aA
Lietuvai pradėjus vykdymo etapus svarbiuose ir didelės apimties projektuose energetikos ir transporto infrastruktūros sektoriuose gali dar labiau sustiprėti specialistų trūkumo tendencija, pripažįsta šių sričių atstovai. Tačiau didesniam aukštos kvalifikacijos specialistų importui iš užsienio, panašu, dar nesirengiama - aukštos kvalifikacijos specialistų poreikis svarbiems Lietuvos projektams dar tiksliai neapibrėžiamas.
© V.Danauskienės nuotr.

Lietuvai, Latvijai, Estijai, Lenkijai ir Europos Komisijai pasirašius susitarimą dėl Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacijos su kontinentine Europa per Lenkiją iki 2025 m., energetikos sektoriaus ekspertai ir politikai džiaugiasi, kad tai leis Baltijos šalims atsijungti nuo rusiško tinklo ir taip užsitikrinti energetinę nepriklausomybę.

2016-2020 m. įgyvendinami 7 sinchronizacijai svarbūs projektai, 2021-2025 m. planuojami dar 9.

Litgrid“ generalinis direktorius Daivis Virbickas po susitarimo pasirašymo surengtoje spaudos konferencijoje sakė, kad tema dėl galimo specialistų trūkumo „jau seniai yra pamąstymuose“.

„Tačiau gąsdina problemos, o motyvuoja - iššūkiai. Mes tai priimame kaip iššūkį. Visada žinojome, kad tai bus iššūkis, nepakeliamas Lietuvos rinkai. Tad taikomės į platesnę rinką - Lenkiją, Skandinaviją, Baltijos šalis“, - teigė D. Virbickas.

Pasak jo, kol kas sunku tiksliai pasakyti, kiek, kokių grandžių ir kokių specializacijų specialistų reikės - tai spręs rangovai.

„Tačiau esant tinkamai geografijai - tai nėra blogai“, - tikino D. Virbickas.

Vis dėlto praėjus savaitei „Litgrid“ komunikacijos vadovė Jurga Eivaitė Eltai patikslino, kad, įmonės vertinimu, įgyvendinant sinchronizacijai svarbius projektus, Lietuvoje gali prireikti tik iki 10 projektų vadovų.

„Manome, kad neprireiks užsieniečių, Lietuvos rinkoje yra kompetentingų žmonių. Tai neturėtų turėti didelio efekto atlyginimams rinkoje, bent jau neturės staigaus poveikio natūraliai eigai“, - Eltai teigė J. Eivaitė.

Taip pat skaičiuojama, kad prasidėjus „Rail Baltica“ projektavimui ir statybai vien Lietuvoje reikės apie 6000 darbuotojų, iš kurių bent 300 inžinierių.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška sakė, kad, įmonei vykdant stambius projektus, kol kas specialistų stygiaus nėra. Tačiau įsibėgėjus „Rail Baltica“ projektavimui ir statyboms, situacija gali keistis.

„Ateityje vykdant daug projektų, resursų klausimas gali kilti. Vėlgi, daug priklauso nuo to, kaip projektas bus planuojamas, kokiais etapais. Jeigu viskas yra (statoma - ELTA) iškart, tai - viena, jeigu šiek tiek etapais - kitas būdas“, - spaudos konferencijoje yra sakęs M. Bartuška.

Pagal nustatytus parametrus, „Rail Baltica“ ilgis Estijoje bus 213 km, Latvijoje - 265, Lietuvoje - 392 km.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

TATENA: Baltarusija turi patikimų priemonių reaguoti į galimas avarijas Astravo AE (23)

Tarptautinės branduolinės energetikos agentūros (TATENA) Pasiruošimo nepaprastosioms situacijoms...

Turkmėnistanas atidaro naftos chemijos gamyklą (3)

Trečiadienį Turkmėnistanas paskelbė atidarantis 3,4 mlrd. dolerių vertės naftos chemijos...

EK: sprendimas dėl „Gazprom“ bus ginamas papildyta (4)

Europos Komisija reaguodama į Varšuvos apsisprendimą teisme užginčyti Briuselio sprendimą dėl...

Po netiesioginių Saudo Arabijos grasinimų naftos kainos gali šoktelėti iki 100 dolerių (94)

Pasaulinę naftos rinką, jau ir taip varžomą JAV sankcijų Iranui, šiuo metu drebina rizika dėl...

Briuselis ruošiasi deryboms su Rusija: nemalonių siurprizų nenori niekas (119)

Europos Komisija ruošiasi dar šiemet pradėti konsultacijas su Rusija dėl Baltijos šalių...

Top naujienos

Svarbiausios NATO pratybos nuo Šaltojo karo laikų: scenarijus – lyg iš įtempto siužeto trilerio (20)

Desantinės operacijos metu užpuolama NATO valstybė, o 5-ąjį Šiaurės Atlanto sutarties...

Siurprizas dirbantiesiems savarankiškai: mokesčiai didės (8)

Vyriausybės pateiktame „ Sodros “ biudžeto projekte – paslėptas siurprizas. Kartu su juo...

Infliacija rusus stumia į neviltį (5)

Rusijos vartotojus slegia niūrios nuotaikos, nes infliacija vis labiau pakerta jų perkamąją galią.

Patenkintas Jasikevičius „gražuolių“ matyti „Žalgiryje“ nenori: turime iš naujo tapti žvėrimis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (8)

Kauno „Žalgiris“ pademonstravo įspūdingą žaidimą puolime bei atidarė pergalių sąskaitą...

Sostinės pakraštyje – garsių prekių ženklų išparduotuvė, apie kurią nenorėtumėte niekam prasitarti (162)

Pasakoti ar nepasakoti – štai kur klausimas, kai kalba nukrypsta apie neseniai duris pravėrusias...

Orai: anticiklono įtaka Lietuvoje menks (1)

Ruduo mūsų norų nepaiso, teks susitaikyti, jog ketvirtadienis – paskutinė spalio diena, kai...

Mistinė vieta, apie kurią žino retas vilnietis: užsieniečiai čia plūsta tūkstančiais (80)

Retas vilnietis žino apie namą, stovintį Antakalnio V. Grybo gatvės Vaikų namų teritorijoje,...

Pribloškiantis Sabonio sezono startas: istorinis dvigubas dublis, žvėriškas dėjimas ir puiki pergalė (3)

Fantastišku pasirodymu reguliarųjį NBA sezoną pradėjo Domantas Sabonis ir Indianos...

Šaro rimbas padėjo: „Žalgiris“ Stambule parodė tikrąjį savo veidą (243)

Kauno „Žalgiris“ trečiadienio vakarą Stambulo „Sinan Erdem Dome“ arenoje ieškojo pirmos...

Puikiais perdavimais išsiskyręs Valančiūnas ir „Raptors“ sezoną pradėjo pergale prieš „Cavaliers“

Sėkmingai naujajame 2018-19 metų NBA reguliariajame sezone startavo Toronto „Raptors“ (1-0)...