Ypatingai pirmosios karo dienos svarbios ne tiek fronte, bet ir už jo: kokią poziciją užima kitos šalys, organizacijos, verslai? Sveikintiną žingsnį jau pirmą dieną prasidėjus kariniams veiksmas Ukrainoje žengė Lietuvos prekybos tinklai, atsisakydami rusiškų prekių. Taip pat svarbi finansinė parama Ukrainai, ką pirmąją dieną suprato bei padarė didelė dalis Lietuvos įmonių ir gyventojų. Kita vertus, visa tai, tikėtina, dar tik pradžia, todėl verta apmąstyti ilgalaikės paramos Ukrainai bei reagavimo į Rusijos agresiją priemones. Ką gali padaryti verslai?

Reagavimo priemonių sąrašas

Net ir įmonės, veikiančios, palyginus, siauroje srityje ar savo rinkoje, gali imtis veiksmų, kurie turės teigiamos įtakos ar naudos ilgalaikėje perspektyvoje. Savo bendrovėje taip pat išskyrėme tokį sąrašą:

• Paslaugas ukrainiečiams (ir už Ukrainos ribų) nuo šiol teiksime nemokamai;
• Nepirksime jokių paslaugų ar prekių, kurių gamintojas ar tiekėjas yra Rusijoje veikiantis subjektas;
• Skirsime dalį nuo verslo klientų pardavimo pajamų nukentėjusiems nuo karo ukrainiečiams;
• Organizuosime paramos ukrainiečiams rinkimą iš savo klientų;
• Informuosime apie mūsų veiksmus.

Šis priemonių sąrašas nėra baigtinis ir gali būti toliau sėkmingai pildomas. Taip pat šias priemones gali lengvai pritaikyti savo veikloje bet kokio dydžio įmonė ar pavienis asmuo. Susidūrėme su beprecedente situacija, kurios metu reikalinga ne tik vienybė, tačiau ir dalijimasis gerąja praktika, sprendimais. Lygiai taip pat kitos įmonės gali pasidalyti savo įgyvendinamais veiksmais ar sprendimais tam, kad tai galėtų perimti ir pritaikyti kuo daugiau verslų.

Reikšmingą pokytį nulems visų įsitraukimas

Kitas labai svarbus atžvilgis, kurio nereikėtų pamiršti šiomis dienomis – platesnis įsitraukimas. Kuo ilgiau verslai skirs laiko apmąstymams ir galimybių įvertinimui, tuo ilgiau atrodys, kad pasipriešinimas agresoriui yra fragmentuotas ar trumpalaikis. Kiekviena įmonė, šiandien prioretizuodama paramą Ukrainai ir nusigręždama nuo Rusijos yra verta pagarbos. Kita vertus, jeigu tokią poziciją vienu metu užimtų ženklus skaičius verslų, įvairiose srityse, tuomet spaudimas, pasipriešinimas ir parama būtų iš tiesų juntami.

Galimų pavyzdžių toli ieškoti nereikia: jeigu bendrovė, pavyzdžiui, turi net ir apie 10 tūkst. klientų Ukrainoje, jų parama arba nemokamai teikiamos paslaugos tampa dar ženklesnės, kai prie to prisijungia ir kitos įmonės. Lygiai taip pat ir su Rusijos subjektų teikiamomis paslaugomis ar siūlomomis prekėmis: kuo daugiau įmonių ryžtingai nuo jų nusigręš, tuo stipriau jie tai pajus bei patirs nuostolius.

Svarbiausia – nuoseklumas

Galiausiai, tokiomis sudėtingomis situacijomis kaip ši svarbiausia yra nuoseklumas. Tai yra savo pradėtus veiksmus ar priemones taikyti be perstojo ir tol, kol tai bus aktualu, galbūt net ir ištisus metus. Bet kokia abejonė, laikini sprendimai ar nepakankamai efektyvūs tik dar labiau skatins tolesnę agresiją. Ir, priešingai, kuo pasipriešinimas bus didesnis, tuo jis labiau apsunkins agresoriaus funkcijas, nes sukels papildomų problemų ten, kur jų nesitiki.

Viename fronte karą laimėti galima. Keliuose – sunku. Šimtuose ar tūkstančiuose – neįmanoma. Sukurkime tiek frontų ir frontelių, kiek tik galime. #slavaukraini #wesupportUA

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Dalintis
Nuomonės