Skandalas kilo, nes šį kartą influenceriai – dešimtis tūkstančių sekėjų turintys vaikinai – įlindo į draudžiamą lauką. Jei jie būtų reklamavę naujus rankinukus ar restoranus, niekam niekas nebūtų kliuvęs, tačiau kai pasuko vietinės reikšmės politikos vingiais, iš karto nuslydo nuo posūkio į purvo vonią.

Tačiau nediskutuosime, etiška tai ar ne. Įdomiau vienas skaičius, praslydęs karštose diskusijos – triženklė suma, sumokėta už kiekvieną įrašą feisbuke. Kai kas net tvirtina, kad užmokestis galėjo siekti 1500 eurų.

Ar tai realu, galimybės patikrinti nėra, tačiau suma už valandos darbą įdomi. Skubu aiškintis, ką gyvenime reikia nuveikti, kad į sąskaitą plūsteltų eurai. Visgi už kelių valandų raidžių pagainiojimą virtualioje erdvėje siūlomas padorus lietuviškas atlyginimas.

Skambinu vienos viešųjų ryšių agentūros vadovui. Žmogus žino ką kalba ir dažnai žino kam, kiek ir už ką moka. Tiesa, savo pavardės viešumon kelti nesutinka. Klausiu, ar manęs gandai neapgavo ir ar tikrai tiek galima uždirbti neatplėšiant savęs nuo kompiuterio.

„Suma, kuri buvo mokėti garsenybėms reali. Mano žiniomis, patiems geriausiai apmokamiems Lietuvos influenceriams užmokestis už vieną įrašą gali siekti nuo kelių šimtų eurų iki dviejų tūkstančių eurų. Tačiau tūkstančiai eurų tai daugiau išimtis nei taisyklė.“

„Suma, kuri buvo mokėta garsenybėms reali. Mano žiniomis, patiems geriausiai apmokamiems Lietuvos influenceriams užmokestis už vieną įrašą gali siekti nuo kelių šimtų eurų iki dviejų tūkstančių eurų. Tačiau tūkstančiai eurų tai daugiau išimtis nei taisyklė“, – dėsto rinkos žinovas.

Jis įvardina ir žmonių, kuriems įvairios agentūros ir pavieniai reklamos davėjai, politinės įtakos, nagų lako ir kitų geidžiamų daiktų pirkliai pasiruošę įteikti banknotų pluoštelį skaičių.

Tokių piliečių specializuotose duomenų bazėse apie 100. Tiesa, net jei kur nors bus suderėta, kad už vieną ar kitą įrašą klientas sumokės, kad ir tuos pačius 1500 eurų, nebūtinai šie pinigai nukeliaus į influencerio kišenę. Užsakymas, su visais derinimais, keliaus per 2-4 agentūras ir kitus tarpininkus. Į žmogaus, kuris patalpins įrašą, sąskaitą pateks keli šimtai.

„Įdomioji dalis, kad pačios aukščiausios kategorijos (patys įtakingiausi aut. past.) influenceriai neparsiduoda. Jie neima pinigų už įrašą, o rašo tik tai, kas jiems įdomu“, – aiškina profesionalas.

Sąžinė ir dora suklestėjo? Nė velnio. Jei pats nuomonės formuotojas pinigų neima, paims žmogus, kuris jį sugebės sudominti viena ar kita tema. Tuos pačius 1500 ar 2500 eurų. Nesvarbu kam mokėti. Svarbu rezultatas. Žmogus, nuoširdžiai aprašinėjantis vieną ar kitą problemą, net neįtars, kad tuo pačiu pluša vardan kažkieno šeimos prabangių atostogų šiltuose kraštuose.

Kadangi tai, jog pinigų čia yra išsiaiškinome, liko klausimas, kiek reikia sekėjų, kad į tavo virtualias duris pasibelstų pinigų atnešėjai? Į šį klausimą viešųjų ryšių specialistas atsakinėja vingiuotai.

„Sekėjų skaičius svarbus parduodant prekes, bet ne įtaką. Kartais labai vertingas gali būti ir žmogus, turintis kelis šimtus sekėjų, ar jų iš vis neturintis, bet kurio draugų ratas reikšmingas. Pavyzdžiui, jei žinau, kad Seimo narys, partijos pirmininkas ar premjeras skaito, vertina ir atsižvelgia į kokio nors žmogaus nuomonę – nesvarbu, kas tai ir kiek sekėjų, pirkti įrašus tam, kad padarytų reikalingą įtaką verta“, – kiek kitą darbo pusę atskleidžia profesionalas.

Jis sako, kad Lietuvoje iš įrašų feisbuke jau gali gyventi dešimtys žmonių ir jų sparčiai daugėja. Dabar tai madinga sritis.

