„Mes esame ne politikai, o verslas. Verslas yra priklausomas nuo to, kaip dirbama. Mes sakome, jeigu ratai sukasi, reiškia mes uždirbame, kai mes stovime arba užsidarome – mes nebeuždirbame. Toks yra mūsų vertinimas“, – Eltai teigė Z. Buivydas.

„Negalime politikams nurodyti ir politikuoti, bet politikai turi suvaldyti situaciją ir manau, kad šioje vietoje uždarius (pasienio kontrolės punktus – ELTA), labai aiškiai matosi, kad greičiausiai mes iš tranzitinės šalies tapsime pūliuojančiu apendicitu arba tokie užpilkėję. Mažės mūsų, kaip tranzitinės šalies, įvaizdis, ne tik pas mus, bet ir Vakaruose. Ir investicijų atžvilgiu, ir t.t.“, – akcentavo jis.

Z. Buivydas tvirtino, kad dar dviejų PKP su Baltarusija uždarymas gali lemti eilių prie sienos padvigubėjimą. Anot jo, augančios eilės lems tai, kad Lietuvos biudžetas gaus mažiau pinigų.

„Aišku, visko mes uždaryti negalime, kaip suprantu, vis tiek yra Europos Sąjungos stojimo sutartyje numatyta, kad Kaliningrado įvažiavimą turime palikti. O dabar uždarę tuos du postus, bet padidinsime dvigubai eiles“, – sakė „Linavos“ generalinis sekretorius.

„Eilės reiškia stovėjimą ir tai, kad mūsų šalies biudžetas gaus mažiau pinigų. Ministrė (Agnė Bilotaitė – ELTA) labai aiškiai pasakė, kad trūksta darbuotojų, muitininkų. Kažkada kai mes tai sakydavome, labai nepatikdavo visiems. Šiandien išgirdome iš jos pasakymo, kad dėl to ir patogu uždaryti tuos du punktus ir taip bus kovojama su kontrabanda. Keista, kodėl dabar negalima kovoti su 4-iais punktais. Vežėjams tai yra negerai“, – pabrėžė jis.

Galiausiai „Linavos“ generalinis sekretorius tikino neturįs duomenų, kaip pasikeitė situaciją transporto sektoriuje uždarius Tverečiaus ir Šumsko PKP. Tačiau, anot jo, punktų uždarymas pajamų nepadidins.

„Nesame Statistikos departamentas. (...) Duomenų nerinkome ir dar nedarėme apklausos. Turime daug visokių kitų, turime problemų su pašto dėžutėmis, kvotomis, kurios yra pasibaigusios. Ir šis veiksmas, uždarius sienas, tikrai nepadidins mums pajamų“, – tvirtino Z. Buivydas.

Vidaus reikalų ministerija (VRM) ketina artimiausiu metu siūlyti svarstyti dėl dar dviejų pasienio su Baltarusija punktų, Lavoriškių ir Raigardo, uždarymo. Tai pirmadienį žurnalistams tvirtino vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė, pažymėjusi, kad Lietuva yra pasirengusi laipsniškam pasienio kontrolės punktų uždarymui.

Nuo rugpjūčio vidurio jau laikinai uždaryti Šumsko ir Tverečiaus PKP su Baltarusija.

Nutraukus vykimą per minėtus PKP, pasienio kontrolę atliekantys pareigūnai perkelti į kitus PKP, o transporto srautai nukreipti į baigiamą rekonstruoti Medininkų PKP. Medininkų PKP naudojama rentgeno kontrolės sistema, kurios Šumsko ir Tverečiaus PKP nėra.

Per Šumsko PKP vyko tik lengvasis transportas, per Tverečiaus – lengvasis transportas ir tuščios krovininės transporto priemonės.

Lenkijos pasienyje su Baltarusija veikia vienas PKP, Latvijos pasienyje – du, o Lietuvos pasienyje – keturi.

Pirmadienio popietės duomenimis, Medininkų PKP vidutinis laukimo laikas vilkikų gyvoje eilėje – apie 13 val., gyvoje eilėje laukia 141 transporto priemonė, o iš viso rezervavusių laiką sienos kirtimui yra 474. Lavoriškių PKP vidutinis laukimo laikas vilkikų gyvoje eilėje – apie 1 val., gyvoje eilėje laukė 10 transporto priemonių, iš viso rezervavusių laiką sienos kirtimui taip pat buvo 10.
Šalčininkų PKP vidutinis laukimo laikas – apie 5 val., gyvoje eilė laukia 61, o iš rezervavusių laiką sienos kirtimui yra 133 vilkikai.