„Reikia prisiminti, kad penktą kartą grįžta šis klausimas į Seimą. Paskutinius keturis kartus jis žlugdavo būtent dėl „tvarkiečių“ įvestų pataisų. Tiesiog visuomet būdavo taip, kad yra pateikiama Konstitucijos pataisa, tokia pati kaip dabar, o svarstant ją yra papildoma, kad būtų leidžiama kandidatuoti ir į prezidentus. Tada prezidento kandidatavimui paramos neatsiranda ir tuomet paramos neatsiranda visam projektui. Tai reikia labai atvirai pasakyti, kad tokia provokacija galima ir dabar.

Nors vakar laidoje Ramūnas Karbauskis užtikrino, kad jie tikrai nepalaikys papildomos pataisos, jeigu tokia atsirastų ir balsuotų vieningai. Jeigu jis neatsitrauks nuo savo žodžio, tuomet Konstituciją pataisyti galima“, – žurnalistams teigė G. Landsbergis.

Skirtingai nei kai kurie „valstiečių“ atstovai, jis nepalaikytų Konstitucijos pataisos, jei per apkaltą pašalintiems asmenims būtų galimybė po 10 metų grįžti ne tik į parlamentą, bet ir kandidatuoti į prezidento postą.

„Pirmiausia Konstitucija keičiama konsensusu. Reiškia, turi būti platus sutarimas, tam ir yra numatyti apribojimai Konstitucijos keitimui, kad nebūtų kaitaliojama pagal Agnę Širinskienę ar pagal kokį kitą vieną Seimo narį. Jiems (valdantiesiems. – ELTA) yra neįprasta ieškoti susitarimo, aš suprantu, tai yra sunkus procesas, bet, deja, privalomas“, – teigė jis.

Antradienį Seimas po pateikimo pritarė Konstitucijos 74 straipsnio pataisai, kuri atvertų Rolandui Paksui kelią į Seimą. Pristatinėdamas Konstitucijos pataisą Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis teigė, kad pakeitimu siekiama įgyvendinti Europos Žmogaus Teisių Teismo (EŽTT) Didžiosios kolegijos 2011 m. sausio 6 d. sprendimą byloje Paksas prieš Lietuvą.

Už įstatymo pataisą balsavo 93 Seimo nariai, prieš – 2, susilaikė – 5.

Projektu siūloma papildyti Konstitucijos 74 straipsnį nuostata, kad asmuo, kurį Seimas už šiurkštų Konstitucijos pažeidimą arba priesaikos sulaužymą apkaltos proceso tvarka pašalino iš einamų pareigų ar panaikino Seimo nario mandatą, gali būti renkamas Seimo nariu ne anksčiau kaip po dešimties metų nuo tokio asmens pašalinimo iš einamų pareigų ar Seimo nario mandato panaikinimo.

Pagal projektą, toks asmuo negali būti renkamas Respublikos prezidentu, taip pat negali eiti jokių kitų Konstitucijoje nurodytų pareigų, kurių ėjimo pradžia pagal Konstituciją yra susieta su Konstitucijoje numatytos priesaikos davimu.