Žurnalistams jis sakė, kad rusų karių Kryme nebuvo, o minėtos fotografijos, kaip ir patys „Tigrai“, yra provokacija, rašo gazeta.ru.

Tačiau karinės technikos ekspertai lengvai atpažino šarvuotus Rusijos kariuomenės visureigius, kurie niekada nebuvo tiekiami Ukrainai.

Be dėmesio neliko ir nuotrauka, kurioje ant vieno iš „Tigrų“ puikiai matomi automobilio numeriai. Šiuose numeriuose skaičius „21“ reiškia Šiaurės Kaukazo karinės apygardos kodą. Pirmi du skaičiai rodo konkretų karinį dalinį, o pagal trečią skaičių galima nustatyti kuopos numerį.

Vienas iš „Tigrų“, nežinia kaip atsiradusių Kryme, netrukus pateko į internetą ir sulaukė pajuokų, kai beviltiškai pamėgino pervažiuoti per bortelį ir galiausiai užgeso.

GAZ-2330 „Тigr“ – tai įvairios paskirties padidinto pravažumo automobiliai. Šie kariniai visureigiai dabar gaminami Arzamaso mašinų gamykloje.

Rusiškų „Hummer“ istorija prasidėjo 90-ųjų metų pabaigoje, kai viena įmonė iš Jungtinių Arabų Emyratų į jų gamybą investavo 60 mln. eurų.

Šio projekto vykdytoja tapo viena bendrovė, pavaldi Gorkio automobilių gamyklai. 2001 metais tarptautinėje karinės technikos parodoje Abu Dabyje buvo pristatytas šarvuoto automobilio „Tiger HMTV“ prototipas.

Užsakovai liko patenkinti rezultatu, bet kontraktas dėl masinės gamybos ir tiekimo taip ir nebuvo pasirašytas.

Taigi Gorkio automobilių gamyklai liko suprojektuotas ir gamybai parengtas karinis automobilis. Šioje gamykloje buvo surinkti keli antrosios serijos visureigiai, kurie skyrėsi tiek išoriniu, tiek vidaus dizainu. Šarvuoti automobiliai, pavadinimu „GAZ-233034 „Tigr“ karinės technikos parodoje pirmą kartą buvo pademonstruoti 2002 metais.

Kai automobilių pavyzdžiai nukeliavo į Maskvą bandymams greitojo reagavimo būriuose, Rusijos vidaus reikalų ministerija susidomėjo šiais visureigiais. Netrukus ministerijos užsakymu Arzamaso gamykloje buvo pradėta serijinė „Tigrų“ gamyba.

Rusijos armijos transportu, kurio nepripažino Rusijos gynybos ministras, galima tik pasidžiaugti. Bazinę „Tigr“ komplektaciją sudaro hidraulinis vairo stiprintuvas, automatinė padangų pripūtimo sistema, išankstinis variklio šildytuvas, elektrinė gervė, nepriklausoma torsioninė priekinių ir galinių ašių pakaba su hidrauliniais amortizatoriais, tarpašinis diferencialo blokatorius ir daug kas kita.

Maža to, šiuose visureigiuose gali būti įrengti kondicionieriai, audiosistema, elektrinė langų atidarymo sistema ir ratų antiblokavimo sistema – įranga, kuria paprastai pasižymi įprasti automobiliai.
Ukrainos teritorijoje pastebėti „Tigrai“ varomi amerikiečių 6 cilindrų turbo varikliu, kurip galia siekia 205 AG. Visureigių svoris – daugiau kaip 5 t.

Kiekvienas jų Rusijos kariuomenei kainavo maždaug 2 mln. rublių.

Kovoje už teisę tapti pagrindiniu kariuomenės visureigiu „Tigrai“ nugalėjo italų gamybos „Iveco“ modelius, kurie prieš kelerius metus nedideliais kiekiais buvo renkami „KamAZ“ gamykloje. Tačiau galiausiai Gynybos ministerija atsisakė minties priimti į savo ginkluotąsias pajėgas užsienietiškus visureigius. Tokio sprendimo priežastimi tapo aukšta jų kaina (400 tūkst. dolerių) ir virtinė techninių problemų bei trūkumų. Nepaisant to, Rusijos kariuomenėje yra likę maždaug 1,5 tūkst. itališkų karinių automobilių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (317)