Liepą bei rugpjūtį, pirmaisiais dviem naujojo sezono mėnesiais, iš Rusijos gabenamų krovinių apimtys, palyginti su ankstesniais metais, sumažėjo 22 proc., iki 6,3 mln. tonų. Rugpjūčio mėnesį Ukraina atnaujino krovinių tiekimą ir eksportavo 1,5 mln. tonų maisto produktų per grūdų koridorius, sukurtus pagal susitarimą, pasiektą tarpininkaujant Jungtinėms Tautoms (JT) ir Turkijai.

Nors iš Ukrainos Juodosios jūros uostų gabenamų krovinių apimtys sudaro vos daugiau nei ketvirtadalį ikikarinio kiekio, Vyriausybė viliasi, kad ateinančiais mėnesiais krovinių gabenimo mastas išaugs. Bet lėtas Rusijos kviečių eksportas didina spaudimą pasauliniam tiekimui, nes visur kitur derlių niokoja sausros. Vakarų sankcijos netaikomos maisto produktams, bet bankininkai ir draudikai atsargiai vertina verslo operacijas su Rusija, o laivybos linijos vengia siųsti savo laivus į karo zoną.

„Mes susiduriame su reputacijos rizika ar neoficialiomis sankcijomis, – interviu sakė Dmitrijus Rylko, Maskvoje įsikūrusio instituto IKAR generalinis direktorius. – Dėl to kyla problemų mėginant rasti laivų Rusijos Juodosios jūros kryptimi, ir pastebime, kad kai kurie bankai nenori išleisti akredityvų rusiškos kilmės kviečiams.“