilės gaminius, padangas, fototechniką, kvepalus, kt., – būtent tą produkciją, kuri šiandien sudaro didžiąją dalį Europos importo.

„Šiandien toji europietiška avalynė daugiausia sužymima Lietuvos sandėliuose. Iš esmės Lietuva yra Europos krovinių, turinčių pasiekti Rusijos teritoriją, centras“, – teigė verslininkas.

„Pastarąjį mėnesį mes iš tiesų pastebėjome, kad prekių kroviniai, gabenami tranzitu per Baltarusijos Respubliką, tikrinami dažniau, – sako bendrovės „FM Logistic“ padalinio „Global Supply Chain“ padalinio direktorius Aleksejus Misailovas. – Be to, pasienio terminalai Breste ir Kamenyj Loge šiuo metu perpildyti, todėl automobiliai patikrai siunčiami į Minską. Tačiau kol kas anksti tvirtinti, su kuo tai susiję. Mes dirbame su vežėjais iš skirtingų šalių – jokio šališko santykio konkrečių valstybių atžvilgiu nepastebima“. Pati patikra vyksta įprasta tvarka, priduria verslininkas.

Po pareiškimo apie Baltarusijos sienų su Lenkija ir Lietuva uždarymą šalies valstybinis pasienio komitetas, taip pat Lenkijos ir Lietuvos atstovai tvirtina, kad patikros punktai pasienyje dirba kaip įprastai, teigia Automobilių transportavimo įmonės „AsstrA“ operacijų vadovė Natalija Šemiakina.

„Šiuo metu jokių oficialių nurodymų ir dokumentų dėl sienų uždarymo nėra, – priduria ji. – Vairuotojų ir mūsų atstovų, dirbančių pasienio muitinėse, duomenimis, pasienyje su Lenkija jokių sunkumų dėl tranzito nėra.“

N. Šemiakina taip pat pastebi, kad pasienyje su Lietuva krovinių patikros procedūra gali būti ilgesnė, ir tai turi įtakos tranzito greičiui.

„Šiandien eilė patikrai gali siekti keturias- penkias dienas, – sako ji. – Jeigu situacija dėl ilgiau trunkančio Lietuvos sienos kirtimo nesikeis, kai kurie vežėjai, turintys atitinkamus eismo leidimus, gali svarstyti galimybę atsisakyti tranzito per Baltarusiją.“

Apskritai, sako ji, kol kas krovinių srautų per sienas su Baltarusija nesumažėjo, bet bendrovė, esant būtinybei, yra pasirengusi pristatyti alternatyvius maršrutus ir krovinių gabenimo schemas.

Aleksejus Misailovas primena, kad vienas iš Baltarusijos biudžeto pajamų šaltinių yra mokestis už tranzitą. Tam ypač palanki patogi geografinė padėtis, taip pat valstybinė parama transporto pramonei.

„Pavyzdžiui, kalbant apie importo į Rusiją srautus, tranzitas per Baltarusiją sudaro du trečdalius automobilių pervežimų iš Europos, – sako jis. – Tranzitu per Baltijos šalis gabenama apie trečdalį krovinių.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.8889

Italija turi naują valstybinę oro transporto bendrovę

Ilgą laiką sunkumų turėjusiai Italijos oro linijų bendrovei „Alitalia“ galutinai nutūpus ant...

Inovacijos transporto sektoriuje: nuo automatinių sąskaitų iki „eco“ vairavimo (1)

Gyvename itin dinamiškame pasaulyje, kuris sparčiai kinta ir tobulėja – kasdien gimsta naujų...

Ieškoma, kas įrengs 10 km „Rail Baltica“ ruožo infrastruktūrą (4)

Už europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ Lietuvoje atsakinga bendrovė...

Pradedami rengti dviračių tako Neringoje techniniai projektai

Įsigaliojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių...

„Linava“: vežėjų skola „Sodrai“ – didžiausia nuo koronaviruso pandemijos pradžios

Rugsėjį transporto licencijas turinčių bendrovių įsiskolinimai „ Sodrai “ pakilo į...

Top naujienos

Ekspertai apie „bandomąjį projektą“ Vokietijos mieste: tai tik pradžia, būkit pasiruošę (90)

Žinia, jog Vokietijos katalikybės sostine laikomame Kelne nuo šiol aidės muedzino šauksmas,...

Po lietuviškomis etiketėmis – baltarusiškas alus: tokių prekių pirkimą vadina karo finansavimu mūsų lėšomis (86)

Socialiniuose tinkluose gyventojai ėmė piktintis tuo, kad parduotuvių lentynose parduodamas...

Savaitę užbaigsime rudeniška dargana: saulės nesitikėkite

Šiandien išliksime šiauriau Lietuvos slenkančio ciklono įtakoje. Vyraus debesuotas su...

Vaidas Mikaitis | D+

Europos šalis, kurią prisijungti atsisakė net SSRS: dabar ji mėgstama dėl pigaus alkoholio ir sekso (8)

Lietuvai įstojus į ES, ilgą laiką buvo akcentuojama, kad štai mes, periodiškai apsikeisdami su...

Su siaubu prisimena slaptas orgijas prie Vilniaus: jis man vis kartojo „ateisi išpažinties pas kunigėlį“ (59)

Iš vieno Aukštaitijos kaimo į Vilnių su draugu atvykęs penkiolikmetis jaunuolis tikėjosi, kad...

Julija Leimonė | D+

Kauno elito šėlionės „Metropolyje“ perspjautų ir šias dienas: nesibaigiantys baliai su pusnuogėmis šokėjomis – tik viena iš detalių

1899-ieji, Kaunas . Tarp Rusijos ir Vokietijos imperijų bręsta įtampa, vėliau išvirsianti į...

Lietuvoje skursta kas penktas: palygino, kiek gauna 20 tūkst. turtingiausių ir didžioji dauguma (581)

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2020-aisiais žemiau skurdo rizikos ribos gyveno apie...

ES kova su narkotikų platintojais: kai kurios nusikaltėlių veikimo schemos darosi vis aiškesnės (52)

Nei pandemija, nei buvusios krizės ne tik nesutrukdė organizuoto nusikalstamo grupuotėms vykdyti...

„Šok su žvaigžde“ eteryje – dramatiška kova dėl išlikimo ir netikėtumas: aikštelę paliko pirmoji pora (62)

Šeštadienio vakarą su žiūrovais vėl sveikinosi pasaulį ir Lietuvą užbūręs projektas „...

Aprašė ypatingą naktį motelyje: išvesk mane iš doros kelio (17)

Noriu vesti tave iš proto. Vilkėti raudoną suknelę ir tapti deginančia lava, naikinančia visas...