Klaida buvo pastebėta tuomet, kai nė vienas iš 16 naujųjų kompanijai priklausančių greitųjų traukinių ankstų sekmadienio ryta negalėjo važiuoti.

Traukiniuose įrengti kompiuteriai tikriausiai neatpažino esamos datos, ko nesitikėjo praėjusiais metais kruopščiai sistemas tikrinę ekspertai. Nė vienam ekspertui neatėjo mintis patikrinti datą 31/12/00.

Tačiau sekmadienį kilusi problema buvo skubiai sutvarkyta – visi kompiuteriai buvo perkrauti, juose nurodyta 2000 metų gruodžio 1 diena. Tik tuomet užsivedė traukinių varikliai.

“Dabar turime mėnesį išsiaiškinti, kas kelia problemas, ir jas pašalinti visam laikui” teigė traukinius gaminusios kompanijos “Adtranz” atstovas Ronny Solbergas.

Senesniųjų traukinių, priklaususių geležinkelio kompanijai, ši problema nepaveikė.

Dėl problemos taip pat nebuvo ir pastebimų traukinių grafiko pakitimų – sustoję traukiniai greitai vėl pradėjo važiuoti, o kai kurie senesnieji traukiniai pakeitė naujuosius tuose keliuose, kuriuose buvo labiausia jaučiamas priverstinis sustojimas.

Y2K problema kilo todėl, kad kompiuterių gamintojai prieš kelias dešimtis metų užrašymui panaudojo tik du skaitmenis. Dėl to buvo šiek tiek sutaupyta gaminant atmintines, tačiau kompiuteriai 2000 metus ir 1900 metus laikė vienodais. Visame pasaulyje buvo išleista milijardai dolerių bandant išvengti galimų nesklandumų dėl neteisingos datos interpretacijos.