Atskleidė, kokių prašymų sulaukia techninės pagalbos darbuotojai

„Savas tralas“ vadovas Povilas Smilingis teigia, kad techninės pagalbos darbuotojų kasdienybė – padėti vairuotojams nuvežant juos iš taško A į tašką B eismo įvykio ar transporto priemonės gedimo atvejais. Ypač tokių prašymų padaugėja vasaros metu.

Pagalbos prireikia sugedus automobiliui, sprogus padangai, pasibaigus kurui, įvykus autoįvykiui ar tiesiog nusipirkus naują automobilį, kuris neturi valstybinių numerių. Paslaugų kainos priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų ir suteiktos pagalbos.

P. Smilingis pateikia keletą pavyzdžių, kaip atrodo techninės pagalbos darbuotojų kasdienybė ir su kokiomis užduotimis tenka susidurti.

„Pavyzdžiui, autostradoje ties Šilale iš Vilniaus grįžtančiam piliečiui į kelią išbėgo briedis. Teko parvežti sulamdytą automobilį bei jo vairuotoją. Kitas atvejis – 6 asmenų kompanija išvyko slidinėti į Austriją, tačiau, likus 70 km iki Austrijos sienos, Vokietijoje, sugedo jų vairuojamas automobilis. Jie nenusiminė, paslidinėjo, pasibuvo. Savaitę laiko bandė remontuoti automobilį servise, bet paaiškėjus, kad sugedo variklis, išsikvietė techninę pagalbą“, – teigia jis.

Komandai neretai prireikia įveikti didelius atstumus. Pavyzdžiui, kartą automobiliui sugedus Suomijoje ten dirbantiems lietuviams teko parvežti automobilį į Lietuvą, nes transportuoti ir Lietuvos servise remontuoti automobilį pigiau negu svetimoje šalyje.

„Bene įsimintiniausia situacija, kai reikėjo iš miško parstumti purvyne užklimpusį neįgalios moters vežimėlį, kuris skirtas važiuoti trumpais atstumais ir kietu pagrindu. Teko gerokai pavargti, kol radome moters buvimo vietą miške, o dar labiau teko pavargti, kol ją išstūmiau į pagrindinį kelią, kur buvo paliktas mano automobilis“, – prisimena P. Smilingis.

Kiek gali tekti sumokėti už pagrindines paslaugas

Kokios nelaimės kelyje dažniausiai ištinka vairuotojus, kuomet jiems tenka prašyti techninės pagalbos? „Euro Asista“ komercijos direktorius Nerijus Jarmala teigia, kad tai priklauso nuo sezoniškumo – tai, kokios pagalbos prireikia vairuotojams, diktuoja metų laikai.

„Žiemos metu dažniausia paslauga – automobilio užvedimas, kitais metų laikais – rato keitimas, durelių atrakinimas, transportavimas po techninio gedimo ar autoįvykio. Žinoma, pavasarį ir rudenį prireikia pagalbos užklimpusiems automobiliams, o vasarą tenka gelbėti ilgų kelionių neištveriančius atostogautojų automobilius“, – aiškina N. Jarmala.
Techninė pagalba

Kiek galima tikėtis sumokėti už automobilio pervežimą? „Euro Asista“ komercijos direktorius teigia, kad įprasta kaina – 40 Eur. Ji gali pakilti iki 55 Eur tamsiuoju paros metu ir švenčių dienomis, o prireikus pagalbos atokesnėje vietoje, toliau nuo miesto – atitinkamai po 0,7 – 0,8 Eur už kilometrą.

Automobilio užvedimas, rato keitimas kainuoja 30 Eur, kaina gali pakilti iki 40 Eur tamsiuoju paros metu ir švenčių dienomis. Užmiestyje prie miesto tarifo prisideda po 0,5 – 0,6 Eur už kilometrą.

Kainos gali svyruoti nuo 50 iki maždaug 200 Eur

„Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis teigia, kad, pernai metų duomenimis, nemokamos techninės pagalbos kelyje paslaugomis „Lietuvos draudimo“ privalomojo draudimo klientai per parą pasinaudodavo daugiau negu 20 kartų. Pati dažniausia priežastis, kodėl vairuotojai prašo padėti – automobilio transportavimas po eismo įvykio.

„Į nemokamos techninės pagalbos kelyje paslaugų paketą įeina ištempimas užklimpus sniege ar purve, avarinis durelių atrakinimas, variklio užvedimas išsikrovus akumuliatoriui, rato pakeitimas, degalų pristatymas, automobilio transportavimas po eismo įvykio ir, be abejo, konsultacija telefonu“, – vardina A. Juodeikis.

Atsitikus eismo įvykiui, šiomis sąlygomis suteikiama techninė pagalba kelyje apdraustai transporto priemonei, kurios bendroji masė neviršija 3,5 tūkst. kg. Transporto priemonė turi būti registruota kaip M1 arba N1 klasės automobilis ir naudojama nuosavoms reikmėms.

A. Juodeikis pateikia pavyzdžius, kiek kainuotų techninė pagalba neturint draudimo:

- Transportavimas po eismo įvykio mieste – apie 50 Eur. Užmiestyje – 100-200 Eur (priklauso nuo atstumo).

- Pagalbos kelyje paslaugos (variklio užvedimas išsikrovus akumuliatoriui, rato keitimas, kuro pristatymas ir pan.) mieste – apie 40 Eur. Užmiestyje – apie 100 Eur.

„Žinoma, pavieniai vežėjai su senais tralais ir nemokantys mokesčių gali paslaugas ir daug pigiau suteikti. Tad būna įvairių atvejų ir priklauso, kur esi ir kur kreipiesi“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)