aA
Bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ kitą savaitę aukcione parduos 15 troleibusų. Taip pat teigiama, kad bankui netrukus bus įkeisti 90 autobusų „Volvo“, o į sostinę sugrįš ir privatūs vežėjai.
Parduoda 15 Vilniaus troleibusų: tai tik pradžia
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

Be to, dar nevykus pirmajam konkursui, keleivių vežimo paslaugoms teikti jau kurpiamas planas apie antrąjį. Kaip radijui „Laisvoji banga“ sakė Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto privatizavimo vadovas Kastytis Lubys, savivaldybės išlaikomam viešajam transportui tenka per didelė našta.

Kodėl nuspręsta aukcione parduoti 15 troleibusų?

- Mūsų troleibusų parko amžius – virš 18 metų. Kadangi optimizavus viešojo transporto maršrutus į juos išvažiuoja geriausi troleibusai, tad turime dar važiuojančių, bet jau abejotinos būklės transporto priemonių. Tad buvo priimtas sprendimas, kad jų nereikėtų supjaustyti metalui, parduoti – gal jie dar kam pasitarnautų.

- Kas juos galėtų įsigyti?

- Jais domėjosi įstaigos iš Ukrainos, Baltarusijos, Rusijos regionų. Juk jie dar važiuoja.

- Prieš viešojo transporto reformą buvo atsisakyta 59 troleibusų, bet apie jų pardavimą tuomet nebuvo kalbama.

- Tik optimizavus viešąjį transportą nebuvo galima drastiškai visko išparduoti. Dalis troleibusų grįžo į maršrutus, nes po optimizavimo išaugo keleivių srautas, pamatėme, kad kai kuriuos maršrutus riekia sunaikinti. Dabar, kai viskas nusistovėjo, matome, kad yra troleibusų, kurie jau nesulauks geresnių dienų dėl moralinio nusidėvėjimo.

- Bet eisme dalyvauja ir senesni troleibusai, nei tie, kurie pateikti aukcionui.

- Transporto priemonių tinkamumą arba netinkamumą dalyvauti eisme apibrėžia techninės apžiūros reikalavimai. Yra daug pavyzdžių kai ir naujesni automobiliai dėl tam tikrų defektų negali pereiti techninės apžiūros, o senesnė priemonė dalyvauja eisme ir nekelia grėsmės eismo saugumui. Juk yra techninės apžiūros tarnybos ir labai kvalifikuoti meistrai, kurie paruošia transporto priemones. Tad jos, praėjusios patikrą, išvažiuoja į gatves ir suteikia keleivių vežimo paslaugas.

Paminėjote, kad buvo sutankinti kai kurie troleibusų maršrutai. Ar iš tų 59 į poilsį išleistų troleibusų kažkiek grįžo į eismą?

- Iki dvidešimties. Jie dabar vėl dalyvauja eisme.

- Vis gi yra informacijos, kad parduodami neprasčiausios būklės autobusai. Kaip įvertinama transporto priemonių techninė būklė?

- Kaip ir minėjau – svarbi jų techninė būklė ir galimybė teikti paslaugą. Bendras troleibusų parkų turimų transporto priemonių amžius yra virš 18 metų, jei mes atskirai neminėtume tų naujesnių troleibusų, kuriuos gavome beveik prieš 10 metų, tai mes turime labai seną parką ir ginčytis, kuris iš troleibusų geresnis, subjektyvu ir neprofesionalu.

Visuomenę pasiekė ir informacija apie galimai bankui įkeičiamus 90 autobusų. Kiek tai realu ir kokiu pagrindu tai bus daroma?

- Tai tam tikras bendrovės turtas. Įkeisdama juos, ji gauna laisvesnes finansines lėšas ūkinei veiklai vykdyti. Tai įprasta praktika, kai turtas įkeičiamas, kad būtų gauta lėšų einamiesiems reikalams.

