Nors traukėsi įmonių veiklos apyvarta ir sukuriama pridėtinė vertė, bendras transporto sektoriaus darbuotojų ir įmonių skaičius išliko stabilus. Šiuo atžvilgiu teigiamais pokyčiais išsiskiria krovininis kelių transportas: išankstiniais duomenimis, šios srities darbuotojų per metus padaugėjo 4,6 proc., įmonių – 3,5 proc.
Transporto paslaugų eksportas pernai, palyginti su 2019 m., sumažėjo 4 proc. Pagrindinės transporto eksporto rinkos išliko nepakitusios, iš jų didžiausios – Vokietija, Prancūzija, Rusija, Nyderlandai ir Danija. 2020 m. sausio–rugsėjo mėn., palyginti su atitinkamu 2019 m. laikotarpiu, augo transporto paslaugų eksportas į Vokietiją (+4,8 proc.) ir Nyderlandus (+5,4 proc.), traukėsi Lietuvos įmonių veikla Rusijos (-12 proc.) ir Latvijos (-10 proc.) rinkose. Dėl „Brexit“ poveikio labiausiai krito paslaugų eksportas į Jungtinę Karalystę (-27 proc.).
Apžvalgoje pažymima, kad praėjusiais metais, palyginti su 2019 m., visų rūšių transportu bendrai buvo vežta 2,3 proc. daugiau krovinių, iš jų kelių transportu vežta 4,9 proc. daugiau (105,7 mln. t), geležinkeliais – 3,2 proc. mažiau (53,4 mln. t). Krovinių krova Klaipėdos uoste augo 3,3 proc. ir pasiekė rekordinį lygį (47,8 mln. t), per oro uostus gabenta 16 proc. daugiau krovinių (19,9 tūkst. t).
Krovos augimą Klaipėdos uoste lėmė biriųjų krovinių krova, iš jų labiausiai grūdų (+32 proc.) ir trąšų (+12,2 proc.). Mažėjo metalų (-27 proc.), naftos produktų (-21 proc.) ir konteinerių (-9,8 proc.) krova. Išankstiniais duomenimis, tarp Baltijos jūros rytinės pakrantės uostų pernai krova augo tik Klaipėdos ir Talino uostuose.
Pažymėtina, kad Baltijos valstybių kontekste „Lietuvos geležinkeliai“ pernai vežė daugiausia krovinių ir patyrė mažiausią – 3,2 proc. – krovinių netektį, palyginti su Latvija ir Estija, kuriose krovinių gabenimas geležinkeliais mažėjo atitinkamai 43 proc. ir 15 proc. Lietuvos rezultatus labiausiai gerino grūdų vežimas.
Aviacijos sektorius dėl COVID-19 pandemijos poveikio patyrė didžiausią nuosmukį. Palyginti su 2019 m., praėjusiais metais keleivių srautas Lietuvos oro uostuose krito 72 proc. (nuo 6,5 mln. iki 1,8 mln. keleivių). Vilniaus oro uoste aptarnauta 1,31 mln. keleivių (-74 proc.), Kauno oro uoste – 0,37 mln. keleivių (-68 proc.), Palangos – 0,12 mln. keleivių (-63 proc.). Skrydžių skaičius mažėjo 52 proc., skrydžių krypčių – 30 proc. Krovinių krovos oro uostuose augimą (+16 proc.) lėmė specialiais reisais į Lietuvą gabenti dideli kiekiai medicinos priemonių.
Keleivių vežimas visomis transporto rūšimis 2020 m. dėl pandemijos iš viso sumažėjo 36,8 proc. Palyginti su 2019 m., pernai traukiniais keliavo 39,4 proc. mažiau (3,3 mln.) keleivių, jūrų transportu – 26,3 proc. mažiau (0,3 mln.) keleivių. Kelių transportu važiavo 37,7 proc. mažiau (232,5 mln.) keleivių, iš jų troleibusais – 42,8 proc. mažiau, autobusais – 36,2 proc. mažiau. Išimtimi tapo tik kelionės vidaus vandens transportu – keleivių skaičius išaugo daugiau nei dvigubai – 134,5 proc. (5 mln. keleivių), šiam skaičiui didelės įtakos turėjo padažnėjusios kelionės keltais tarp Klaipėdos ir Kuršių nerijos.

