aA
Baltarusijoje tebesitęsiant protestams, darbuotojų streikams dėl prezidento rinkimų rezultatų, Lietuvos vežėjai susidūrė su iššūkiais – sunku susigrąžinti atostogų išvykusius trečiųjų šalių darbuotojus.

Kaip laidoje „Piniginiai reikalai“ pasakojo „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius iš pradžių Lietuvos logistikos įmonės susidūrė su iššūkiais dėl ryšio trikdžių.

„Transportas neturi tokios galimybės kažko laukti, mes kaip dirbome taip ir dirbame. Ar turėjome mes strigimų? Taip turėjome, po rinkimų gal dvi dienas buvo ryšio sutrikimai, o ryšys mums yra svarbus dalykas, nes mūsų transporto priemonės turi sekimo sistemas, kurios perduoda signalus per GPS sistemą, tokiu atveju be interneto negalėjome sekti savo transporto priemonių. Vairuotojai negalėjo atsiskaityti už kažkokias paslaugas banko kortelėmis. Tai tokių kažkokių sutrikimų mes turėjome. Didesnė bėda buvo, kad atvažiuojant prie Europos Sąjungos sienos yra nuostata, kad privalomas išankstinis prekių deklaravimas, ne vėliau kaip prieš dvi valandas, tai to ryšio nebuvo ir mūsų vilkikai privažiuodami prie sienos sustojo, perduodavo tą informaciją į Lietuvą, tai buvo čia Lietuvos ryšys ir tokiu būdu tas problemas mes sprendėme“, – pasakojo M. Atroškevičius.

Dabar, kaip teigė M. Atroškevičius, sunkumai slegia dėl iš atostogų grįžtančių ukrainiečių, kurių Baltarusija nepraleidžia į Lietuvą. Taip gali būti dėl baiminimosi, kad tarp vairuotojų yra „provokatorių“.

„Į savaitės pabaigą išryškėjo dar viena problema, kuri tikrai mums svarbi – tai tranzitas per Baltarusiją fizinių asmenų, mūsų darbuotojų, trečiųjų šalių piliečių, Ukrainos piliečių, kurie važiuodavo į Lietuvą į darbą. Po atostogų, 2–3 savaičių, jie grįžta į Lietuvą į savo darbo vietą ir ketvirtadienį, penktadienį mes jau pradėjom gauti tokių signalų, kad turime šioje vietoje problemų. Ne visus tuos darbuotojus praleidžia. Apie šį signalą mes informavome Baltarusijos ambasadą ir savo valstybines institucijas“, – teigė jis.

Mečislavas Atroškevičius
Mečislavas Atroškevičius
© DELFI / Domantas Pipas

Kaip „Delfi“ taip pat pasakojo M. Atroškevičius, nepadeda ir tai, kad darbuotojai turi vizas, rodo darbo sutartis.

„Šioje vietoje mes tikrai ieškome sprendimų. Jau penktadienį informavome Vyriausybę, kitas institucijas, kad gali būti trikdžių“, – minėjo jis.

Turi nusimatę kitus kelius

Anot vežėjų atstovo, situacijai blogėjant, galima būtų prekes vežti ne per Baltarusiją.

„Kalbant apie Baltarusijos tranzitą, iš tikrųjų jis mums yra labai svarbus, bet yra vienas bet. Jis svarbus tiek mums, tiek patiems baltarusiams. Tai dabartinis transporto, ne tik kelių transporto tranzitas, į Baltarusijos biudžetą suneša nemažus pinigus. Manau, kad tą žino ir Baltarusijos vadovai, bet jeigu mes turėtume kažkokių rimtesnių trikdžių, tai mūsų transporto sektorius lankstus, turėtume ieškoti kitų kelių, darysime kažkokius koridorius per Lenkiją tranzitą į Ukrainą arba per Latviją tiesiai į Rusiją, kad patektume į Rusijos ar Centrinės Azijos šalių rinką. Nemanau, kad ilgainiui turėsime kažkokių didesnių problemų, nes transporto sektorius su Baltarusija kol kas tikrai turi neblogus kontaktus“, – sakė M. Atroškevičius.

Jis pridėjo, kad tai gali padidinti įmonių kaštus, bet visgi didesnių problemų nesukels.

„Tuo labiau, kad tikiu tuo, jog tai nenaudinga ir Baltarusijai. Kokia valdžia bebūtų, bet šiandien Lietuva transporto sektoriui labai patraukli ir pačiai Baltarusijai“, – pridūrė jis.

Situacija stebima

Kaip BNS šiandien rašė, premjeras Saulius Skvernelis teigė, kad kaimyninėje šalyje veikiančios lietuviško kapitalo įmonės kol kas nesiunčia blogų signalų.

Nepaisant to, kalbėdamas apie ekonominę protestų įtaką, Vyriausybės vadovas pripažino, kad situacija yra neraminanti.

