aA
Norėdamas išsiaiškinti, kodėl realios investicijos į kelius yra mažesnės negu suplanuotos, Seimo Ekonomikos komitetas situaciją Lietuvos transporto sektoriuje aptars su susisiekimo ministru Roku Masiuliu.
Kaune atsirado nauja jungtis su A1 magistrale
© Kauno savivaldybė

Kaip BNS sakė komiteto pirmininkas, buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, blogiausiai įsisavinamos žvyrkelių asfaltavimui, gatvių remontui numatytos lėšos.

„Aiškinsimės, kaip visa transporto infrastruktūra investuoja pinigus, kiek tai savalaikiška ir operatyvu. (...) Norime pažiūrėti plačiau – kaip elgiasi geležinkeliai, kaip vystosi „Rail Baltica“ projektas, Klaipėdos uostas – kaip suplanuotos investicijos realizuojamos“, – BNS teigė parlamentaras.

„Prasideda abejonės, ar pinigai, skirti kelių remontui, bus įsisavinti“, – pridūrė jis.

Pasak jo, Lietuvos verslo konfederacija skundžiasi, kad daugelis konkursų yra atidedami arba iš viso neįvyksta.

R. Sinkevičiaus žodžiais, geriausias metų laikas kelių tiesimui ir remontui praėjo – konkursai skelbiami pavėluotai.

„Dėl to dabar yra pinigų, bet jie racionaliai nepanaudojami. Ir klausime, ką ruošiasi daryti Automobilių kelių direkcija, ministerija, nes rudenį tiesti kelius ekonomiškai nenaudinga“, – aiškino komiteto vadovas.

R. Sinkevičius abejoja, kad kitais metais kelių priežiūrai bus daugiau lėšų negu šiemet.

Laikinasis Automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas dėl stringančių kai kurių darbų kaltina oro sąlygas.

„2017 metų rugsėjį–lapkritį daugelis darbus vykdžiusių organizacijų pateikė pažymas, kad negalėjo darbų vykdyti dėl klimatinių sąlygų ir jie persikėlė į šiuos metus“, – BNS sakė V. Andrejevas.

Jis taip pat pabrėžė, kad dalis darbų įstrigo dėl netinkamai parinktų projektų.

„Anksčiau pasitaikydavo apribojimų dalyvauti konkursuose mažesnėms organizacijoms. Dabar priešingai – ribojimų nėra, bet skundais vistiek prašoma riboti kai kurių rangovų dalyvavimą“, – teigė direkcijos vadovas.

Šiemet kelių priežiūrai ir remontui numatyta beveik 490 mln. eurų. Dar apie 63 mln. eurų gauta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų.

Seimas šį pavasarį ėmėsi pataisų dėl didesnio kelių priežiūros finansavimo. Nuo 2019 metų programai siūloma skirti 65 proc., nuo 2020 metų – 70 proc., o nuo 2021 metų – 75 proc. degalų akcizų. Taip pat siūloma didinti vietinės reikšmės kelių finansavimą, nuo 2020-ųjų jį didinant nuo 30 iki 35 proc.

Į Kelių programą lėšos pervedamos iš kuro akcizų, kelių mokesčių, įmokų už transporto priemonių registravimą, sunkiasvorio transporto ir kitų įmokų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja vairuojančius: keliuose yra slidžių ruožų (1)

Sekmadienio rytą Alytaus bei Varėnos rajonuose valstybinės reikšmės kelių dangos padengtos...

Buvęs aplinkos ministras Navickas: automobilių taršos mokestis parengtas (27)

Buvęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas teigia, kad ministerija yra visiškai parengusi...

„CityBee“ perka daugiau nei 5 000 automobilių (17)

Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje valdanti bendrovė „CityBee Solutions“...

Dzūkijos savivaldybės sieks, kad laivyba Nemuno aukštupyje atsigautų (3)

Prie Nemuno esančių savivaldybių ir Vidaus vandens kelių direkcijos vadovai pasirašė ketinimų...

Skvernelis: taršių automobilių apmokestinimo sprendimai – jau kitąmet neatsisako NT mokesčio idėjos (288)

Kitas metais Vyriausybė grįš prie siūlymų apmokestinti taršius automobilius ir nekilnojamąjį...

Top naujienos

Kaip vienas atsitiktinumas ir lemtingos 13 min. išgelbėjo Hitlerį ir pasmerkė visą pasaulį (167)

Daugelis lapkričio 9-ąją laiko lemtinga diena Vokietijai . Tačiau XX a. istorijos kryptį išties...

Darbą nuolatinio pavojaus sąlygomis valstybė vertina 500-700 eurų: net batus per didelius verčia nešioti (419)

48 dydžio batai vietoje reikalingų 46, sena suplyšusi uniforma, kurią reikia pačiam susisiūti,...

Gyvi po žeme: bunkerio anatomija (12)

Bunkeriuose užklupti susisprogdino, nusišovė ar buvo nužudyti tūkstančiai partizanų. Ir visgi...

Pirmieji širdies sutrikimų simptomai: kardiologė patarė, kaip galima išvengti ankstyvos mirties (161)

Higienos instituto duomenimis, Lietuvoje daugiausiai serga širdies ir kraujagyslių ligomis . Per...

Kokį būstą pirkti, kad būtų paprasta parduoti net ir po 10 metų? (116)

„Pirkdami būstą gyventojai turėtų pagalvoti apie jo vertę ir likvidumą ateityje. Ar prireikus...

Atostogos auksiniame Egipte: kaip nebūti apgautam ir sutaupyti (10)

Saulės ir šilumos išsiilgę keliautojai prieššventiniu laikotarpiu skuba krautis lagaminus ir...

Kaip išsirinkti kokybišką ir porų neužkemšantį veido aliejų? (1)

Apie aliejų naudojimą kosmetikoje prirašyta daugybė straipsnių. Vieni juos labai mėgsta, tiki...

Patarimai ir gudrybės, kaip išvalyti bet kokias užuolaidas

Bėgant laikui visų tipų užuolaidos prisigeria dulkių, purvo ir kvapų. Surinkome patarimų ir...

Uždirba 700 eurų: net ir purvinas darbas gali teikti džiaugsmo (16)

Ten kiaulių nebuvo, bet viskas buvo riebaluota, viskas purvina, LRT RADIJO laidoje „Darbas – ne...

Eksperimentas: ar tikrai išmanusis šiais laikais gali atstoti fotoaparatą? (47)

Keliauti yra nuostabu, o vėliau žiūrėti nuotraukas iš kelionių – ne mažesnis malonumas....