Pasak „Whole Foods“ kompanijos vartotojų elgesio analitiko, kitais metais mūsų lėkštes puoš ryškus, violetinis maistas.

Kompanijos ekspertai išanalizavo pirkėjų elgesio ypatumus 465 parduotuvių ir nusprendė, kad violetinis maistas – žaibiškai populiarėjanti tendencija.

Ataskaitoje ekspertai rašė, kad turtingas, ryškus atspalvis pamažu atsiranda visur. O violetinis maistas neapsiriboja vien mėlynių uogiene pagardinta koše – parduotuvėse randamas violetinis kalafioras, juodai violetiniai ryžiai, violetiniai šparagai, šeivamedžio ir acai uogos, violetiniai kukurūzai, morkos ir netgi violetiniai grūdai.

„Ryški spalva ne tik patraukia vartotojų akį, bet taip pat dažniausiai reiškia, kad tame produkte yra daug maistinių medžiagų ir antioksidantų“, - aiškino ekspertai.

Šią teoriją patvirtina ir mokslininkai. Anot jų, violetiniai maisto produktai turi daug tokių antioksidantų kaip, pavyzdžiui, antocianinai, kurie yra ypač naudingi sveikatai: mažina vėžio, širdies ir kraujagyslių bei neurologinių ligų išsivystymo galimybę.

Be to, ekspertai teigia, kad antioksidantai taip pat padeda kontroliuoti svorio augimą bei diabetą ir sumažina uždegimą, todėl galimai sumenkina ir lėtinės ligos išsivystymo tikimybę.

Manoma, kad kuo tamsesnio violetinio atspalvio yra daržovė ar vaisius, tuo daugiau juose antioksidantų ir sveikatai naudingų medžiagų.

O vienas maisto mylėtojų pamėgtas restoranas „Cafe Bora“ Seule, Pietų Korėjoje, jau išnaudojo augantį violetinio maisto populiarumą ir lankytojams siūlo ryškius, violetinius desertus.

Tiesa, kalbant apie violetinius maisto produktus nedera pamiršti ir ube vadinamos violetinės saldžiosios bulvės, kuri tradiciškai yra naudojama filipiniečių patiekaluose, tačiau šiemet ypač daug dėmesio susilaukė iš populiariosios žiniasklaidos.

Ube yra pagrindinis ingridientas gaminant tokius desertus kaip, pavyzdžiui, spurgos, ledai ar sūrio pyragai.