„Pertvarkų vengimas ir nesugebėjimas sutarti su Europos Komisija valstybe valstybėje virtusiuose „Lietuvos geležinkeliuose“ Lietuvai gali kainuoti milijonines baudas ir pablogėjusią šalies reputaciją“, - savo kalbėjo šalies vadovė.

Primename, kad „Lietuvos geležinkeliams“ jau dešimt metų vadovauja Stasys Dailydka. Jis bendrovėje dirba nuo 2002 m. 1992-1997 m. jis užėmė oro bendrovės „Lietuvos avialinijos“ generalinio direktoriaus pareigas.

Penktadienį bendrovė išplatino generalinio direktoriaus pavaduotojo Alberto Šimėno komentarą apie prezidentės išsakytus žodžius.

„Pranešime įvardintas neigiamas bendrovės įvertinimas yra labai nepalankus, nes jis turės neigiamų pasekmių bendrovės ilgalaikių projektų įgyvendinimui bei susilpnins jos pozicijas tarptautinių vežimų rinkoje“, - cituojamas A. Šimėnas.

Albertas Šimėnas

Vis dėlto jis prezidentės kalboje įžvelgė ir teigiamą motyvą: „Prezidentė neturėjo pretenzijų bendrovės veiklos efektyvumui bei rezultatams, sugebėjimui laiku ir tinkamai spręsti vežimų rinkos iššūkius.

Pavyzdžiui, šių metų pirmąjį pusmetį krovinių vežimų apimtys kaimyniniuose geležinkeliuose pasikeitė taip: Latvijoje sumažėjo 20,6 proc., Estijoje – 16,6 proc., Baltarusijoje – 9 proc., Rusijoje išaugo 0,7 proc., Lietuvoje išaugo 2,3 proc. Prezidentė, be abejo, supranta, kad tai ne atsitiktinis, o ilgalaikio, nuoseklaus darbo didinant bendrovės veiklos efektyvumą bei darbo su potencialiais klientais rezultatas“.

A. Šimėnas daro prielaidą, kad kalbėdama apie pertvarkų vengimą, prezidentė turėjo omenyje „Lietuvos geležinkelių“ išskaidymą į savarankiškas įmones ar kokį kitą esminį bendrovės reorganizavimą.

„Tačiau šių klausimų sprendimas priklauso ne AB „Lietuvos geležinkeliai“, o akcininko (valstybės) kompetencijai“, - cituojamas direktoriaus pavaduotojas.

Prezidentės pastabas dėl „Lietuvos geležinkelių“ ir Europos Komisijos santykių A. Šimėnas įvertino kaip skubotas.

Pasak jo, apie santykių ekonominius padarinius įmonei ir valstybei bus galima viešai komentuoti tik po galutinių sprendimų ginčijamais klausimais priėmimo.

Primename, kad pernai buvo paskelbta, kad „Lietuvos geležinkeliams“ gresia kelias dešimtis milijonų eurų galinti siekti bauda už galimai pažeistas antimonopolistines ES taisykles, kai 2008 m. bendrovė išardė Bugeniai-Rengė geležinkelio ruožą į Latviją.

„Bendrovės nuomone, derybų proceso detalių viešas aptarimas yra ne tik nekorektiškas, bet gali būti netgi žalingas“, - pasisakydamas apie prezidentės kalbą teigė A. Šimėnas.

Kritikos „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas turėjo ir D. Grybauskaitės ištartai frazei, kuria bendrovė apibūdinama kaip „valstybė valstybėje“.

„(Tai) yra vaizdingas požiūrio į AB „Lietuvos geležinkeliai“ pateikimas, kuris neturi ir negali turėti realaus turinio, nes pagal tokį vertinimą AB „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų turėti savo sienas, įstatymus bei kitus valstybei būtinus atributus“, - argumentuojama įmonės išplatintame pranešime.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (386)