aA
Aliaksandrui Lukašenkai pagrasinus nukreipti baltarusiškus krovinius iš Klaipėdos į kitus jūrų uostus, taip atsakant į svarstomas Vilniaus sankcijas Minskui, Klaipėdos uosto vadovas teigia, kad artimiausiu metu tai nebūtų įmanoma. Tačiau Algis Latakas sako, jog ilgainiui, jei bus toks politinis sprendimas, Baltarusija galėtų pasukti krovinius per Latvijos ar Rusijos uostus.
Latakas: greitai nukreipti krovinius į kitus uostus neįmanoma
© DELFI / Valdas Kopūstas

„Žinoma, politiškai tai gali įvykti, bet bet kokiu atveju logikai nelieka jokios vietos. Žiūrint ekonomiškai ir į tai, kokius krovinius Baltarusija veža per Klaipėdos uostą, artimoje ateityje tai negalėtų įvykti, nes tam reikia techninių parametrų, sudėliotos logistikos grandinės, specializuotų terminalų, viso įdirbio, – BNS sakė A. Latakas.

Anot jo, Latvija galbūt galėtų greitai perimti baltarusiškus krovinius, ir šis kelias būtų ekonomiškai patraukliausias Minskui.

„Kažkada tie kroviniai per Latviją važiavo – tos pačios trąšos važiavo per Ventspilį ir Rygą, ir jie tas galimybes šiokias tokias turi, bet jiems reikėtų pasiruošti. Sunku prognozuoti, kiek laiko užtruktų, jeigu jie turėtų kažkokį panašų kontraktą, jei mestų visas jėgas tam, nes tai dideli pinigai, įvertinant ir geležinkelius, ir kitką“, – kalbėjo uosto vadovas.

Jo manymu, nukreipti krovinius į Rusijos uostą Suomijos įlankoje Ust Lugą būtų sudėtinga, jis turėtų padidinti pajėgumus, be to, reikėtų juos kur kas toliau gabenti geležinkeliais.

„Reikėtų neatmesti, kad dalis krovinio, kuris keliauja į Kiniją, galėtų būti vežamas per Rusijos uostus Juodojoje jūroje, aišku, reikėtų kirsti Ukrainą. Teorinės galimybės yra ir kažkada jos gali būti panaudotos, jei taip nuspręsta bus“, – svarstė A. Latakas.

„Bet šiandien, ką baltarusiai turi (Klaipėdos uostą – BNS), – ekonomiškai tai yra pats geriausias ir patogiausias būdas jiems gabenti krovinius“, – pridūrė jis.

Vis dėlto jei Klaipėda, kuris vadinamas neoficialiu Baltarusijos uostu, prarastų trečdalį krovinių – per metus Baltarusija eksportuoja apie 15 mln. tonų – tai, pasak A. Latako, būtų didelė netektis uostui.

„Didelis, tikrai labai didelis srautas, Klaipėdos uostas tai pajustų. Nuo 2006 metų, kai Baltarusijos kroviniai iš Latvijos pasuko į Lietuvą, visada srautas augo. Klaipėdos uostas, kad juos išlaikytų, labai daug investavo – gilino kanalą, plėtė krantinių statybą, terminalai pasistatė. Viskas yra pritaikyta tam kroviniui – dideliems trąšų kiekiams. Jie nėra taip paprastai pakraunami, tam reikia ruoštis ir reikia įdėti daug pinigų“, – kalbėjo Klaipėdos uosto vadovas.

A. Latako teigimu, didžiausi Baltarusijos krovinių pirkėjai yra Kinijos, Brazilijos klientai – į šias šalis plaukia dideli laivai. Mažesni iš Klaipėdos plaukia ir į Europos uostus.

„Klaipėda, kaip bebūtų, yra neoficialus Baltarusijos uostas. Jie neturi jūros, o kadangi daugelis krovinių yra daugiatonažiai, kurių automobiliais neišveši. Įsivaizduokite, čia laivas kraunasi 80 tūkst. tonų. Tai reikia suvokti, koks krovinio kiekis. Jį galima tik laivu išvežti. Jiems bet kokiu atveju reikia jūros“, – BNS sakė uosto vadovas.

