„Manęs dažnai klausia, ką reiškia būti „eBay“ ambasadoriumi, kas tai yra per pozicija? Aš esu tiltas tarp pardavėjų, partnerių „eBay“ bendruomenės Lietuvoje ir pačios organizacijos, kuri nori būti aktyvi mūsų regione ne šiaip sau. Jau dabar prekiaujančios mūsų šalies įmonės rodo labai gerus rezultatus platformoje, todėl organizacijai kur lengviau daryti naujus produktus, kurti iniciatyvas, turint ir vietinį atstovą. Pati agentūra teikia įvairias su „eBay“ susijusias paslaugas“, – konferencijoje prisistatė A. Milašauskas.

Tarptautiniai pardavimai didės 10 kartų

„Mažmeninė prekyba pastarąjį dešimtmetį keitėsi, ir vienas iš didžiausių pasikeitimų, kurį pastebime ir neabejotinai jaučiame – kaip stipriai elektroninė prekyba atėjo į mūsų gyvenimus. Ji augo po truputį visada, tada turėjome didelį šuolį per pandemiją, augimas buvo tris kartus didesnis, nei buvo prognozuota. Ir kas svarbu pastebėti, kad nepanašu, jog elektroninės prekybos kreivė kristų žemyn. Jai vis dar prognozuojamas augimas, nors ir ne toks stiprus, ne trigubais šuoliais, bet šiais metais, jei prognozės yra teisingos, kas penktas pardavimas mažmeninėje prekyboje turėtų įvykti elektroninėje erdvėje“, – sako globalios el. rinkos ekspertas.

Dar vienas įdomus dalykas, pasak jo, kaip pačioje elektroninėje prekyboje keisis tarptautiniai pardavimai, užsienio prekyba. Pagal prognozes ji turėtų didėti nuo 800 milijardų iki 8 trilijonų JAV dolerių.

„Nesu ekonomistas, tiesiog matau skaičius – tai yra 10 kartų daugiau. Ir jeigu mes gyvename Lietuvoje, kur viduje prekyba yra pakankamai ribota, tai čia yra pakankamai iškalbingi skaičiai“, – patikina A. Milašaukas.

Aivaras Milašauskas

Ruoškitės savo laikui jau dabar, platforma puikiai tinka ir b2b (verslas verslui) segmentui

„Pirmoji galimybė yra apie tai, kaip mes galime išnaudoti atėjusį tinkamą laiką, momentą savo verslui.

Galime pastebėti, kad kai pasaulyje vyksta tam tikri įvykiai, kurie sukrečia ne tik gerąja, bet ir blogąja puse vyksta stiprus pasikeitimas kategorijų pasirinkime. Tam tikrų kategorijų paklausa išauga iki 1000 proc. ir jeigu jūsų produkcija yra toje kategorijoje, tikėtina, kad labai per trumpą laiką galėtumėte turėti labai pozityvų rezultatą.

Bet čia yra vienas BET – jums reikia būti pasiruošusiems iš anksto. Tai reiškia – jau dabar imtis veiksmų: susipažinti su globaliomis platformomis, užsiregistruoti, susikonfiguruoti, skirti laiko, kad kai ateis jūsų momentas, jūs būtumėte pasiruošę. Čia kaip sportininkai: su apranga, padarę apšilimą ir pasiruošę startui. Jeigu galvojate, kad visgi palauksite, kol ateis jūsų akimirka ir jau tada pradėsite veikti, tai imant tų pačių sportininkų analogiją, tai jūs prasidėjus varžyboms ne tai, kad stovite prie starto linijos, bet važiuojate autobusu pakeliui į stadioną“, – vaizdžiai paaiškina A. Milašauskas.

„Antra galimybė – pažiūrėkime, kaip sekasi Lietuvos „eBay“ pardavėjams. Čia dominuoja transporto: automobilių, motociklų sunkvežimių dalys, taip pat turime labai sėkmingų pardavėjų mados, namų ir sodo apyvokos daiktų, elektronikos, gyvenimo būdo ir kitose kategorijose.

Čia norėčiau paneigti mitą, kad jeigu produkcija yra skirta verslas verslui segmentui, tai yra kitoms įmonėms arba kitiems profesionalams ir kad „eBay“ tai produkcijai nėra tinkama vieta, kad ši platforma skirta labiau paprastų vartotojų vieta. Tarp sėkmingiausių kategorijų yra būtent Bussines&Industrial, kas tokį mitą akivaizdžiai paneigia.

