A. Butkevičius antradienio popietę iš Kauno geležinkelio stoties išvyko apžiūrėti atliktų „Rail Baltica“ geležinkelio statybos darbų nuo Kauno iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos. Apžiūros metu jis pirmą kartą išbandė naujai paklotą europinę vėžę. Europinė vėžė Kauną pasieks jau rudenį – šiuo metu yra atlikta daugiau nei 90 proc. numatytų darbų. Planuojama, kad visi darbai bus baigti jau iki šio rudens.

„Kelia man truputį abejones, kai kurių ūkio subjektų trukdymai, ypač po Viešųjų pirkimų komisijos priimtų sprendimų pripažinti tam tikrus nugalėtojus. Yra net tokių atvejų Lietuvoje, kai skundžiasi tam tikros įmonės teismams, kad sustabdytų viešąjį konkursą, netgi tos įmonės, kurios net nedalyvavo konkurse. Prašo tam tikrą projektą skaidyti į atskiras technologines dalis. Tai aš, kaip baigęs VGTU, turiu pasakyti, kad jau prasilenkia su bet kokia logika. Aišku, gal nenoriu aš teismų kaltinti, bet kartais nesuprantu teismuose priimtų sprendimų“, - sako A. Butkevičius.

„Rail Baltica“ tai didžiausias Lietuvos transporto infrastruktūros projektas nuo Nepriklausomybės atkūrimo laikų, kokybiška geležinkelio linija sujungsiantis Lenkiją, Lietuvą, Latviją, Estiją ir, pasitelkus geležinkelio keltą, Suomiją.

Iki Kauno statomas „Rail Baltica“ ruožas yra krovinių vežimo koridoriaus North sea-Baltic dalis. Sukūrus reikiamą infrastruktūrą – kelius, terminalus, logistikos centrus – bus galimybė intensyvinti linijos veiklą. Projektas leis plėsti krovinių pervežimo ir logistikos bei turizmo verslus, ekonominis gyvenimas taps intensyvesnis ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir regionuose. Bus sudarytos visos sąlygos integruotis į tarptautinį transporto tinklą.

Projektas jau dabar sulaukia nemažo įvairių šalių kompanijų dėmesio – juo domisi verslininkai iš Kinijos, Turkijos, Skandinavijos šalių, Vokietijos ir kitų valstybių. Apie egzistuojantį potencialą byloja ir tai, kad šiuo metu automobilių keliais Lenkijos ir Lietuvos sieną kerta apie 20 mln. tonų krovinių ir 2-3 mln. keleivių per metus. Geležinkeliais vežama tik 0,5 mln. tonų krovinių ir maždaug 15-20 tūkstančių keleivių.

„Lietuvos geležinkeliai“ į „Rail Baltica“ projektą investavo jau beveik 110 mln. eurų lėšų. Tai sudaro apie 37 proc. visų šiuo metu į „Rail Baltica“ statybas nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno investuotų lėšų. Viso projekto vertė siekia apie 380 mln. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)