aA
Pastaruoju metu nemažai kalbėjusi apie darbą dėl kokybės ir garso, atmintyje įstrigusio dar nuo vaikystės kelionių su tėvais po garsiausius operos teatrus, prieš kelias dienas Asmik Grigorian atvertė savo pasakojime nepaprastai svarbų puslapį. Po „Salomėjos“ premjeros prestižiniame Zalcburgo operos festivalyje, jau kitą rytą buvo paskelbta: dabar ji yra pasaulinė žvaigždė.
Asmik Grigorian, FOTO: Salzburger Festspiele/Ruth Walz

Stebėję generalinę repeticiją pasakoja, jog nuo aplodismentų Asmik buvo galima apkursti, o po pirmosios premjeros atėjęs nusilenkti žymusis italų režisierius Romeo Castellucci puolė ant kelių prieš lietuvių sopraną.

Ilgą laiką keliavusi link šio taško, A. Grigorian buvo pasirodžiusi ir praėjusių metų Zalcburgo festivalyje, „Voiceke“, atlikdama Marijos partiją, tačiau operos kritikai akivaizdžiai nesitikėjo tokio jos Salomėjos išpildymo, vienbalsiai tvirtindami, jog ši „pilno metro“ rolė sopraną tvirtai įrašė į vokalistų pasaulio A lygą: „Salomėjos pastatymas tampa dviguba sėkme. Viena vertus dėl įkvepiančios ir drąsios interpretacijos, kita vertus – jis katapultuoja pagrindinę heroję Asmik Grigorian į naują sopranų žvaigždę“.

Nuo dabar visame pasaulyje bus sunku rasti operos lauko atstovą, negirdėjusį apie Gehamo Grigoriano ir Irenos Milkevičiūtės dukrą.

Žodžių kišenėje nerinko „Financial Times“ kritika, recenziją apie operą pavadinusi „Salomėja, užbaigianti visas kitas“: „Jei ši „Salomėja“ pavyksta – o taip ir atsitinka – tai tik dėl Grigorian. Jos Salomėja užbaigia visas kitas. Tuščioje, didžiulėje scenoje stovi ji - gležna figūra balta suknele – ir visa publika kvėpuoja kartu su ja. Jau nebe išpaikinta vaikiščia, daugiau žalos pasekmė, nei auka, ji įkūnija visą skausmą ir ilgesnį, kylantį iš buvimo paskutine žmogiškumo skiaute šiame bejausmiame pasaulyje.<...> Galų gale niekas nebesvarbu. Grigorian charizmos banga nusineša viską savo kelyje, o Franzas Welseris-Möstas iš Vienos filharmonijos orkestro išgauna tokį skambesį, jog manai girdintis tobuliausią iki šiol šio kūrinio artlikimą.“

Der Standart: „Asmik Grigorian sukūrė kerinčią pagrindinę heroję <...> pusiau neklaužada, pusiau visa naikinantis kerštingas angelas. Ji išsivoliojo purve ir motinos piene, besikaitaliodama tarp švelnių, lyriškų spalvų ir dramatiškų kraštutinumų. Lietuvių dainininkė buvo patausota tik nuo žymiojo vualių šokio, - Castelluccis jo atsisakė, vietoje jo Grigorian gulėjo embriono pozoje. Šios
neįtikėtinos interpretacijos pasisekimo dėka, 37-erių metų
vokalistė galėjo prasibrauti į aukščiausią lygą.“

„Šeštadienį, 22 valandą – išsigelbėjimas. Publika, pirma
atsidūrusi visiško šoko būsenoje, atsipeikėjo įsitraukusi į
aplodismentus ir šventė naujos žvaigždės užgimimą operos
danguje. Ir jie buvo teisūs. Grigorian, padedama Franzo Welserio-
Mösto ir Vienos filharmonijos orkestro, atlikusio muziką su
didžiuliu pasiutimu, dainavo prieš pirminę režisieriaus darbo
dominantę ir tapo už ją stipresnė vokaliai ir labiau įtikinanti
dramatiškai.“

BR-Klassik: „Ji tiesiog stulbinančiai puiki: Asmik Grigorian dainuoja,
įkūnija, - yra Salomė. Jos liepsnojančiai ryškus sopranas
nustelbia visus Štrauso orkestro perviršius. Dainuojant piano jos
balsas įgyja viliojančio lengvumo, bet kuomet ji, žemiausiame
registre, pareikalauja Johanaano galvos, - pajunti visišką emocinio
diskomforto ribą. Vilkėdama balta suknele <...> ji juda po
beveik tuščią sceną, auksinėmis grindimis ir dominuoja šį
vakarą: gestais, žingsniais, žvilgsniais ir kvapą gniaužiančiomis
vokalo galios atsargomis.“