-Ar nebus taip, kad netyčia, jei įmonė neįvykdys savo įsipareigojimų, jie bus konfiskuoti ir vilniečiai vieną rytą nežinos kaip jiems važiuoti?

- Ne, tikrai taip nebus. Iki šiol buvo blogesnių situacijų ir to neatsitiko. Dabar yra numatyti veiksmų planai, brendame iš skolų liūno ir tai yra kryptingi veiksmai, kaip pagerinti ir finansinę bendrovės padėtį, ir keleivių vežimo kokybę. Tikimės, kad atsikvėpsime, nes netrukus skelbsime konkursą privatiems vežėjams ir pagal sąlygas jie turi ateiti su naujomis transporto priemonėmis, kurių turėtų būti apie 100.

-Kokia turės būti privačių vežėjų teikiamos paslaugos kaina?

Kastytis Lubys
Kastytis Lubys
© DELFI / Šarūnas Mažeika

- Visi vežėjai teiks paslaugą bendroje bilietų sistemoje pagal tą pačią kainodarą, galios visi bilietai, transporto priemonės dirbs pagal eismo tvarkaraštį, stos tose pačiose stotelėse, apie jų atvykimą bus skelbiama švieslentėse. Jie niekuo nesiskirs.

- O kaip bus su „Vilniaus viešuoju transportu“? Ar nebus taip, kad privatininkai jį išstums?

- Negali taip nutikti, nes procesas yra reguliuojamas. Savivaldybei yra per didelė našta, kai už viską atsako savivaldybės įmonės transportas ir neturime atokvėpio sekundės, negalime pakeisti transporto priemonių naujomis. Todėl ir reikalingas privataus vežėjo atėjimas į rinką. Tai nebus kova dėl pelno, nes galios tokie pat principai – bus deklaruojama kilometro kaina, vežėjas žinos, kad jam bus sumokėta už paslaugas. Iš pradinio susidomėjimo matome, kad bus pretendentų ir iš užsienio šalių.

- Ar nenutiks taip, kad pradžioje bus pasiūlytos labai mažos kainos, o vėliau jos išaugs?

- Konkursas vyksta vadovaujantis Europos Komisijos reglamentu, kuris yra patvirtintas pagal Kelių transporto kodeksą, yra Susisiekimo ministerijos ir Vyriausybės teisės aktai, nurodantys metodikas ir tvarkos aprašai, kaip turi būti vykdomos sutartys, kaip parinkti vežėją. Yra formos, tad mes laikysimės tų taisyklių. Tad nėra jokių galimybių viduryje distancijos keisti sąlygas ar reikalavimus. Visi turės turėti verslo planą ir ateis tik tie, kurie bus pajėgūs. Ir mes žinom, kad tokių vežėjų yra.

- Ir dabar Vilniuje privatūs vežėjai aptarnauja keletą maršrutų. Ten, vos pradėjus jiems dirbti, kalbama, kad atlyginimai siekė 1800 litų, o dabar sumažėjo iki 1300 litų. Ar savivaldybė stebės tokią veiklą?

- Pinigai vokeliuose nėra toleruojami, ir konkurso sąlygose numatyta, kad vežėjas įsipareigos mokėti atlygį, nemažesnį nei esamos ekonominės veiklos srities vidurkis, galimas nukrypimas tik 10 proc.

- Koks atlygis yra dabar?

- Šių metų vidurkis buvo apie 2200 litų. Nežinau, ar privatus vežėjas įstengs tiek mokėti, bet atlyginimai bus garbingi.

- O kaip savivaldybė tai užtikrins?

- Savivaldybė turi įgaliojimus. Mes atsakome už viešojo transporto administravimą Vilniaus mieste ir turime galimybes viską tikrinti. Viskas bus skaidru, aišku ir suprantama.

- Ar tiesa, kad dar nepaskelbus pirmojo konkurso viešojo transporto paslaugoms teikti, jau yra rengiamas ir netrukus bus paskelbtas antras konkursas?