Parduosite viską, tik klausimas kokiais kiekiais

„Kitas mitas arba abejonė, ar parsiduos daiktai, kad jie galbūt pernelyg komplikuoti, kad galbūt neturės paklausos, žmonės žiūri per savo suvokimą, nesuprasdami mastelio – čia 50 proc yra tarptautinių pardavimų, „eBay“ turi per 132 milijonus aktyvių pirkėjų 190 šalių, kurių mąstysena gali būti kitokia ir jie į dalykus nebūtinai žiūri kaip mes.

Tai kai klientas paklausia, ar mano produktas parsiduos, tai visada sakau, kad taip, klausimas tik mastelyje: ar tai pakeis jūsų verslą iš esmės, ar padarys stiprią įtaką, ar tai bus vienas kitas papildomas pardavimas. Bet parduosite tikrai. Ši platforma yra ta vieta, kur galima parduoti absoliučiai viską – nuo dėvėtų marškinėlių už kelis eurus iki rimtos įrangos, kuri kainuoja tūkstančius ar keliasdešimt tūkstančių“, – patikina A. Milašauskas.

Pirkimas internetu

Platformos atstovas duoda pavyzdį: viena iš pavyzdinių pardavėjų iš Lietuvos yra įmonė „Poppri Fashion Auctions“ dėl kelių priežasčių: ji jau pardavusi daugiau nei du milijonus skirtingų daiktų. Įmonei ši platforma yra vienintelis pardavimų kanalas. Ji sėkmingai gyvuoja daugiau nei dešimtmetį, yra įsikūrusi Ukmergėje, turi per šimtą darbuotojų, kas reiškia ir dar vieną pliusą, kad mažame miestelyje skatinama ekonomika, ir tai vyksta vien dėl „eBay“ kanalo. Žinoma, ir dėl darbuotojų profesionalumo.

„Taip pat norėčiau paminėti tokią platformos iniciatyvą, ji skirta sportinių kortelių kolekcionieriams. „eBay“ JAV turi net atskirą tam sandėlį, kad galima būtų saugiai sandėliuoti tas korteles, nes jų vertė ir pardavimai būna ne už šimtus, tūkstančius, o šimtus tūkstančių JAV dolerių. Sandėliuose jos yra saugios, apdraustos, yra kontroliuojamas klimatas. Jos ten ir patikrinamos, ar yra originalios ir panašiai.

Mums tokių kortelių kolekcionavimas gal kiek tolimas, artimiau – pašto ženklai ir panašūs dalykai. Beje, pirma prekė parduota iš Lietuvos buvo būtent pašto ženklas. Štai prieš porą metų vykusiuose „eBay“ geriausiųjų pardavėjų apdovanojimuose vieną iš apdovanojimų gavo Ukrainos paštas už greičiausią augimą, kuomet karo metu paleido pašto ženklų prekybą. Pats populiariausias pašto ženklas buvo „Rusų karo laive, eik na*** “. Platforma suteikė Ukrainai langą, kad ji galėtų taip pasiųsti žinutę globaliai“, – sako A. Milašauskas.

Siųsti prekes į JAV ir kitas tolimas šalis yra visiškai paprasta

Iš Lietuvos pardavėjų per platformą daugiausiai perka JAV, Didžioji Britanija ir Vokietija, tuomet seka Prancūzija ir Italija.

„Vis girdžiu pasakymus, kad galbūt labai sunkus prekių siuntimas į JAV, kad tai yra labai komplikuota, kad yra kažkokie procesai, kurių jie neįveiks. Tai galiu užtikrinti, kad tai yra visiškas mitas – nieko nėra čia sudėtingo, ypatingai dirbant su tokiomis įmonėmis kaip „DHL“, kuomet savo prekes į JAV galite pristatyti per dvi dienas. Be to, nėra jokių didelių biurokratinių trikdžių, kas liečia muitus. Tereikia pažymėti, ką jus siunčiate, kokios vertės daiktas, kokia kilmės šalis. Visos muito procedūros siunčiant į trečiąsias šalis jau yra pirkėjo atsakomybė ir „eBay“ politikoje tai yra labai aiškiai aprašyta.

Dar vienas įdomus dalykas, kad daug lietuvių, tam tarpe ir aš pats, nemažai parduodame į Australiją, kur atrodytų yra visiškai kitas pasaulio galas. Atsiliepimuose patys australai sako nesitikėję, kad prekės ateina taip greitai su siutimo mokesčiu, ir kainuoja jiems pigiau, nei kad pirkti savo šalyje“, – pastebi A. Milašauskas.