Der Tagesspiegel: „Asmik Grigorian balsas iš prigimties yra gana
atšiaurus, tačiau iš jo vidaus gali pasklisti tokia jėga, jog
klausytojas bus tiesiog nublokštas.“

Liaupses solistei būtų galima cituoti ir toliau, be to, tikėtina, kad
netrukus jų atsiras tik dar daugiau. Kaip dar prieš premjerą sakė
pati Asmik, Salomėją ji matė „kaip
nuskriaustą vaiką su visomis po to sekančiomis pasekmėmis. <...>
Man labai pasisekė, nes režisierius yra simbolistas, vizualinių
menių žinovas, tad mano spektaklio psichoanalizė, nes į Salomėją
žiūriu visiškai iš psichologinės pusės, yra užpildoma visais
jo kuriamais simboliais ir, man atrodo, kad iš to gausis labai
stiprus bendras darbas.“ Panašu, jog nuojautos ir didžiulis
darbas pasiteisino, - naujoji Zalcburgo „Salomėja“ tapo
neatsiejama Castellucci režisūros ir Grigorian artistiškumo
jungtimi, kuri įrašė lietuvių sopraną į operos geriausius.
Dabar belieka laukti naujų žinių, iš jau suplanuotų debiutų
Metropoliteno ir La Scalos scenose ir pasidžiaugti, jog ateinantį
vasarį Asmik spės užsukti ir į gimtąją Kongresų rūmų sceną,
nudžiuginti Vilnius City Operos publiką „Pikų damos“
premjeroje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kas parašė mažų žingsnelių meno mokančią maldą? (4)

„...Neprašau tavęs, Viešpatie, stebuklų ir vizijų, tik jėgų kasdienybei. Išmokyk mane mažų...

Paminklas bohemai arba elegantiško pajuokavimo vadovėlis

Sovietmečio elitinės kavinės „ Neringa “ dvasia atgyja naujoje knygoje „Linksmos akys“....

Vilniaus gatvės prabils Salomėjos Nėries eilėmis (44)

Artėjant poetės Salomėjos Nėries gimtadieniui, žinoma menininkė, Vilniaus dailės akademijos...

Režisierė Camilla Strøm Henriksen: vaikai suteikia mums viltį (1)

Europos šalių kino forumas „ Scanorama " pristato vieną įsimintiniausių šių metų norvegų...

Audriaus Stonio lietuviška pavardė - legendinių kino kūrėjų programoje

Dokumentinio kino režisierius Audrius Stonys savo naujausią filmą „Laiko tiltai“ pristatys...

Top naujienos

Kremliaus Trojos arklys Europoje: pavojingas susitarimas su rusais – tik pradžia (418)

Dar 2017-ųjų lapkritį Ispanija kaltino Rusiją dėl kišimosi į referendumą Katalonijoje....

Gali užtekti vienintelio kriterijaus, kad vaikas būtų paimamas iš šeimos (196)

Alkoholis ir vaikų priežiūra - įstatymiškai neuždrausta, tačiau sunkiai suderinama....

Ketvertuko šeimoje po kaltinimų vyrui – skaudūs išbandymai: motina ryžosi prabilti atvirai (189)

Ašaros, pakilęs kraujo spaudimas ir dingstantis pienas – pirmojo Panevėžyje ir šešto Lietuvoje...

Skvernelio reitingus gali sudeginti ne tik kova su kainomis (205)

Kainos – maisto, šildymo, komunalinių paslaugų – yra pirmo svarbumo reikalas Lietuvos...

Carolinos Herreros patarimai vyresnio amžiaus moterims: ko niekada neturėtumėte vilkėti (57)

Niekas taip nesendina moters, kaip apsimetinėjimas, kad ji vis dar jauna, įsitikinusi Carolina...

Monika Šedžiuvienė – atvirai apie išgalvotas „sužadėtuves“, būsimas vestuves bažnyčioje ir vaikus su naujuoju draugu (107)

Nepaisant keletą metų trukančių viešų skyrybų, šiandien Monika Šedžiuvienė sako esanti...

Turistų spąstai Barselonoje – kosminės eilės ir kišenvagiai nuo šios vietos neatbaido (9)

Jei Barselona būtų draugė, tai būtų draugelka , kuriai nesigėdyčiau 4 valandą ryto...

Po triuškinančios pergalės – Jasikevičiaus juokai apie „snaiperį“ Kavaliauską (25)

„Betsafe – LKL “ čempionate Kauno „Žalgiris“ (10/1) Šiaulių „Šiaulius“ (0/11)...

Karjeros pergalė: Zverevas emocingai triumfavo finaliniame ATP turnyre (13)

Londone (Didžioji Britanija) pasibaigusiame Teniso profesionalų asociacijos (ATP) sezono turnyre...