Darbo rinkoje reputacija ir ja grįstas pasitikėjimas vaidina ne mažiau svarbų vaidmenį nei politikoje ar finansų rinkose. Dėl šios priežasties vienas įmonės slystelėjimas, viešojoje erdvėje nuskambėjęs skandalas ar tarp darbuotojų sklindantys gandai apie tam tikras bendrovės problemas gali labai komplikuoti jos padėtį darbuotojų paieškos ir samdos srityje.

Kartu prastos reputacijos šleifas gali persekioti ir visus situacijos įkaitais tampančius tokios įmonės darbuotojus, kurie dažnai nė iš tolo nėra susiję su prastais darbdavio sprendimais ar neskaidria veikla.

Reputaciją žlugdo ir gandai

Juoda dėmė įmonės reputaciją sutepti gali dėl daugelio priežasčių, tačiau, kalbant apie darbuotojų pasitikėjimą ir norą dirbti bendrovėje, mirtiną smūgį darbdaviui lengviausiai suduoti gali kalbos apie nesąžiningą elgesį su esamais ar buvusiais bendrovės darbuotojais, nepagarbą jiems.

Jei šios kalbos turi pagrindo, be abejo, situaciją pakeisti gali tik įmonės savininkų ir vadovų požiūrio į darbuotojus keitimas bei nuoširdus siekis užmegzti abipusiu pasitikėjimu ir pagarba grįstus darbo santykius.

Vis tik tokiam „atsivertimui“ dažnai gali būti per vėlu, o įmonės reputacijai padaryta žala pasirodyti esanti tokia didelė, kad nesąžiningo darbdavio etiketės nepavyks atsikratyti dešimtmečiais.

Vertybių stokojantis ar itin neapgalvotus sprendimus priiminėjantis darbdavys tokio likimo galbūt ir nusipelno, tačiau netrūksta atvejų, kai įmonės viešosios nuomonės nuteisiamos ir visai nepagrįstai. Su pramanytais gandais, šmeižtu ar netgi šantažu kompanijos šiandien susiduria ne taip jau retai, o tinkamai nesuvaldžius situacijos galima skaudžiai nudegti.

Neigiamai informacijai pagreitį suteikia socialiniai tinklai

Įmonių jautrumą nepalankiai situacijai šiandien didina masinis socialinių tinklų naudojimas. Socialinės medijos tampa ne tik daugybę galimybių bendrovėms komunikuoti suteikiančia platforma, tačiau ir neigiamai informacijai nekontroliuojamai plisti leidžiančia terpe. Vienas buvusio įmonės darbuotojo nuoskaudų dėl darbdavio poelgių išliejimas „Facebook“ tinkle gali žaibiškai nuvilnyti per visą internetą iki didžiųjų žiniasklaidos kanalų ir televizijos eterio.

Taigi problemų su reputacija ir darbuotojų pasitikėjimu išvengti norinčioms įmonėms visų pirma reikia veikti taip, kad pakenkti galinčioms istorijoms atsirasti pagrindo būtų kuo mažiau. Kartu įmonės ar jų samdomi konsultantai turi tvirtai laikyti kompanijos viešųjų ryšių vairą tam, kad būtų galima efektyviai reaguoti į pagrindo neturinčią ir reputacijai potencialiai pakenkti galinčią informaciją viešojoje erdvėje.

Prastos reputacijos įmonėje užsibūti nepatartina

Jei įmonės savo reputaciją dažnai gali apginti tinkama komunikacija ir principingu vertybių laikymusi, tai netinkamu metu netinkamoje kompanijoje atsidūrę darbuotojai tokios galimybės dažniausiai neturi, o įrašas jų gyvenimo aprašyme apie darbą prastos reputacijos bendrovėje jiems gali užverti nemažai durų. Ir visai nesvarbu, kad toks darbuotojas greičiausiai yra visai nesusijęs su neetiškais akcininkų ar vadovų sprendimais, korupcija ar šešėliniais sandoriais. Darbo rinkoje įmonės, jos akcininkų reputacija paprastai persikelia visiems bendrovės darbuotojams.

Pagrindinis patarimas savo reputacijos dėl darbdavio veiksmų susitepti nenorintiems darbuotojams – keisti darbovietę vos tik pajutus, kad įmonės reputacija šlubuoja. Apie tai signalizuoja viešojoje erdvėje pasirodančios įmonę kompromituojančios žinutės, bendrovę supantis neigiamas informacinis laukas, prastėjanti visuomenės nuomonė ir bendroji opinija apie kompaniją, dažna darbuotojų kaita joje.

Bet kuriam darbuotojui yra labai svarbu sekti ir justi įmonės, kurioje dirba, reputacijos ir įvaizdžio pulsą, atmosferos bendrovės viduje poslinkius ir pastebėti su etika ar įstatymais prasilenkiančias praktikas.

Pirmu smuiku griežia akcininkai ir vadovai

Darbdaviams tuo metu reputacija yra gyvybiškai svarbi, todėl skaidrumas turėtų būti tarsi užkoduotas kiekvienos įmonės vertybiniame DNR. Iš anksto aptikti ir eliminuoti gerai reputacijai grasinančius rizikos veiksnius nėra taip paprasta, todėl geriausia žalos reputacijai prevencija – sąžiningo ir garbingo elgesio kultūros įmonėje diegimas ir propagavimas.

Pirmiausiai savo nepriekaištingu elgesiu pavydį visiems darbuotojams rodyti turėtų bendrovės akcininkai ir aukščiausi vadovai – būtent jie užsako muziką, pagal kurią visa įmonė šoka, užduoda kompanijai vertybinį toną. Jei įmonės akcininkai yra skaidrūs, geranoriški, sąžiningai elgiasi su partneriais, klientais, darbuotojais, tai ir pagrindas geros reputacijos pagrindas yra tvirtas.

Priešingu atveju – sutepta akcininkų ir vadovų reputacija greičiausiai su savimi žemyn nusitemps ir visą įmonę kartu su jos darbuotojais. Pastariesiems tokiu atveju belieka gelbėtis iš skęstančio laivo.

Daugiau šia tema bus pranešimų lapkričio 10 dieną Vilniuje vyksiančioje konferencijoje „Personalo spindesys ir skurdas“, kuri bus skirta geriausių darbuotojų pritraukimo ir išlaikymo temoms.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)