„Vadovėlių įsigijimo procedūra taps demokratiškesnė, skaidresnė, nes į tai bus įtraukta visa mokyklos bendruomenė – vadovai, mokiniai, jų tėvai. Taip pat padarytos kelios korekcijos vertinant vadovėlius, kurios pasitarnaus šių kokybei“, – sako ministras A. Monkevičius.

Pasak ministerijos, bus kur kas atidžiau žiūrima į pirmą kartą leidžiamų vadovėlių turinio tinkamumą ir apskritai į kokybę. Atnaujinus dalykų bendrąsias programas, taip pat bus peržiūrėti ir anksčiau išleisti vadovėliai – ar jie tinkami naudoti mokyklose. Tokia nuostata – antrą kartą vertinti seniau išleistus vadovėlius – vadovėlių vertinimo tvarkoje atsiranda pirmą kartą.

Peržiūrint seniau išleistus vadovėlius bus atsižvelgiama į tai, ar jie atitinka pasikeitusias dalyko programas. Pavyzdžiui, galbūt vadovėliuose nėra tam tikrų naujų temų, nėra užduočių, skirtų medijų naudojimui, ir pan. Jeigu bus nustatyta, kad vadovėlis nebetinkamas naudoti ugdymo procese, jis nebebus įtraukiamas į Vadovėlių duomenų bazę, mokyklos jo negalės užsisakyti.

Kadangi mokyklose vis daugiau naudojamos ir skaitmeninės mokymo priemonės, todėl pirmą kartą skaitmeninių ir spausdintų vadovėlių, mokymo priemonių statusas suvienodintas tiek vertinimo, tiek įsigijimo požiūriu.

Naujoje tvarkoje atsiranda ir kita naujovė – jeigu Švietimo, mokslo ir sporto ministerija nustatys, kad rinkoje trūksta reikalingų vadovėlių, gali skirti lėšų ir inicijuoti jų rengimą ir leidybą. Toks sprendimas bus priimamas tik išklausius mokytojų, pedagogų asociacijų, vadovėlių ekspertų nuomones.

Vadovėlių paprastai trūksta mokykloms tautinės mažumos kalba. Vadovėlių vertinimo ir įsigijimo tvarka nebuvo atnaujinta nuo 2011 metų.
Šiuo metu mokyklos gali rinktis iš daugiau nei 2000 įvairių dalykų vadovėlių, išleistų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje (užsienio kalboms mokyti). Jie skelbiami Vadovėlių ir kitų mokymo priemonių duomenų bazėje.