„Kol kas konkrečių signalų nėra, tačiau bet koks sukrėtimas kaimyninėje valstybėje, kas liečia ekonomiką, gali turėti įtakos. Tai (Baltarusija – BNS) yra pakankamai svarbus ekonominis partneris. Kalbant apie „Lietuvos geležinkelius“, Klaipėdos jūrų uostą – kol kas signalų iš tų įmonių nesulaukėme, bet stebime situaciją ir tikrai tai neramina“, – žurnalistams pirmadienį sakė S. Skvernelis.

Primenama, kad Baltarusijos valdžiai praėjusį pirmadienį paskelbus, kad Aliaksandras Lukašenka per prezidento rinkimus surinko 80 proc. balsų ir buvo perrinktas dar vienai kadencijai, šalyje kilo ir iki šiol tęsiasi tūkstantiniai protestai. Kaip rašo BNS, jie malšinami smurtu – sulaikyta apie 7 tūkst. žmonių, sulaikytieji praneša apie kankinimus sulaikymo įstaigose.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
3.5294

Krovinių vežimo kelių transportu rinka susitraukė dešimtadaliu

Pastaruosius kelis metus nuosekliai augusi tarptautinio krovinių vežimo kelių transportu rinka...

Landsbergis: EK nuolaidos tranzitui į Kaliningradą sukurtų papildomų problemų

Europos Komisijos ( EK ) nuolaidos sankcijoms dalies prekių tranzitui per Lietuvą tarp Rusijos ir...

Sparčiai daugėja prašymų dėl kompensacijų už įsigytą elektromobilį

Elektromobilių Lietuvoje įsigyjama vis daugiau – tai rodo aktyviai teikiami prašymai gauti...

Degalai galėtų pigti 6-7 centais: degalinių atstovas paaiškino, kodėl dar nematyti pokyčiai kainose (2)

Pastarąją savaitę naftos kainoms nukritus maždaug 5 proc., finansų analitikas Marius Dubnikovas...

Vilniuje pradedami Rasų, Liepkalnio, Pramonės gatvių ir Minsko plento remonto darbai

Tvarių miestų plėtros ir statybų bendrovė „ YIT Lietuva “ pradeda sostinės kelių...

Top naujienos

Kodėl Kaliningrado tranzito klausimą Rusija stumia į aklavietę: ryškėja tikrieji Kremliaus tikslai

Dėl „Kaliningrado blokados“ Lietuva sulauks atsako! Jei reikės – prasikirsime tranzitui kelią...

G-7 naujieji draudimai Rusijos ekonomikos nesupurtys: pataria kirsti per kitą vietą

Didžiosioms G-7 valstybėms narėms oficialiai nusprendus uždrausti aukso importą iš Rusijos,...

Karas Ukrainoje. Po Medvedevo grasinimų – Ukrainos atsakas: Krymas bus susigrąžintas iškart Rusijos kariai pagrobė Chersono merą (8)

Rusijos valstybė tapo didžiausia teroristine organizacija pasaulyje ir tai turi būti pagrįsta...

Po alinančios kaitros laukia dar stipresnės liūtys ir kruša: galingos stichijos įsismarkaus

Atmosferos slėgiui nukritus, anticiklonas po truputį praranda savo jėgas. Jau vakar dieną ir...

Ką daryti, jei buvo atšauktas skrydis ir kokia kompensacija jums priklauso?

Atostogas ir keliones paprastai planuojame iš anksto ir laukiame jų su nekantrumu. Tačiau...

Ištikimai tradicijų besilaikanti Elžbieta II pademonstravo naują įvaizdį: plaukų stilistė atskleidė karalienės įgeidžius

Karališkieji asmenys, be jokios abejonės, ištikimai laikosi tradicijų. Karalienės Elžbietos II...

Grybų kainos supirktuvėse muša rekordus ir nežada sustoti: žaliose samanose neieškokite, išduoda kitą miško lobių vietą

Miško gėrybių supirkėjai atidžiai seka orų prognozes – jeigu karščiai užsitęs ir nebus...

Verslas PliusGiulia Morpurgo, Libby Cherry

Rusija įžengė į istorinio defolto teritoriją, sankcijos drumsčia tolesnius planus

Rusija pirmą kartą per šimtmetį neįvykdė savo įsipareigojimų išorinių vyriausybinių...

Delfi PliusŽinių radijas

„Bayraktarą“ viena ranka duoda, kita ranka perka rusų vogtus grūdus: ko siekia Turkija

Pirmosiomis Rusijos pradėto karo Ukrainoje dienomis Turkija rusų kariniams laivams užvėrė...

Verslas PliusLukas Miknevičius

Didžiuliai infliacijos skirtumai ES šalyse: kas juos lemia ir kodėl Lietuvos kelias yra teisingas

Bendra valiuta ir rinka, tokia pati karo Ukrainoje įtaka, tie patys makroekonominiai veiksniai,...