„Gauk po 500 eurų per savaitę už reklaminį įrašą ir minimaliems poreikiams uždirbsi.“

„Gauk po 500 eurų per savaitę už reklaminį įrašą ir minimaliems poreikiams uždirbsi“, – pastebi profesionalas.

Tiesa, kiek kitaip į viską žiūri žmonės kitoje feisbuko pusėje. Vienas garsiausių Lietuvos influencerių, kuriam reklaminiai įrašai duona kasdieninė, puikiai žino šią rinką. Tačiau pavardės atskleisti taip pat nesutiko.

„Negaliu pakęsti žodžio influenceris, nes dauguma tokiais prisistatančių nesupranta, nei ką tas žodis reiškia, nei kodėl. Influenceris – žmogus darantis įtaką ir poveikį, žmogus turintis tam tikrą autoritetą.

O dabar pilnas Instagramas, pavyzdžiui, prakutusių grimerių, kurias seka kokie penki tūkstančiai merginų ir jos save oficialiai vadina influencerėmis. Kliedesiai? Manau taip. Lietuvoje tikrai nėra šimto žmonių, kuriuos galima vadinti influenceriais. Įdomių žmonių nėra daug. Manau 50 būtų riba. Nuo 51, manau, dauguma kilnotų antakius klausdami „kas čia toks?“, – žodžių į vatą nevynioja vienas iš žinomiausių feisbuko rašytojų.

Kadangi kalba apie pinigus, atskleisti savo pavardę jis atsisakė. Tačiau kalbas apie mokestį po 2 500 eurų už reklaminį įrašą vadina nerimtomis: „Kainos už įrašą svyruoja nuo 200 iki 1 000 eurų. Kas aiškina kitaip – meluoja, nes nori pasipuikuoti, kad jų nuomonė yra „svarbesnė ar brangesnė“. Čia ne Holivudas, baikim vaidinti. Kaip nustatoma kaina? Tarkim aš niekada nepardavinėjau sekėjų skaičiaus – aš visada parduodu rezultatą po įrašo. Sekėjų skaičių gali nusipirkti, bet įtakos – ne.“

Komerciškai geriausiu – Kalėdų periodu – jos gali lengvai užsidirbti nuo poros iki 10 tūkstančių eurų.

Jis įvardina ir kiek daugiausia gali uždirbti lietuviškos kilmės garsenybės. Komerciškai geriausiu – Kalėdų periodu – jos gali lengvai užsidirbti nuo poros iki 10 tūkstančių eurų. Tačiau tokių žmonių yra vos vienas ar du. Vidutiniokas nuomonės formuotojas per mėnesį gali uždirbti apie tūkstantį eurų.

Tačiau pabaigai liūdnoji žinia apie tai, ar galima tūkstančius „rauti“ mėnesiais gulinti paplūdimiuose ir tik retkarčiais pamaigant mobilų telefoną tik tam, kad atliktum eilinį pelningą reklaminį įrašą.

Čia mano kalbintas žmogus varo į neviltį gausybę pradedančių socialinių tinklų žvaigždučių, kurios mėgina kautis dėl sekėjų pertraukose tarp pamokų.

„Influenceriu netaps žmogus, kuris „dirba” tik socialiniuose tinkluose. Kam jį sekti? Žmogus nieko neveikia tik sėdi ir fotografuojasi. Tuščia vieta. Didieji influenceriai visi turi darbus, paprastai net po kelis. O prisėdimas prie socialinių tinklų yra kasdienės rutinos dalis tarp susitikimų, aptarimų, einamųjų darbų, ar tiesiog laisvomis minutėmis. Influenceris visų pirma turi būti žmogus, kažką nuveikęs, pasiekęs ir turintis ką pasakyti ar parodyti. O ką gali parodyti žmogus, kuris neturi tikro darbo? Manau nieko“, – nuosprendį ištaria socialinių tinklų specialistas.

pajamas iš veiklos socialiniuose tinkluose kaip pragyvenimo šaltinį gali vertinti iki 15 žmonių.

Jo skaičiavimu, pajamas iš veiklos socialiniuose tinkluose kaip pragyvenimo šaltinį gali vertinti iki 15 žmonių.

Pabaigai dar keletas skaičių, kuriuose paskelbė Robertas Šapalas, „Telia Lietuva“ socialinių medijų vadovas.

Lietuvoje įsikūrusios agentūros „Influenceriai“ duomenimis, mūsų šalyje nuomonės lyderiai už vieną įkeltą žinutę į socialinius tinklus gali tikėtis nemenko atlygio. Pavyzdžiui, kas turi 100 000 ir daugiau sekėjų, iš vieno įkelto įrašo uždirba 500 – 1200 Eur. Tie, kurie turi 30000 – 100000 sekėjų, uždirba 200 – 500 Eur. 1 000 – 30 00 sekėjų turintys nuomonės formuotojai gali tikėtis 50 – 200 Eur.