Lietuvių meilė dyzelinui – labai stipri

Kaip teigė „Carvertical“ atstovas Matas Buzelis, bendrai Lietuvos gatvėmis rieda maždaug 1,7 milijono lengvųjų automobilių, o apie 66 procentai jų yra būtent dyzeliu varomi automobiliai.

„Rinkos dalis yra labai didelė. Jeigu dar žiūrėtume į naudotų automobilių sandorius – lygiai taip pat matome, kad dominuoja ta pati tendencija. Sakykime, per sausio mėnesį, auto tyrimų duomenimis, 68 procentai automobilių buvo dyzeliniai ir tai yra netgi keliais procentiniais punktais ar procentinių punktų dalimis daugiau negu tuo pačiu metu prieš metus“, – pastebėjo jis.

Taigi, anot pašnekovo, tikrai nėra taip, kad žmonės mieliau rinktųsi benzinu varomus, hibridinius ar elektra varomus automobilius.

„Vis tiek jų meilė dyzeliui yra stipri ir to paprastuoju būdu neina išmušti“, – teigė M. Buzelis.

Pašnekovas aptarė ir lietuvių vairuojamų automobilių amžių.

„Kalbant apie visus naudotus automobilius Lietuvoje, jų vidutinis amžius siekia apie 15 metų. Šitas parametras nesikeičia jau daugelį metų, tai, manau, kalbant apie dyzelinius, jie gali būti netgi truputį senesni nei tas amžiaus vidurkis“, – teigė jis.

Elektromobiliai – kol kas prabangos prekė

Kaip pastebėjo M. Buzelis, iš 1,7 lengvųjų automobilių Lietuvoje – elektromobiliai užima dar išties nedidelę dalį.

„Jeigu kalbėti apie populiarumą ir kiek populiari tokia transporto priemonė, tai, grubiai suapvalinus, jų šalyje yra apie 10 tūkstančių. Valstybė turi tokius ambicingus tikslus turėti apie 50 tūkstančių automobilių iki 2025 metų, kas, mano perspektyva, būtų stipriai optimistiška“, – teigė pašnekovas.

Elektromobilis žiemą

Jis išsakė, kas galėtų rinktis tokius automobilius.

„Aš sakyčiau, kad elektromobilis Lietuvoje kol kas dar yra prabangos prekė. Tam, kad jis veiktų, reikia turėti arba nuosavą krovimo stotelę, arba krautis elektromobilį darbo metu, darbe.

Jeigu tokių sąlygų žmogus neturi – elektromobilis gal ir apsimokėtų iš tos finansinės pusės, bet būtų be galo nepatogu. Vien dėl to nepatogumo, žmonės tikrai nepirks elektromobilio, net jeigu galės sutaupyti pinigų“, – tvirtino M. Buzelis.

Europos Sąjungos tikslai didins kainą

Atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas Martynas Nagevičius prognozuoja, kad iki 2030 metų dyzelis smarkiai brangs. Jis paaiškino, iš ko kyla tokios prognozės.

„Čia pakankamai nesunku yra prognozuoti, kadangi tie sprendimai, kurių pagrindu ta prognozė yra daryta, jau yra padaryti. Tai yra būtent Europos Sąjungos sprendimai, kurie, iš esmės, yra sprendimai, lemiantys tai, kad naujos kartos transportą, tai yra elektromobilius, biometaną vartojančius, vandenilį vartojančius, finansuos ne kas kitas, o dyzeliną ir benziną, ir kitą iškastinį kurą vartojantys vairuotojai“, – teigė M. Nagevičius.

Kalbėdamas apie ateities prognozes, savo socialiniame tinkle M. Nagevičius mini ir neseniai Vilniuje įvykusį „Traktorių festivalį“ – ūkininkų protestą, esą būtent jiems, anot pašnekovo, dyzelino klausimas yra labai svarbus.

„Aišku, čia kalbame apie Europos Sąjungą ir, kai eina kalba apie ūkininkus, tai, dažniausiai, būna visokios išimtys, tad šioje vietoje aš nedrįsčiau sakyti, kad jiems tikrai bus kažkaip smarkiai brangiau arba brangiau taip, kaip visiems.

Ką aš norėjau pasakyti, tai, kad nuo Vilniaus valdžios, nuo Lietuvos Vyriausybės – jau niekas nebepriklauso, nes tai yra europiniai sprendimai, tai yra atsinaujinančių išteklių direktyva, taršos leidimų prekybos direktyva, kuri jau diktuoja mums ir mes jau nebeturime čia kažkokios didelės laisvės kažką pakeisti.

Noriu pasakyti, kad traktoriais važiuoti į Vilnių nebebus prasmės, nes sprendimai – jau priimti ir jie priimti ne Vilniuje“, – atkreipė dėmesį jis.

Martynas Nagevičius

Pašnekovas taip pat pasidalijo, ką jis patartų tiems, kurie vis dar vairuoja ir nori toliau vairuoti dyzeliu varomus automobilius.

„Tie, kurie vairuoja – vairuokite, kol tas dyzelis dar pigus, bet, kai jūs keisite mašiną, kai svarstysite apie investicijas į naują automobilį, svarstysite tarp daugiau naftos degalų vartojančio automobilio ir mažiau naftos degalų vartojančio automobilio – nebūtinai tai turi būti kažkoks elektromobilis, bet tai gali būti tiesiog mažesnis automobilis arba efektyvesnis automobilis, arba hibridas. Įvertinkite tai, kad tas dyzelis tikrai brangs ir, kad gal apsimoka mažiau priklausyti nuo naftos degalų kainos“, – teigė M. Nagevičius.

Anot jo, ši tendencija – neapsukama.

„Galbūt šokas yra, kai pasakai tas už eurą kainas, dėl to, kad visi pripratę, kad Europos Sąjunga šneka, kad reikia sumažinti priklausomybę nuo naftos, atsirado toks pripratimas prie tų visų lozungų ir, kai tik Europos Sąjunga priima kažkokius konkrečius sprendimus, atsiranda šokas – kaip tai 3 eurai?

Esmė yra tai, kad Europos Sąjunga rimtai nori tą padaryti. Ne vien tik kažkokiais šūkiais“, – teigė M. Nagevičius.

Dyzelinis automobilis

Kryptingai link viso to, anot jo, eina ir Lietuva.

„Yra mūsų skelbiamas tikslas – 41 procentu sumažinti naftos degalų vartojimą iki 2030 metų. Tai bus rimtai padaryta. Nėra tik taip, kad pasireklamuoti, kas gražesnius šūkius sugalvos“, – teigė M. Nagevičius.

Visą reportažą rasite LNK portale: