„Kai mano sūnui buvo 2 mėnesiai, Ukrainoje prasidėjo karas. Už 20 kilometrų nuo mūsų namų buvo daug rusų tankų ir rusų kariškių. Netoliese nuolat girdėdavome sprogimus. Buvome labai išsigandę, ir mums su vaiku teko palikti šalį“, – pasakoja jauna mama. Jos vyras Yevhenii (29) tuo metu buvo Lietuvoje, jis čia dirba, tad pas jį moteris su sūnumi ir išvažiavo.

Prieš karą Viktoriia gyveno pramoniniame Krivoj Rogo mieste. Šis miestas yra Ukrainos prezidento Vladimiro Zelenskio gimtinė ir garsėja tuo, kad yra labai ilgas, jo ilgis – 126 km. „Dėl jo ilgio rusų okupantai negalėjo visiškai apsupti mūsų miesto. Tačiau nukentėjo aplinkiniai kaimai ir juose gyvenantys žmonės. Mes gyvenome ne miesto centre, o pakraštyje, ir iš aukštų namų matėme, kaip mūsų drąsūs ukrainiečių kariai kovoja su rusų nusikaltėliais“, – kalba moteris.

Viktoriios ir Yevhenii šeima

Prasidėjus karui ji su sūnumi ne iš karto išvyko iš šalies. Sako, kad vis tikėjosi, jog puolimas baigsis ir rusai paliks juos ramybėje. „Stengėmės kaip nors padėti kariškiams. Viena iš pagalbos priemonių, kurią galėjau atlikti būdama motinystės atostogose, buvo stiklinių butelių rinkimas būsimiems
Molotovo kokteiliams gaminti“, – prisimena Viktoriia.

Vis tik praėjus dviem savaitėms po karo prasidėjo rimta grėsmė Zaporožės atominei elektrinei, okupantai norėjo ją susprogdinti, tad moteris nutarė palikti gimtąją šalį. „Mano jaunesnioji sesuo ir aš su sūneliu nusprendėme palikti Ukrainą, kad būtume saugūs. Mano mama atsisakė išvykti su mumis, nes ji dirba gydytoja ligoninėje ir sakė, kad jos pareiga – gelbėti žmonių gyvybes. Tuo metu į ligoninę patekdavo daug sužeistų karių ir civilių“, – dalijasi ji.

Viktoriia prisimena, kaip nelengva buvo palikti namus ir viską, ką turėjo. Bet svarbiausia buvo išlikti gyviems. „Pasiėmėme po vieną nedidelę kuprinę. Mano daiktų beveik nebuvo, kuprinėje buvo tik mano sūnaus drabužiai ir kelios sauskelnės. Kelias buvo ilgas ir sunkus, bet mums pavyko. Evakuaciniame traukinyje sunkiai važiavome tris dienas, miegojome stovėdami ir nevalgėme. Tačiau džiaugėmės, kad mūsų gyvybės saugios. Tai buvo sunkus laikas, kurio nepamiršime.
Tas dienas prisimenu kaip blogą sapną“, – sako moteris.

Viktoriios ir Yevhenii šeima

Ji iki šiol jaučiasi dėkinga pakeliui sutiktiems geranoriškiems žmonėms, kurie jai padėjo ištverti tokią sunkią kelionę: „Supratau, kad visuose pasaulio kampeliuose yra gerų žmonių. Pakeliui į Lietuvą man daug padėjo įvairūs žmonės: valstybės tarnautojai, medikai, traukinių darbuotojai ir paprasti žmonės. Visi stengėsi man kaip nors padėti, nes nešiojau mažą kūdikį. Esu visiems labai dėkinga!“

Dabar jos sūnui Myronui jau 1 metai ir 5 mėnesiai. Kaip sako Viktoriia, jis labai linksmas ir aktyvus berniukas, mėgsta pasivaikščiojimus ir žaidimus su kamuoliu. Prieš motinystę dirbusi vaistininke vaistinėje, šiuo metu Viktoriia yra motinystės atostogose. Ji džiaugiasi apsigyvenusi Šiauliuose ir tikina, kad tai puikus miestas auginti mažą vaiką.

„Mano vyras labai sunkiai dirba, mes ilgai nesimatome. 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę esame tik aš ir mano sūnus, bet mums nėra liūdna, – sako ji. – Šiauliuose turiu draugų iš Ukrainos, kurie dėl karo buvo priversti palikti Ukrainą, kaip ir mes. Kai mano vyras išvyksta 2–3 mėnesiams, aš išeinu pabūti su draugais ir jų vaikais. Kasdien su sūnumi einame pasivaikščioti, žaidžiame žaidimų aikštelėje, piešiame kreidelėmis, šokinėjame ir bėgiojame. Man labai patinka gyventi Šiauliuose. Šiame mieste yra gražių parkų ir ežeras. Neseniai lankėmės Kačių muziejuje ir buvome sužavėti! Be kačių, ten buvo ir egzotiškų gyvūnų: papūgų, driežų, gyvačių, vorų ir vėžlių. Mano sūnus džiaugėsi pirmą kartą juos pamatęs. Kiekvieną dieną stengiuosi, kad sūnus būtų laimingas.“

Viktoriios ir Yevhenii šeima

Konkurse Šeimos rinkimai 2023 dalyvauti nusprendusi mama sako, kad dabar labiausiai svajoja, jog sūnus pamatytų jūrą. „Labai norime, kad mūsų sūnus Myronas pamatytų ir išsimaudytų jūroje, nes jūra gydo. Mūsų svajonė – išlipti į krantą prie šiltos jūros, statyti smėlio pilis ir maudytis šiltame vandenyje. Norėtume aplankyti Turkiją, Graikiją arba Ispaniją. Tačiau kol kas mūsų svajonė įšaldyta, dabar reikia pinigų pragyvenimui. Be to, mes su vyru nuolat aukojame pinigų labdarai Ukrainos kariuomenei, nes labai norime, kad karas baigtųsi. Ir dar labai norime gyventi savuose namuose. Bet esame dėkingi, kad Lietuva mus šiltai priėmė ir nuolat padeda“, – dėkoja Viktoriia.

Norite ir jūs dalyvauti konkurse? Tuomet nesnauskite! Naujienų portalas Delfi kartu su kelionių organizatoriumi „Tez Tour“ skelbia unikalų konkursą: Šeimos rinkimus 2023! Jums tereikia pasidalinti savo šeimos atostogų akimirka ir laimėti įspūdingą prizą – atostogas Rodo saloje visai šeimai! Visą informaciją rasite ČIA.

Specialusis projektas „Metų šeimos rinkimai 2023”