aA
Milijardinės vertės europinės geležinkelio vėžės projektas „Rail Baltica“ yra tarp Europos Sąjungos prioritetų, jį palaiko visos Bendrijos narės, sako projekto koordinatorė Catherine Trautmann.
Catherine Trautmann
© AFP/Scanpix

Ji viliasi, kad kitoje finansinėje perspektyvoje ES projektui ir toliau skirs 85 proc. finansavimą.

Anot C. Trautmann, Lietuvoje vykstant diskusijoms, ar tikrai būtina tiesinti geležinkelio vėžę nuo Kauno iki Lenkijos sienos, kad būtų pasiektas didesnis traukinių greitis, tai daryti būtina.

„Jei viena iš Baltijos šalių sako, kad aš nenoriu (greitosios vėžės - BNS), galiu pasakyti, kad projektas nebus užbaigtas, nes negalime turėti tarpvyriausybinių susitarimų, kur yra gerbiami visi reglamentai, ir tada sugalvoti naujas valstybės pozicijas“, - interviu BNS sakė C. Trautmann.

- Turbūt sutiksite, kad „Rail Baltica“ yra vienas svarbiausių projektų regione?

- Ne vienas svarbiausių, o pats svarbiausias.

- Tuomet kaip nutiko, kad Lietuva turi taisyti vėžę nuo Lenkijos sienos iki Kauno, nes joje negalima pasiekti reikiamo greičio?

- Kai tapau koordinatore, turėjau problemą dėl jungties tarp Lenkijos ir Lietuvos bei diskusijas tarp šalių, tad mano darbas buvo sujungti viziją ir suteikti galimybę traukiniams vykti, kad projektas nebūtų blokuojamas, nes Lenkijoje yra jautru dėl aplinkosaugos.

Tad jei nebūtume to įvertinę, nebūtume galėję tęsti. Taigi, turime galimas naujas linijas, kurios suteiktų didesnį greitį - tai būdas, kaip pasiekti vienodą greitį projekte ir jo nesustabdyti, parodyti, kad jis yra naudingas ir įmanomas finansuoti toliau.


- Tačiau Lietuvoje šiuo metu kyla diskusijų, ar verta liniją apskritai tiesinti. Ministras Rokas Masiulis teigia, kad geriau į tai neinvestuoti europinių ir Lietuvos lėšų, nes dėl to kelionė tarp Kauno ir Lenkijos sutrumpės tik 8 minutėmis.

- Aš ir ministras puikiai žino, kad yra trijų Baltijos šalių įsipareigojimas laikytis reglamentų dėl greitosios vėžės. Yra dalis geležinkelio vėžės, kuri pastatyta ir egzistuoja, tad diskusijos dar nesibaigė, mes žiūrime, ką galima su infrastruktūra padaryti.

Tačiau visada aiškiai sakiau - tai, kad infrastruktūra egzistuoja, nereiškia, kad tai yra teisingas atsakymas. (...) Tą pačią žinią turiu ir Lenkijai: gerai, jeigu jūs turite problemų su aplinkosauga, jūs negalite dėl to sustoti ir nepasiūlyti geresnių jungčių. Ką žinau iš savo patirties, kad jeigu nori pastatyti greitąją vėžę, tai ir turi ją statyti, o ne tarpinį variantą.

Tai yra unikalus tarpvalstybinis projektas, trūkstama jungtis, todėl ir kalbu apie Baltijos šalių platformą, net jeigu jos yra konkurentės, tokia infrastruktūra yra labai svarbi.

- Ar tai reiškia, kad „Rail Baltica“ projektas gali tikėtis 85 proc. finansavimo iš ES kitame finansiniame periode?

- Tai yra tai, ką aš labai palaikau, tačiau sprendimai priklausys nuo valstybių narių. (...) Tai yra viena sėkmingiausių Europos programų, tad dabar narės yra įtikintos ir net tos, kurios anksčiau nepalaikė projekto, dabar jį palaiko.

Kas vyks po „Brexit“, negaliu pasakyti, nes nesu aiškiaregė, tai nuspręs valstybės narės. Ką mes, kaip koordinatoriai, darome - pateikėme rekomendacijas dėl finansavimo tęstinumo. Galiu pasakyti, kad jeigu ir yra koks geriausias projektas, tai yra „Rail Baltica“.

- Vienas klausimų, kaip „Rail Baltica“ bus išlaikoma po to, kai projektas bus baigtas. Kaštų ir naudos analizė rodo, kad projektas tinkamas, tačiau vertindami jį tik kaip finansinę investiciją, matome, kad jis gali būti nuostolingas.

- Problema su geležinkeliais egzistuoja visur, todėl valstybės narės ir priėmė sprendimą, kad tokiems projektams turi būti skiriama parama. Po to nebuvo diskutuojama apie infrastruktūros išlaikymą, nes pirmiausiai mes turime užbaigti visapusį tinklą. Mums reikia matyti, kokios perspektyvos ir prioritetai yra iki 2030 metų.

Taigi, Europos Sąjunga negali pakeisti valstybių narių, tačiau pačios valstybės vis daugiau ir daugiau planuoja ir žiūri, kaip pasiekti geresnių rezultatų. Manau, mes, koordinatoriai, žinome apie tai, ko klausiate, bet mes šiandien dar neturime atsakymo.

