aA
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ketina iki 15–16 tūkst. padidinti palengvinto įdarbinimo kvotas vairuotojams iš trečiųjų šalių, tačiau vežėjai tvirtina, jog tai per mažai, kad sumažėtų darbuotojų trūkumas.
Ministerija žada didinti kvotas vairuotojams iš užsienio, vežėjai prašo daugiau
© A.Stackevič nuotr.

Kaip BNS informavo socialinės apsaugos ir darbo viceministras Vytautas Šilinskas, galutinį skaičių ministerija dar turės suderinti su Vidaus reikalų ministerija. Pasak jo, tai atitinka šiemet jau įdarbintų vairuotojų iš trečiųjų šalių skaičių. Tuo metu palengvinto įdarbinimo kvota šiemet siekė 11,6 tūkstančio.

„Mes išsiaiškinome, kiek šiemet buvo įdarbinta užsieniečių ir nusprendėme, jog kitiems metams bus nustatytas toks kvotų skaičius, kiek jų buvo įdarbinta per metus. Preliminariai skaičiuojame, jog jų buvo apie 16 tūkstančių“, – BNS sakė viceministras.

Anot vežėjų organizacijų, dėl didelio vairuotojų trūkumo, kurio vidaus rinka negali patenkinti, transporto sektoriui išvis neturėtų būti taikoma kvotų sistema, arba kvotos turėtų būti daug didesnės.

„Buvo išsakyta nuomonė, kad įvertinus transporto sektoriaus specifiką ir dinamiškumą, šiam sektoriui ir deficitinei tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų profesijai išvis neturėtų būti taikoma kvotų sistema“, – BNS sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Pasak jo, jei bus iš esmės peržiūrėta dabartinė kvotų tvarka ir sprendimai bus orientuoti į verslo išsaugojimą Lietuvoje, tai bus didelis postūmis.

„Tai būtų vilties teikiantis sprendimas, kad ši Vyriausybė pagaliau pradeda girdėti nacionalinio verslo atstovus ir jų sakomus argumentus“, – pridūrė jis.

Anot Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, didesnės kvotos palengvintų vairuotojų trūkumo problemą, bet jos neišspręstų.

„Lapkričio mėnesį mūsų išsiųstame pasiūlyme mes rekomendavome 30 tūkst. Tačiau kvotų skaičius nėra tiesiogiai susijęs su vairuotojų problema, tos problemos yra sisteminės“, – BNS sakė P. Drižas.

Socialinės apsaugos ir darbo viceministras abejoja, ar prašymas didinti kvotą iki 30 tūkst. turi pagrindo.

„Vežėjai teigia, kad jiems kvotas reikėtų pakelti iki 30 tūkst. per metus, kas mums tikrai kelia abejonių. Sektoriuje stabiliai yra apie 77 tūkst. darbuotojų paskutinius trejetą metų, šis skaičius nekinta ir yra stabilus“, – teigė V. Šilinskas.

P. Drižo nuomone, ilguoju laikotarpiu reikėtų visiškai atsisakyti kvotų sistemos ir leisti neribotai įdarbinti žmones supaprastinta tvarka.

„Tai yra, neatliekant jokių darbo rinkos testų, nemokant už leidimą dirbti po 120 eurų žmogui, nelaukiant mėnesį laiko, kol atsiras į siūlomą vietą lietuvis, nes jis neatsiras. Lietuva yra vieną didžiausių transporto sektorių turinti šalis Europos Sąjungoje, tačiau pagal populiaciją esam jos gale ir mūsų vidaus rinka tiesiog fiziškai negali patenkinti vairuotojų poreikio“, – kalbėjo P. Drižas.

TTLA atstovas taip pat pažymėjo, jog norint išspręsti vairuotojų trūkumo problemą, šių priemonių irgi neužteks. Pasak jo, būtina didinti vairuotojo profesijos patrauklumą valstybiniu lygmeniu, skatinti įsitraukti moteris.

„Vežėjai yra pasiruošę su valdžia sėsti prie bendro stalo ir kartu spręsti šiuos klausimus“, – sakė P. Drižas.

Darbinant vairuotojus pagal kvotas įmonės leidimus konsuliniuose skyriuose gauna paprasčiau, darbuotojai atleidžiami nuo rinkliavos už leidimą dirbti Lietuvoje. Užimtumo tarnyba taip pat neatlieka darbo rinkos testo ir netikrina, ar tokių darbuotojų nėra Lietuvos bedarbių sąrašuose.

