Anot jų, pamažu praeina tas laikas, kai dideli šurmuliuojantys prekybos centrai buvo mėgstamas lietuvių atsipalaidavimo ir laisvalaikio leidimo būdas. Tad pradedama ieškoti alternatyvų ir internete pirkti ne tik buitinę ar kompiuterinę techniką, bet ir smulkesnes dovanas. Pavyzdžiui, kvepalus, kosmetiką ir buičiai reikalingas smulkmenas.

Daugėja vyresnių pirkėjų

UAB „Bermeta“ rinkodaros vadovas Andrius Moskvičiovas, kurio atstovaujamai įmonei priklauso ir internetinė parduotuvė „Otto.lt“, pasakojo pirkėjų antplūdį pajutęs lapkričio pabaigoje. Dauguma šios parduotuvės klientų šventėms pasiruošia dar prieš gruodį.

„Pagrindinis kriterijus, kodėl žmonės vangiai perka internetu, tai kad jie nori pačiupinėti prekę prieš perkant ir nesijaučia visiškai saugiai dėl e-parduotuvės patikimumo. Tačiau su laiku ši baimė mažėja, nes Lietuva labai stipriai auga e-komercijos srityje. Taip pat vis daugiau vyresnių pirkėjų nesibaimina pirkti internetu. Jaunoji karta yra stipriai pažengusi technologijų prasme, o kuo toliau, tuo labiau ši klientų grupė įgauna didesnę finansinę perkamąją galią“, - pastebėjimais dalijosi A. Moskvičiovas.

Anot jo, prieššventiniu laikotarpiu žmonės dažniausiai perka drabužius, kalėdines dekoracijas, prekes namams, staltieses ir žaislus. Vidutinė vieno krepšelio kaina paprastai siekia 200-300 litų.

„Dauguma žmonių neturi laiko parduotuvėms, todėl taupo savo brangų laiką renkasi elektroninę jų versija. Taip pat elektroninės parduotuvės siūlo daug įvairių pasiūlymų, nuolaidų. Be to, internetu pirkti yra pigiau, patogiau ir greičiau. Elektroninei parduotuvei nereikia didelių išlaidų patalpų nuomai, reikalingas mažesnis personalas, jeigu lygintume su įprasta parduotuve. Taip pat reklama yra tikslingesnė, nes ją galima nukreipti tiksliai reikalingam vartotojui, reguliuoti jos dinamiką ir surinkti tikslius duomenis“, - įžvalgomis apie vyraujančias internetinių parduotuvių tendencijas dalijosi rinkodaros vadovas.

Išleidžia nuo 100 iki kelių tūkstančių litų

Augantį pirkėjų susidomėjimą elektroninėmis parduotuvėmis pabrėžė ir „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulis. Jis pasakojo pastebintis, kad šiųmečiai pirkėjų krepšeliai pernelyg nesiskiria nuo pernykščių. Populiariausiomis dovanomis nebe pirmus metus išlieka kvepalai, kosmetika, žaislai, virtuviniai kombainai, trintuvai, kompiuteriai ir žaidimų konsolės, mobilieji telefonai, buitinė technika, sporto prekės bei žiemos sporto apranga.

Dainius Liulys
„Kaip ir kasmet, didžiosioms šventėms žmonės stengiasi pasidovanoti sau ar artimiesiems tai, kam taupė visus metus. Taigi daug ką šiais metais nudžiugins didelės, ilgai tarnausiančios dovanos – nuo brangių kvepalų, papuošalų, kosmetikos iki praktiškesnių dovanų, pagerinsiančių žmonių buitį, mokslus ir kasdienį darbą“, - pasakojo D. Liulis.

Anot jo, šiais metais perkamos šiek tiek brangesnės kalėdinės dovanos nei pernai. Dažniau perkama buitinė bei kompiuterinė technika. Taip pat noriai perkami aukštos kokybės žaislai ir brangesni kvepalai. Dovanų kaina svyruoja nuo 100 litų iki kelių tūkstančių litų.

D. Liulis pabrėžė, kad prieš įsigyjant prekę internetu, pirkėjai turėtų pasidomėti parduotuvės patikimumu, žmonių atsiliepimais.

„Prieš pirkdamas prekes internetu, pirkėjas turi pasidomėti ar jo pasirinkta parduotuvė suteiks garantiją jo nusipirktoms prekės, ar sugrąžins pinigus, jei prekė bus brokuota“, - įspėjo D. Liulis.

Paklausa padidėjo net kelis kartus

„Pirkti internetu yra išties paprasta ir saugu, nes klientų asmeniniai duomenys yra saugomi ir niekada nenaudojami jokia su internetine parduotuve nesusijusiai veikla. Nenorėdami pervesti pinigų kol negavo prekės klientai gali pasirinkti apmokėti už prekes kurjeriui grynais. Be to, netikusią prekę galima grąžinti per septynias darbo dienas nuo prekės gavimo, o jei kyla klausimų ar neaiškumų visada galima kreiptis prie kiekvienos prekės nurodytais kontaktiniais duomenimis“, - tai, kad baimė pirkti internetu nėra pagrįsta pabrėžė UAB „Komeksimas“ direktorius, valdantis ir elektroninę parduotuvę „b-a.lt“ Darius Šilkus.

Jis džiaugėsi, kad prieš šventes dovanoms skirtų prekių paklausa padidėjo net kelis kartus.

„Prieš šventes kur kas padaugėjo pirkėjų, kurie perka kvepalus bei kosmetiką, žaislus bei smulkią buitinę techniką. Pirkėjai renkasi smulkesnes, pigesnes prekes. Dažniausiai joms išleidžia 20-500 Lt“, - pasakojo D. Šilkus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)