- Anksčiau projektą buvo sudėtinga įgyvendinti dėl nuolatinių ginčų tarp šalių. Kaip jums projektas atrodo šiandien, ar jis tinkamai įgyvendinamas?

- Tai trys skirtingos valstybės su skirtingu politiniu gyvenimu, administracijų vizija, tad visada sunku. Tai ilgas projektas, tad vienu metu jis vyksta be problemų, kartais - sunku, ir esu pasirengusi visam tam. (...) Manau, mes jį įgyvendinsime laiku, nes tai visų partnerių noras.

- Dėkoju už pokalbį.
*************
Vienintelis jau nutiestas „Rail Baltica“, kuris sujungs Taliną su Varšuva per Rygą, Vilnių ir Kauną, ruožas yra 120 kilometrų ilgio 365 mln. eurų vertės geležinkelis nuo Kauno iki Lenkijos sienos, tačiau keleiviniai traukiniai juo kol kas gali važiuoti 120 kilometrų per valandą greičiu. Didesnio greičio pasiekti neleidžia posūkiai.

Ištiesinus kelią ir įdiegus signalizacijos sistemą, greitis šiame ruože turėtų būti 240 km/h. Šiuo metu atliekama studija, kaip padidinti atkarpos greitį, tačiau susisiekimo ministras R. Masiulis suabejojo, ar verta siekti tokio greičio ir galbūt pakaktų 160 km/h, nes, anot jo, maksimalaus greičio traukiniai vis tiek neišvystytų.

Pasak R. Masiulio, su bendra Baltijos šalių įmone „RB Rail“ ginčijamasi, ar mažesnio greičio vėžę galima laikyti „Rail Baltica“ geležinkeliu.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Klaipėdos uosto krovą pernai augino konteineriai ir trąšos (1)

Rekordinę per visą Klaipėdos uosto veiklos istoriją krovą pernai – 46,6 mln. tonų –...

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES (6)

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje pernai buvo sparčiausias visoje Europos Sąjungoje...

Švedija 2030 metais uždraus prekybą automobiliais su vidaus degimo varikliais (55)

Švedija 2030 metais nutrauks prekybą automobiliais su vidaus degimo varikliais.

„Rail Baltica“ žemės išpirkimas ir techninis projektas bus baigti 2023 metais (4)

Įgyvendinant milijardiėns vertės europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ ,...

Degutis: laukiame Suomijos sprendimo dėl prisijungimo prie „Rail Baltica“ (7)

Šiuo metu laukiama Suomijos sprendimo dėl tiesioginio prisijungimo prie „Rail Baltica“...

Top naujienos

DELFI Diena. Ar Bakas išsižada savo pasakytų žodžių apie „MG Baltic“ ir kaip suvaldyti korupcijos apimtis Lietuvoje? vyksta apklausa (7)

„DELFI Dienoje“ išskirtinis Seimo NSGK pirmininko Vytauto Bako interviu. Ar politikas išsižada...

Ministrui pranešta apie „buvusiųjų“ planus perimti vidaus reikalų jėgos struktūras konsultuoja kai kurie politikai ir Seimo nariai (226)

Šiomis dienomis Viešojo saugumo tarnyba (VST) vidaus reikalų ministrui Eimučiui Misiūnui...

Nuosavybės neliečiamybei iškilo grėsmė: stambūs investuotojai galėtų paimti žmonių žemę (222)

Ekonomikos ir inovacijų ministerija užregistravo įstatymų paketą, kuriame numatyta, kad valstybė...

Gydytoja įspėja: Lietuvoje dešimtys tūkstančių nė nenutuokia, kad nešioja gyvybei pavojingą virusą (25)

Hepatito C virusinė infekcija nustatyta maždaug 15 tūkst. lietuvių, tačiau specialistai mano,...

Sunku nuspėti, dar sunkiau – pagauti: Grigonis ir „Žalgiris“ vaikysis į laisvę ištrūkusį vijurką specialiai Krepšinis.lt iš Milano (20)

Milano „Olimpia Armani“ treniruojantis italas Simone Pianigiani savo komandos lyderiui Mike'ui...

Iš Europos – rimtas reikalavimas: žinomos bendrovės reikalauja grąžinti 4 mln. eurų paramą (37)

DELFI žiniomis, Europos kovos su sukčiavimu tarnyba (OLAF) kreipėsi į atsakingas Lietuvos...

Vienas brangiausių Europos viešbučių laukia lietuvių antplūdžio: čia prisistatyti ubagais neapsiverčia liežuvis (187)

Norite suvokti, ar jau esate turtingas, ar dar toli gražu? Paprasčiausiai atsakykite į klausimą...

Venesueloje bręsta pokyčiai: šie protestai visai kitokie, nei anksčiau – kyla patikimiausi režimo rėmėjai (272)

Trečiadienį tūkstančiai Venesuelos gyventojų išėjo į gatves protestuoti prieš, ko gero,...

8 būdai, kaip keliaujant ilgiau išlaikyti telefono baterijos veikimo trukmę (9)

Atsisiųskite visą jums reikalingą turinį iš anksto, nustatykite tamsųjį režimą ir pasiimkite...