MH-17 reiso lėktuvas papildė ilgą atsitiktinai ar tyčia konfliktų zonose numuštų lėktuvų sąrašą, rašo thelondondailynews.com.

Didžiosios Britanijos civilinės aviacijos vadovybė paskelbė įspėjimą Didžiosios Britanijos oro linijų bendrovėms neskristi virš Krymo pusiasalio Juodojoje jūroje bei Azovo jūros.

Šios šalies Transporto departamentas teigė: „Jau danguje esančius lėktuvus oro eismo kontrolieriai nukreipia aplinkiniu maršrutu.

„Eurokontrolė“, už oro navigacijos saugumą atsakinga Europos organizacija, pilotams visame pasaulyje patarė planuoti maršrutus taip, kad šis regionas būtų aplenktas“.

Oro linijų lėktuvus sekančiose svetainėse matyti, kaip lėktuvai nukreipiami toliau nuo katastrofos vietovės Ukrainoje.  

Civilinės aviacijos vadovybė išplatino tokį pranešimą spaudai: „Ukrainos valdžia yra atsakinga už savo oro erdvės kontrolę ir Didžioji Britanija bei kitos šalys negali įvesti oro erdvės apribojimų tame regione. Tačiau Civilinės aviacijos vadovybė jau paskelbė įspėjimą Didžiosios Britanijos oro linijų bendrovėms, skraidančioms tame rajone“.

Lietuvių neskraidino

Iš Lietuvos skrendančių lėktuvų maršrutai dėl uždarytos Rytų Ukrainos oro erdvės nesikeičia, teigia Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pareigas laikinai einantis Joris Gintilas.

Jo teigimu, per tą Ukrainos erdvę, kurioje po Malaizijos lainerio numušimo skrydžiai nebevykdomi, nesidriekia lėktuvų iš Lietuvos maršrutai.

„Šiuo metu iš Lietuvos oro uostų vykdomų skrydžių - ne tik Lietuvos aviakompanijų, bet visų - per minėtą teritoriją nėra“, - BNS sakė Civilinės aviacijos administracijos vadovas.

Šalia uždarytos oro erdvės eina iš Lietuvos į Gruziją skraidančio „Wizzair“ maršrutas, tačiau kol kas neaišku, ar jis bus nukreipiamas kitu keliu.

„Sprendžiama, ar jį nukreipti kitu maršrutu (...). Tada maršrutas būtų ne toks optimalus, bet laiko ir sąnaudų kaštai nebūtų labai reikšmingi“, - BNS sakė J.Gintilas.

Kaip rašo „Business Insider“, įprastą dieną Ukrainos oro erdvė yra viena labiausiai perpildytų pasaulyje.

Per šią šalį keliauja pagrindiniai lėktuvų srautai, kurie jungia Europą su Azijos didmiesčiais.

Leidinys „Newsweek" socialiniame tinkle „Twitter" paskelbė, kaip atrodė oro erdvė virš Ukrainos po to, kai buvo numuštas Malaizijos orlaivis.


Kiti jau vengė

Naujienų agentūra „Bloomberg“ taip pat pabrėžia, kad bendrovė „Malaysian Airline" skraidė maršrutu, kurio vengė „Qantas Airways“ ir kiti oro vežėjai.

„Qantas Airways“ šiuo maršrutu neskraido jau kelis mėnesius, sakė šio Australijos vežėjo atstovas spaudai Andrew McGinnesas. „Cathay Pacific“ nurodė taip pat jau „kurį laiką“ neskraidanti virš šio regiono. „Singapore Airlines“ pareiškė „daugiau nesinaudojanti Ukrainos oro erdve“.

Po Malaizijos lėktuvo katastrofos didžiausia Vokietijos oro transporto bendrovė „Deutsche Lufthansa AG“ ketvirtadienį paskelbė nukreipianti savo lėktuvus atokiau nuo rytų Ukrainos oro erdvės.

