aA
Lietuvai pradėjus vykdymo etapus svarbiuose ir didelės apimties projektuose energetikos ir transporto infrastruktūros sektoriuose gali dar labiau sustiprėti specialistų trūkumo tendencija, pripažįsta šių sričių atstovai. Tačiau didesniam aukštos kvalifikacijos specialistų importui iš užsienio, panašu, dar nesirengiama - aukštos kvalifikacijos specialistų poreikis svarbiems Lietuvos projektams dar tiksliai neapibrėžiamas.
© V.Danauskienės nuotr.

Lietuvai, Latvijai, Estijai, Lenkijai ir Europos Komisijai pasirašius susitarimą dėl Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacijos su kontinentine Europa per Lenkiją iki 2025 m., energetikos sektoriaus ekspertai ir politikai džiaugiasi, kad tai leis Baltijos šalims atsijungti nuo rusiško tinklo ir taip užsitikrinti energetinę nepriklausomybę.

2016-2020 m. įgyvendinami 7 sinchronizacijai svarbūs projektai, 2021-2025 m. planuojami dar 9.

Litgrid“ generalinis direktorius Daivis Virbickas po susitarimo pasirašymo surengtoje spaudos konferencijoje sakė, kad tema dėl galimo specialistų trūkumo „jau seniai yra pamąstymuose“.

„Tačiau gąsdina problemos, o motyvuoja - iššūkiai. Mes tai priimame kaip iššūkį. Visada žinojome, kad tai bus iššūkis, nepakeliamas Lietuvos rinkai. Tad taikomės į platesnę rinką - Lenkiją, Skandinaviją, Baltijos šalis“, - teigė D. Virbickas.

Pasak jo, kol kas sunku tiksliai pasakyti, kiek, kokių grandžių ir kokių specializacijų specialistų reikės - tai spręs rangovai.

„Tačiau esant tinkamai geografijai - tai nėra blogai“, - tikino D. Virbickas.

Vis dėlto praėjus savaitei „Litgrid“ komunikacijos vadovė Jurga Eivaitė Eltai patikslino, kad, įmonės vertinimu, įgyvendinant sinchronizacijai svarbius projektus, Lietuvoje gali prireikti tik iki 10 projektų vadovų.

„Manome, kad neprireiks užsieniečių, Lietuvos rinkoje yra kompetentingų žmonių. Tai neturėtų turėti didelio efekto atlyginimams rinkoje, bent jau neturės staigaus poveikio natūraliai eigai“, - Eltai teigė J. Eivaitė.

Taip pat skaičiuojama, kad prasidėjus „Rail Baltica“ projektavimui ir statybai vien Lietuvoje reikės apie 6000 darbuotojų, iš kurių bent 300 inžinierių.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška sakė, kad, įmonei vykdant stambius projektus, kol kas specialistų stygiaus nėra. Tačiau įsibėgėjus „Rail Baltica“ projektavimui ir statyboms, situacija gali keistis.

„Ateityje vykdant daug projektų, resursų klausimas gali kilti. Vėlgi, daug priklauso nuo to, kaip projektas bus planuojamas, kokiais etapais. Jeigu viskas yra (statoma - ELTA) iškart, tai - viena, jeigu šiek tiek etapais - kitas būdas“, - spaudos konferencijoje yra sakęs M. Bartuška.

Pagal nustatytus parametrus, „Rail Baltica“ ilgis Estijoje bus 213 km, Latvijoje - 265, Lietuvoje - 392 km.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Enefit“ Lietuvoje pajamos augo 57 proc. iki 38 mln. eurų (1)

Estijos valstybinio energetikos koncerno „Eesti energia“ antrinė bendrovė „ Enefit “...

Vengrija skelbia susitarusi su Rusija dėl dujų tiekimo, nutrūkus tranzitui per Ukrainą (12)

Vengrijos užsienio reikalų ir užsienio ekonominių reikalų ministras Peteris Szijjartas pranešė,...

Energetikos viceministrė: šiuo metu susiklosčiusios palankios sąlygos Lietuvai bendradarbiauti su Japonija (9)

Energetikos viceministrė Lina Sabaitienė Japonijoje vykusiame susitikime su Gamtos išteklių ir...

Įsigaliojo Ignalinos AE kolektyvinė sutartis (2)

Penktadienį įsigaliojo Ignalinos atominės elektrinės ( AE ) kolektyvinė sutartis, kurios tikslas...

Nyderlandų laivų statykla pradėjo statyti „Eesti Gaas“ skirtą SGD bunkeriavimo laivą (7)

Nyderlandų laivų statytojos „Damen“ gamykloje Kinijoje pradėtas statyti Estijos dujų bendrovei...

Top naujienos

Pasauline sensacija tapusios švedės Gretos scenarijus Lietuvoje: institucijos jau tikrintų tėvus (93)

„O ką aš praleidžiu? Ko aš išmokčiau mokykloje? Faktai jau nebesvarbūs, politikai nesiklauso...

Socialiniams darbuotojams atsirūgsta dosnios rinkimų aukos: aukojo daugiau nei uždirbo (23)

Dosnios aukos Lazdijų rajono savivaldybės mero Artūro Margelio visuomeniniam rinkimų komitetui...

Europos pilkasis kardinolas, kurio ignoruoti jau nevalia: tvyranti atmosfera nepalieka abejingų (8)

Kadaise išskirtinai konsultacinės institucijos statusą turėjęs Europos Parlamentas , seniau...

Gyvai / DELFI Diena. Prof. Vytautas Landsbergis – apie tai, kas iš tikrųjų vyksta Lietuvoje vyksta apklausa (271)

„DELFI Dienoje“ prof. Vytautas Landsbergis. Kodėl Lietuva murkdosi skandaluose ir naujam šalies...

Įvertino renovaciją: žmonės labiausiai skundžiasi ne dėl šildymo kainos siūlo nekartoti Ignalinos klaidų (35)

Paskutiniojo kvietimo teikti paraiškas daugiabučių namų atnaujinimui bendrosios tendencijos...

Paulius Gritėnas. Neremiantys farmacijos pramonės parems laidojimo reikmenų pramonę (112)

Iki Lietuvos atėjęs seniai pamirštų tymų protrūkis leidžia sugrįžti prie skiepų ir...

Ką rodo drumstas šlapimas: 9 pagrindinės priežastys (1)

Drumstas šlapimas gali sukelti nerimą , ypač jei žmogus nežino priežasties. Kartais...

Klaida, dėl kurios Monikos Linkytės mama graužiasi iki šiol: dėl jos Monikai tenka daug padirbėti su savimi (4)

Monikos Linkytės šiandien pristatinėti nereikia. Savo talentu ir sunkiu darbu ji pasiekė tai,...

ES lyderiai perėmė „Brexit“ proceso kontrolę: nuomonė – vieninga (230)

Europos Sąjungos lyderiai perėmė iš britų ministrės pirmininkės Theresos May „Brexit“...

Minkštutis ir švelnus varškės ir obuolių pyragas

Minkštutis, švelnaus ir nuostabaus skonio pyragas pradžiugins visus pyragų mylėtojus. Tai...