- Pirmasis konkursas, kaip minėjote, nėra paskelbtas. Jau sukanka metai nuo pranešimo, kaip reikalauja ES reglamentas. Mes tuo vadovaudamiesi ir skelbsime konkursą. Turime ketinimų sudaryti naują maršrutų grupę ir pranešti apie skelbiamą konkursą, nes pakankamai ilgas laikas, kol konkursas gali įvykti.

„Laisvoji banga“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naktį eismo sąlygas sunkins lijundra ir plikledis (1)

Ketvirtadienio pavakarę šalyje be kritulių. Oro temperatūra nuo 1 laipsnio šalčio iki 1 laipsnio...

Neradus lėšų tako rekonstrukcijai, strigs Palangos oro uosto veikla (4)

Vyriausybei nusprendus iš Ateities ekonomikos DNR plano neskirti lėšų trijų šalies oro uostų...

Ledo nuo orlaivių valymui Vilniaus oro uoste – 3,5 mln. eurų iš ES (1)

Vilniaus oro uosto valymo įrenginių ir ledo tirpdymo sistemų atnaujinimui iš Europos Sąjungos (...

Aukščiausiojo ES Teismo signalas Lietuvos vežėjams: machinacijos bus žlugdomos ir baudžiamos (138)

Gruodžio 1 dienos Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimas dėl tolimųjų reisų vairuotojų...

Aktuali žinia keliaujantiems – keisis traukinių tvarkaraščiai (9)

„ LTG Link“, „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovė, turi svarbių žinių...

Top naujienos

NATO praregėjo: įvertino, kuo iš tiesų užsiima Rusija, bet rimčiausias iššūkis lieka tarp eilučių (135)

Smegenų mirtis. Tokią šiurpią diagnozę NATO pernai pateikęs Prancūzijos prezidentas...

Šie būstai tyliai susišluoja didžiąją dalį pirkėjų: geriausius išgraibsto per kelias dienas (27)

Kalbant apie NT paklausą ir pasiūlą, dažniausiai aptariami naujos statybos būstai. Šešėlyje...

Katy Milkman | D+ nariams

Pavyks arba bus katastrofa: kaip reikės paskatinti visus pasaulio žmones skiepytis nepažįstama vakcina?

Jei žmonės nesutiks skiepytis, laukia katastrofa, tačiau tinkamai pasielgti gali paskatinti...

Musvydaitė labai konkrečiai paskaičiavo, kiek per dieną privalote nueiti: paprastas būdas leidžia sužinoti, ar judate pakankamai (5)

Karantino laikotarpiu itin daug žmonių dirba namuose. Daugeliui biuras persikėlė į lovą, o...

Verslininkai remia ne tik pinigais: gerais darbais keičia neįgaliųjų gyvenimus

Laikas prieš Kalėdas – puikus metas prisiminti gerus darbus. O jais didžiuotis gali ne tik...

Gydytojas Morozovas įspėjo dėl vaistų nuo kosulio: jie gali suveikti kitaip negu tikitės (5)

Dar niekada sausas kosulys nekėlė tiek daug baimės ir aplinkinių agresijos kaip šiemet. Ir noras...

COVID-19 pasiglemžė 37-erių Lietuvos stipruolio gyvybę (166)

Nuo koronaviruso infekcijos Kuršėnuose mirė sunkiaatletis, daugkartinis Lietuvos štangos...

Singapūras – pirmasis pasaulyje leis prekiauti laboratorijoje sukurta mėsa (5)

Mėsos ir kiaušinių pakaitalų gamintojui „Eat Just Inc.“ buvo leista pardavinėti...

Nuolat rasoja langai? Yra būdas, greitai išsprendžiantis šią problemą (11)

Šiuolaikiniai plastikiniai langai neretai rasoja, tai ypač dažnai nutinka šaltuoju metų laiku.

|Maža didelių žinių kaina