Klaipėdos uostas pernai perkrovė 46,22 mln. tonų krovinių – 0,36 mln. tonų (0,8 proc.) mažiau nei 2018 metais, kai buvo pasiektas krovos rekordas. Pirmąjį šių metų pusmetį krova smuko 6,6 proc. iki 22,1 mln. tonų. Krovos mažėjimą uosto vadovai prognozavo dar prieš koronaviruso krizę.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, Baltarusijos kroviniai pernai sudarė 30,2 proc. metinės Klaipėdos uosto krovos – jų perkrauta 15,5 mln. tonų.

BNS
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Streikas suveikė neprasidėjęs: už tai, kad Vilniaus gatvėse nekiltų chaosas – milijonai iš biudžeto

Trečiadienį Vilniaus miesto tarybos posėdyje pritarta „Vilniaus viešojo transporto“ įkainių...

Vyriausybė sutinka, kad gryniesiems elektromobiliams neturėtų būti taikomas kelių naudotojo mokestis

Vyriausybė sutinka, kad grynųjų elektromobilių vairuotojai neturėtų mokėti kelių naudotojo...

„Avia Solutions Group“ Abu Dabyje prižiūrės „Wizz Air“ orlaivius

Verslininko Gedimino Žiemelio valdoma aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ atidaro...

Kelių direkcija: naujos kelių rinkliavos sistemos pradžia vėluos

Užsitęsus teismams dėl naujos kelių apmokestinimo sistemos, vadinamojo e. tollingo, jos veiklos...

Valstybiniuose keliuose planuojama išjungti trečdalį šviestuvų (2)

Siekiant taupyti elektrą, valstybinės reikšmės keliuose planuojama išjungti maždaug trečdalį...

Top naujienos

Vilniaus gatvėje – drastiškas vaizdas: tai nufilmavę žmonės atpažino garsų advokatą (2)

Vilniuje gatvėje žmonės tapo liudininkais, kaip išsiskyrusių tėvų konflikto įkarštyje vaikas...

Ždanovas: Rusijoje jau atsiranda idėjų dėl pajėgų išvedimo iš Ukrainos (2)

Rusijos Federacijos (RF) generaliniame štabe atsiranda idėjų dėl pajėgų išvedimo iš Ukrainos...

SuTaupyk

Dabar dėl mažesnių elektros kainų galynėsis pats Nausėda: to, kas išsiderėta, tikrai negana (2)

Neformaliame Europos Vadovų Tarybos ( EVT ) susitikime prezidentas Gitanas Nausėda sieks palaikymo...

Lietuvos URM patvirtino: Rusija išsiunčia Lietuvos reikalų patikėtinę

Lietuvos užsienio reikalų ministerija ( URM ) Eltai patvirtino, kad Rusija išsiunčia iš šalies...

Kazachstanas atsikirto įniršusiai Rusijai papildyta (7)

Kazachstanas trečiadienį atmetė Rusijos reikalavimą išsiųsti Ukrainos ambasadorių Petro...

Leidykla „Kitos knygos“

Nefasadinė Kalvarijų ir Gariūnų turgaus pusė: kaip teko mokėti duoklę reketininkams ir kodėl pardavėjas vadino snieguolėmis

„Tėvynė – Gariūnų turgus“ – čia beveik jokios klaidos nėra. Nebent nedidelė – žodį...

Mitalas kirto Vyriausybei: tai kol kas nėra koalicijos biudžetas „refrešinu“ elektroninį paštą ir tiek žinių (2)

Ketvirtadienį Vyriausybei žadant kitų metų valstybės biudžeto projektą pristatyti...

Karas Ukrainoje. Ukraina skelbia apie Luhansko srities deokupaciją, Rusijos planuose – „keršto smūgis“ Rusija pati išsidavė: parodė tikrąją situaciją fronte (5)

Ukrainos pajėgos dar labiau veržiasi link Rusijos okupuoto Chersono miesto, antradienį...

Nausėdos žinutė Landsbergiui: reikėtų mažiau domėtis, ką aš dirbu (24)

Lietuvos diplomatijos vadovui Gabrieliui Landsbergiui pareiškus, kad prezidentas prisiėmė didelę...

Tiesioginė transliacija / Iš esmės: ar reikia Seimo nariams didinti atlyginimus?

Siekiama, kad nuo naujos Seimo kadencijos, kartu su valstybės tarnybos ir viešojo sektoriaus...