aA
Norėdamas išsiaiškinti, kodėl realios investicijos į kelius yra mažesnės negu suplanuotos, Seimo Ekonomikos komitetas situaciją Lietuvos transporto sektoriuje aptars su susisiekimo ministru Roku Masiuliu.
Kaune atsirado nauja jungtis su A1 magistrale
© Kauno savivaldybė

Kaip BNS sakė komiteto pirmininkas, buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, blogiausiai įsisavinamos žvyrkelių asfaltavimui, gatvių remontui numatytos lėšos.

„Aiškinsimės, kaip visa transporto infrastruktūra investuoja pinigus, kiek tai savalaikiška ir operatyvu. (...) Norime pažiūrėti plačiau – kaip elgiasi geležinkeliai, kaip vystosi „Rail Baltica“ projektas, Klaipėdos uostas – kaip suplanuotos investicijos realizuojamos“, – BNS teigė parlamentaras.

„Prasideda abejonės, ar pinigai, skirti kelių remontui, bus įsisavinti“, – pridūrė jis.

Pasak jo, Lietuvos verslo konfederacija skundžiasi, kad daugelis konkursų yra atidedami arba iš viso neįvyksta.

R. Sinkevičiaus žodžiais, geriausias metų laikas kelių tiesimui ir remontui praėjo – konkursai skelbiami pavėluotai.

„Dėl to dabar yra pinigų, bet jie racionaliai nepanaudojami. Ir klausime, ką ruošiasi daryti Automobilių kelių direkcija, ministerija, nes rudenį tiesti kelius ekonomiškai nenaudinga“, – aiškino komiteto vadovas.

R. Sinkevičius abejoja, kad kitais metais kelių priežiūrai bus daugiau lėšų negu šiemet.

Laikinasis Automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas dėl stringančių kai kurių darbų kaltina oro sąlygas.

„2017 metų rugsėjį–lapkritį daugelis darbus vykdžiusių organizacijų pateikė pažymas, kad negalėjo darbų vykdyti dėl klimatinių sąlygų ir jie persikėlė į šiuos metus“, – BNS sakė V. Andrejevas.

Jis taip pat pabrėžė, kad dalis darbų įstrigo dėl netinkamai parinktų projektų.

„Anksčiau pasitaikydavo apribojimų dalyvauti konkursuose mažesnėms organizacijoms. Dabar priešingai – ribojimų nėra, bet skundais vistiek prašoma riboti kai kurių rangovų dalyvavimą“, – teigė direkcijos vadovas.

Šiemet kelių priežiūrai ir remontui numatyta beveik 490 mln. eurų. Dar apie 63 mln. eurų gauta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų.

Seimas šį pavasarį ėmėsi pataisų dėl didesnio kelių priežiūros finansavimo. Nuo 2019 metų programai siūloma skirti 65 proc., nuo 2020 metų – 70 proc., o nuo 2021 metų – 75 proc. degalų akcizų. Taip pat siūloma didinti vietinės reikšmės kelių finansavimą, nuo 2020-ųjų jį didinant nuo 30 iki 35 proc.

Į Kelių programą lėšos pervedamos iš kuro akcizų, kelių mokesčių, įmokų už transporto priemonių registravimą, sunkiasvorio transporto ir kitų įmokų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų naudotų automobilių vidutinis amžius liepą siekė beveik 11 metų (3)

Šių metų liepą Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 18 tūkst. naudotų lengvųjų...

Prie Belgijos greitkelio iškilo didžiausias pasaulyje plieninis puslankis: viskas priklauso nuo to, išmanote šiuolaikinį meną, ar ne (11)

Vairuotojus, vaizdingu maršrutu keliaujančius pietine Belgijos dalimi į Prancūziją ar...

Kelių direkcija nusprendė viešinti sukčiaujančius rangovus: taisant kelių broką naudotos prastesnės medžiagos (62)

Lietuvos automobilių kelių direkcijos ( LAKD ) tęsiamas kelių kokybės auditas atskleidė kai...

Atidedami kitą savaitę turėję vykti streikai Londono Hitrou oro uoste

Rugpjūčio 23 ir 24 dieną planuoti streikai Londono Hitrou oro uoste yra atidedami, paskelbė...

Nauji kelių kokybės audito „radiniai“: galimai klastota dokumentacija, prastesnės ir pigesnės medžiagos (196)

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos tęsiamas kelių kokybės...

Top naujienos

Negalėjo patikėti, kad tai lietuviškas kaimas: ten žmonės jachtom plaukioja (24)

Jeigu šią vasarą dar nespėjote pakeliauti ir atrasti kažko ypatingo – DELFI Kelionių...

Amerikoje ir Vokietijoje įsijungė panikos režimas: ką dabar daryti su savo pinigais (227)

Kai Vokietija nusičiaudi, Europa suserga, o kai nusičiaudi Jungtinės Valstijos , suserga visas...

Nuostabūs lietuvių pasirodymai Singapūre: Rapšys iškovojo aukso, Šidlauskas – sidabro medalius (11)

Fantastišką pasirodymą FINA pasaulio plaukimo taurės trečiajame etape tęsia abu Lietuvos...

Direktorius su BMW pajūryje leistiną greitį viršijo dvigubai – 180 km/val. (143)

Šį savaitgalį, kai Karklėje vyksta didelis muzikos festivalis, pajūryje dirba ir iš Vilniaus...

Įspėjimas tėvams: vaikų elgesio sutrikimas, kuris ateityje gali tapti rimtos priklausomybės priežastimi

Tokius vaikus atsisako saugoti auklės, mokyklose jie gauna daugiau kritikos nei kiti bendraamžiai, o...

Nelaimė lietuvių pamėgtoje Odesoje: įsiplieskė gaisras, aukų daugėja (6)

Ukrainos pietiniame Odesos uostamiestyje devyni žmonės žuvo ir dar 10 buvo sužeisti per...

Unikalų „Lotus“ kaunietis savo garaže konstravo šešerius metus (3)

„Užsieniečiai puristai smerkia, nes yra dingusi pakankamai reto automobilio autentika, o Lietuvoje...

Sodininkai kyla į kovą: kodėl galima vogti, apgaudinėti ir nieko už tai nebus (39)

„Jiems galima vogti, apgaudinėti ir nieko už tai nebus“, – nusivylusi ištarė Salomėja...

Romas Sadauskas – Kvietkevičius. Prezidentui naudinga leisti „valstiečiams“ likti valdžioje iki kadencijos pabaigos (102)

Žolinės savaitę naujojo derliaus Vyriausybė dar nepašventinta, o senosios jau beveik nebėra, bet...

Bendraudama su Meghan Markle karalienė Elizabeth nenori pakartoti svarbios praeities klaidos (1)

Didžiosios Britanijos karalienė Elžbieta II leido aiškiai suprasti, kad į karališkąją...