Pristatydamas naujovę Vilniaus mero pavaduotojas Gintautas Paluckas vylėsi, kad ji padės išvengti skaudžių nelaimių.

„Tai nėra didelė technologinė naujovė, tik Vilniuje galbūt naujesnis dalykas. Planuojame įsigyti 3 tokius greičio matuoklius ir periodiškai juos statyti tose vietose, kuriose fiksuojamas didžiausias avarijų skaičius, kur tikrai reikalinga papildoma kontrolė, nes be jos, gali būti padaryta didžiulė žala.

Jie bus naudojami prie mokyklų, kitų viešos paskirties pastatų, kur, neduok dieve, gali būti sužaloti vaikai ar kiti eismo dalyviai“, – aiškino jis.

Pavaduotojas patikino, kad tose gatvėse, kuriose neužfiksuojama auto įvykių, įrenginiai nebus naudojami.

„Tikslas tikrai nėra surinkti daugiau baudų – pavyzdžiui, statyti matuoklį po Geležinio vilko gatvės viaduku, ir ten fiksuoti, kaip visi lekia. Nors ten visi lekia, jokių auto įvykių nefiksuojama arba jie yra vienetiniai ir tokie reti, kad neišsiskiria iš bendro konteksto.

Matuokliai skirti saugumui didinti, tad bus naudojami ten, kur įprastinės žmonių susibūrimų vietos, kur vyksta arba gali įvykti skaudžios nelaimės“, – kalbėjo G. Paluckas.

Anot jo, kol kas nėra tiksliai žinoma, kaip atrodys nauji prietaisai, kaip juos bus galima atpažinti. Tai priklausys nuo viešojo pirkimo konkurse paskelbtų pasiūlymų. Tačiau veikiausia matuokliai bus pastatomi ant kojų arba įmontuojami automobilyje.

Sostinės biudžete įrenginiams jau numatytos lėšos, jie turėtų būti nupirkti kitų metų pirmąjį arba antrąjį ketvirtį. Už kiekvieną matuoklį planuojama išleisti iki 20–25 tūkst. Eur. Bent tiek esą kainuoja rinkoje parduodami sprendimai, tenkinantys savivaldybės keliamus techninius reikalavimus.

Mero pavaduotojas taip pat atskleidė, kad už greičio viršijimą pažeidėjams surašomi administracinių teisės pažeidimų protokolai bus apdorojami automatiškai.

„Apskritai su Vidaus reikalų ministerija deramės kad automatiškai būtų įforminami visi pažeidimai – ir fiksuojami įrenginiais viešajame transporte, kuris fotografuoja „A“ juostos pažeidimus, ir už kairį posūkį, kurie fiksuojami sankryžose įrengtose kamerose ir kt.

Viskas turi būti daroma automatiškai per administracinių teisės pažeidimų registrą. Tiesiog „iki parašo“, kad pareigūnas pasirašo protokolą ir išsiunčia, be jokių tarpinių apdorojimų, siuntinėjimų el. paštu, ir taip, kad nebūtų jokių papildomų sąnaudų“, – komentavo G. Paluckas.

Primename, kad nuo kitų metų sostinės gatvėse kursuos kelios dešimtys autobusų ir troleibusų, kuriuose įmontuotais įrenginiais bus fiksuojami kelių eismo taisyklių pažeidėjai.

Pristatydamas naujovę, Vilniaus mero patarėjas Povilas Poderskis pasakojo, kad nauju įrenginiu jau nufotografuotas pirmasis pažeidėjas, duomenys apie jį perduoti policijai.

Kol kas pažeidėjus fotografuojantis bandomasis įrenginys įmontuotas sostinėje 19 maršrutu kursuojančiame troleibuse. Vėliau jų bus naudojama daugiau – iš viso apie 30. Kadangi įrenginiai nėra stacionarūs, juos bus galima montuoti į vis kitus autobusus ir troleibusus.

„Skirtingai nei kituose miestuose, Vilniuje vaizdai bus analizuojami automatiškai, darbuotojams nereikės jų fiziškai peržiūrėti. Pagal GPS koordinates pats įrenginys nustatys, kada važiuojama A juosta, pradės filmuoti ir kai aptiks priekyje važiuojančią mašiną, nuskaitys jos numerius ir išsiųs sistemai kelias nuotraukas, kitą informaciją, kad būtų suformuotas protokolas“, – pasakojo patarėjas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (129)