Vingio parke įvedami laikini eismo ribojimai
Pavasariui jau džiuginant šiltesniais orais ir kviečiant išeiti į gamtą, iš žiemojimo vietų...
Rusijos teismas įšaldė visą „Volkswagen“ turtą Rusijoje
Rusijos teismas pirmadienį įšaldė visą vokiečių automobilių gamintojos „Volkswagen“...
„Bolt“ pradeda el. paspirtukų sezoną
Į Lietuvos miestų gatves šią savaitę sugrįžta žalieji el. paspirtukai – susisiekimo...
Vežėjai džiaugiasi EK siūlymais: pagaliau suprato, kad 18-metis gali vairuoti ne tik tanką, bet ir vilkiką (16)
Transporto įmonėms katastrofiškai trūkstant vairuotojų, dėmesį į šią problemą atkreipė ir...
Elektromobilį įsigijęs vilnietis pasijuto apgautas valstybės: liko be kompensacijos (11)
Naudotą elektromobilį įsigijęs vilnietis tikėjosi, kad valstybė, kaip ir žada, kompensuos dalį...
Top naujienos
Primirštas konfliktas su Kinija nustebino prekyboje: pernai importas buvo rekordinis, bet galiausiai susimokėjo Lietuvos pirkėjas (10)
Konfliktas tarp Vilniaus ir Pekino tęsiasi jau gerokai ilgiau nei metus, o tai puikiai atsispindi ir...
Apsilankė populiariausiame nudistų paplūdimyje: privatumo čia nedaug, bet yra kitų pliusų
Tenerifė keliautojų tarpe dabar yra ant tokios bangos, kad net kartais suabejoju ar yra likę dar...
Ekspertas: jokio „Benkunsko fenomeno“ nėra, bet socdemų laukia du pavojai (18)
Politologas Ignas Kalpokas nemano, kad egzistuoja toks dalykas kaip „Benkunsko fenomenas“ –...
Karo ekspertai: ryškėja pagrindinis Kinijos lyderio vizito į Maskvą tikslas (4)
Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N‘ Loaded“ ekspertai praėjusios...
Karas Ukrainoje. Po dronų atakos Kryme pasigirdo sprogimai analitikai: Rusijos vadovybė – neviltyje (1)
Pirmadienį , kovo 20 d., Europos Sąjungos šalių užsienio reikalų ministrai pasirašys Ukrainos...
Sinoptikai turi ne tik gerų, bet ir blogą žinią: atsakė, kokia laukia savaitė
Artimiausiomis dienomis bus šilta, tačiau lietinga. Antradienio naktį daug kur palis, vyraus...
Kasdienybės herojai. Po dar vienos operacijos neatpažįstamai pasikeitęs lietuviškasis Kenas ir tikrasis krepšininkių gyvenimas
Per 8 metus kardinaliai save pakeitęs 33-ejų Laurynas Dubrovkis ryžosi dar vienai plastinei...
Užkalnio terapija (11) Norite daugiau sąjungininkų ir mažiau priešų? Štai jums trys greiti būdai
Jūs žinote juos, konfliktinius žmones. Viskas, ką jie daro, tai prisitraukia blogiausias...
Papasakojo, kaip atsikratyti raukšlių ir pagurklio be skalpelio: rezultatus pastebėsite jau po dviejų savaičių
Nors sakoma, kad raukšlės net gali puošti veidą, rodydamos brandą, o su ja, tikėtina, ir...
Login 2022. Dr. Alfredas Chmieliauskas. Saugumas, slaptumas, melas, tiesa ir kiti bandymai k***ti protą (2)
Socialinis laikas yra žymiai svarbesnis nei tai, kurioje barikadų pusėje tu esi. Tuo įsitikinęs...