Rusijos oro linija „Transaero“, savo ruožtu, pareiškė nuo ketvirtadienio vengsianti Ukrainos oro erdvės po keleivinio lėktuvo sudužimo Ukrainos rytuose.

Lietuvos skraidančios bendrovės pripažįsta gaunančios sunerimusių keleivių klausimų, ar neskrenda per rytinę Ukrainą. Tiek „Air Lituanica“, tiek „Wizz Air“ skelbia, kad tokių skrydžių nevykdo.

Skuba keisti kryptį

Malaizijos lėktuvas, kuris ketvirtadienį buvo galimai numuštas virš prorusiškų separatistų kontroliuojamos teritorijos Ukrainos rytuose, skrido oro erdve, skrydžių per kurią dalis Azijos oro vežėjų saugumo sumetimais atsisakė dar kovo pradžioje.

Dvi didžiausios Pietų Korėjos oro bendrovės - „Korean Air“ ir „Asiana“, pranešė, kad jos visos pakeitė savo reisų maršrutus kovo pradžioje, kai Rusijos pajėgos įžengė į Krymą.

„Saugumo sumetimais liovėmės skraidę virš Ukrainos“, - nurodė „Asiana“ atstovė spaudai Lee Hyo-Min.

„Korean Air“ nukreipė skrydžius 250 km piečiau Ukrainos „dėl politinių neramumų tame regione“, naujienų agentūrai AFP sakė oro linijų atstovas.

„Qantas“ atstovė spaudai pranešė, kad iš Londono į Dubajų skraidydavę oro bendrovės lėktuvai kirsdavo Ukrainos oro erdvę, tačiau maršrutas buvo pakeistas „prieš kelis mėnesius“.

Malaizijos premjeras Najibas Razakas, paklaustas, kodėl „Malaysia Airlines“ nesiėmė analogiškų atsargumo priemonių, penktadienį sakė, kad tarptautinės civilinės aviacijos žinybos laikė šį maršrutą saugiu.

„Orlaivio skrydžio maršrutą saugiu paskelbė Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija. Ir tarptautinė oro transporto asociacija konstatavo, kad oro erdvei, kurią kirto lėktuvas, netaikyti suvaržymai“, - sakė jis.

Kiti Azijos oro vežėjai, tokie kaip Indonezijos „Garuda“, “Japan Airlines“ ir „All Nippon Airways“, nurodė, kad jų orlaiviai niekada neskraidė virš Ukrainos.

Paskelbė neskraidymo zona

Ukrainos pareigūnai ketvirtadienį paskelbė neramų šalies rytinį regioną neskraidymo zona, kai ten sudužo Malaizijos laineris, skraidinęs 295 žmones, pranešė Europos skrydžių saugumo valdyba „Eurocontrol“.

Europos ir JAV oro bendrovės pakeitė savo reisų maršrutus, kai Kijevas pranešė, jog oro bendrovės „Malaysia Airlines“ MH17 reiso lėktuvas buvo numuštas per „teroristų“ ataką, o vienas JAV pareigūnas nurodė, jog žvalgybos analitikai „tvirtai įsitikinę“, jog tas laineris buvo numuštas raketa „žemė-oras“.

„Sudužus tam lėktuvui, Ukrainos institucijos informavo „Eurocontrol“ apie uždaromus maršrutus nuo žemės iki neriboto (aukščio) rytų Ukrainoje, – sakoma pranešime. – Visų skrydžių planai, kuriuose naudojami tie maršrutai, dabar atmetami „Eurocontrol“. Tie maršrutai liks uždaryti iki atskiro pranešimo.“

Kaip rodo „Eurocontrol“ informacija, minėtas Malaizijos lėktuvas skrido vadinamajame 330-ajame ešelone, maždaug 10 kilometrų aukštyje, kai dingo iš radarų ekranų.

Prancūzijos susisiekimo sekretorius Fredericas Cuvillier nurodė, kad šalies oro bendrovės turėtų „vengti Ukrainos oro erdvės, kol bus nustatytos šios katastrofos priežastys“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (173)