Darbinant pagal kvotas, vežėjų teigimu, įvairuotojo įdarbinimo procesas sutrumpėja keliais mėnesiais.

Viršijus kvotą, taikomos įprastinės įdarbinimo iš trečiųjų šalių procedūros.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija neseniai pasiūlė keisti kvotų tvarką, kad jos būtų skaičiuojamos pagal realiai įdarbintų darbuotojų skaičių, o ne pagal paskelbtus laisvų darbo vietų duomenis.

BNS
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.0000

Daugiabučių kiemų laukia rimti pokyčiai: ruošiamasi elektromobilių revoliucijai (47)

Lietuvoje pagreitį įgaunantis elektromobilumas lūžio momentą pasieks dešimtmečio viduryje,...

Kitą savaitę turėtų paaiškėti, ar VVAT nagrinės „Belaruskalij“ skundą

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) kitą savaitę žada paskelbti, ar bus priimtas...

Kylančios aviacinio kuro kainos augina skrydžių organizavimo sąnaudas – brangs ir kelionių bilietai (1)

Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenimis, aviacinio kuro kainos per pastaruosius 22...

Čikagoje liepsnoja bėgiai siekiant užtikrinti eismą spaudžiant šalčiui

Čikagos traukinių stebėtojai užfiksavo akimirką, kai užsiliepsnojo bėgiai. Orams atvėsus iki...

SEB banko suteiktų lizingo paskolų skaičius augo trečdaliu: gyventojai įsigijo trigubai daugiau elektromobilių

Palyginti su 2020 metais, pernai SEB bankas gyventojams suteikė 35 proc. daugiau lizingo paskolų...

Top naujienos

Rusijos politologas: Kremliaus propaganda ruošia pasakojimą apie Putino pergalę (1)

JAV Valstybės departamentas specialiojoje ataskaitoje pamėgino išsklaidyti pagrindinius propagandos...

Demokratai pirmininku išsirinko Skvernelį: žada, kad partijos viršininku nebus pildoma (6)

Demokratai per partijos steigiamąjį suvažiavimą partijos pirmininku išsirinko Saulių Skvernelį.

Pandemijos kirtis prekybininkams: drastiškai kritę pirkėjų srautai neatsistato, o Lenkija nuvilios dar daugiau

Per pandemiją parduotuvėse reikšmingai sumažėjo pirkėjų srautai, jie neatsistatė iki šiol....

300 ha valdantis ūkininkas pardavė traktorius – paskaičiavo, kad labiau apsimoka dirbti arkliais techniką perka iš amišų (38)

Lietuvos sunkiuosius ir stambiuosius žemaitukus auginantis Vigantas Indrašius sako, kad nusprendė...

Dešimtadaliui COVID-19 įgyja lėtinės ligos pavidalą: profesorius išvardijo, kam kyla didžiausia rizika (37)

Viltingai tikimasi, kad koronaviruso omikron atmaina pasauliui neša pandemijos pabaigą. Tačiau...

Ant M.A.M.A kilimo pozavusiai publikai – Saugirdo Vaitulionio kritikos strėlės: dalį svečių net norisi nuvesti nusiprausti (19)

Jokia paslaptis, kad apdovanojimuose raudonojo kilimo zona sulaukia ne ką mažiau dėmesio, nei pats...

Iš Kauno – į atokią trobelę užmiestyje: norėjau laisvės be skolų ir paskolų (7)

Gyvenimas trobelėje – lėtesnis, ramesnis ir įdomesnis gyvenimo būdas, bent jau taip jį aprašo...

Skvernelis su bendražygiais steigia naują partiją: Palanga pasirinkta neatsitiktinai papildyta 14.53 val. (183)

Šeštadienį Palangos Koncertų salėje suvažiavimo metu steigiama ekspremjero Sauliaus Skvernelio...

Kruvina drama Prienų rajone: moteris nužudyta, vyras sulaikytas (2)

Prienų policijos pareigūnai gavo pranešimą apie nužudymą .

M.A.M.A VIP zonoje Justinas Jankevičius ir Greta Mikalauskytė nestokojo humoro: tegul puošiasi tie, kurie neturi ką pasakyti (17)

Ant M.A.M.A 2021 apdovanojimų raudonojo kilimo drauge pozavę Justinas Jankevičius su mylimąja...