Turimus duomenis galima pritaikyti ir kituose pardavimo kanaluose

Dar viena galimybė, pasak A. Milašausko, kurią mes turime su globaliomis pardavimų platformomis yra kaip greit mes galime pasiekti naujas rinkas. „Ebay“ skaičiai rodo, kad pardavėjai per pirmuosius dvejus metus pradeda savo prekes siųsti į daugiau nei keletą skirtingų šalių. Ką reikia padaryti, kad mes tą galimybę turėtume, tai reikia tiesiog būti platformoje, talpinti savo skelbimus, būti matomiems. Nereikia daryti specialių rinkodaros kampanijų, nereikia pereidinėti per sudėtingus procesus.

„Esu pardavęs prekių į tokias šalis, kur pagalvojau, kur jos yra, nors tikrai nesu prastas geografijoje. Iš klientų taip pat susilaukiu pastebėjimų iš pardavėjų, kad niekada negalvojo, kad jie gali būti populiarūs kokioje nors Lotynų Amerikoje ar Pietryčių Azijoje.

Beje, turėdami savo duomenis „eBay“, mes galime pritaikyti juos ir kituose savo pardavimo kanaluose. Jeigu matome, kad mūsų prekes perka filipiniečiai, matydami tuos pardavimus galime paleisti tikslines savo elektroninės parduotuvės reklamas „Google“, „Facebook“, orientuojantis į konkrečiai Filipinų rinką“, – pataria jis.

Elektroninė prekyba

Lietuva puiki vieta e-komercijai, kviečia daugiau pasitikėti savo jėgomis

„Mano nuomone, Lietuva yra puiki vieta e-komercijai visų pirma dėl logistikos, nes turime puikių logistikos įmonių, su kuriomis dirbant neturėsime jokių problemų prekes siųsti po visą pasaulį, juk me paslaptis, kad pardavus prekę, mus reikia ją suruošti, pristatyti pirkėjui.

Kitas dalykas – sandėliavimas. Lyginant su kitomis Vakarų Europos šalimis, pas mus tikrai pigiau jas sandėliuoti. Taip yra tokių įmonių, kurie turi sandėlius užsienyje ir pirkėjui norinčiam grąžinti netikusias jam prekes jis tai gali padaryti į vietinį sandėlį daug pigiau ir tada vienu kartu susigrąžinti atgal, kas padeda optimizuoti kaštus.

Turime daug paslaugų teikėjų, kurie yra konkrečiai orientuoti į e-komerciją, kurių teikiamos paslaugos yra nuo skaitmeninės rinkodaros specialistų, globalios rinkos ekspertų iki su mokesčiais pagalbą teikiančių įmonių.

Taip pat mes turime didelį dėmesį prekybininkams tiek iš didžiųjų platformų, tiek iš tokių agentūrų, kaip „Inovacijų agentūra“, kur vyksta labai daug projektų, orientuotų į e-komerciją, kur nemokamai padedama būsimiems klientams ar jau esamiems šioje srityje“, – Lietuvos privalumus vardina A. Milašauskas.

Pasak globalios rinkos eksperto, nepaisant, kad galimybių yra daug, jis vis dar mato potencialiuose pardavėjuose, kad jie dažnai nesiryžta, sako, kad jiems nepasiseks, galvoja, kad viskas sudėtinga: „Matydamas, kad nepasitikima savo jėgomis, visuomet rodau į tūkstančius sėkmingų lietuvių pardavėjų: jie yra toje pačioje šalyje, joms yra toks pačios sąlygos ir aplinkybės, jie iš esmės žaidžia pagal tas pačias žaidimo taisykles. Tai jeigu kiti parduoda, kodėl galvoji, kad negali Tu?.

Štai pernai Dubajuje vyko geriausiųjų „eBay“ apdovanojimai – buvo pakviesti 100 geriausių pardavėjų iš viso pasaulio, tarp jų buvo 16 lietuvių pardavėjų. Tai yra pakankamai iškalbingas faktas, lietuviai kasmet gauna įvairius apdovanojimus tiek už geriausią kliento aptarnavimą, už plačiausią geografiją, kai prekės siunčiamos į daugiau nei 100 skirtingų šalių. Buvo apdovanojimas ir už tobulumo dešimtmetį, kad įmonė rodo puikius rezultatus“.

Tokio srauto patys nesugeneruosite

Pasak eksperto, amžinas klausimas, ar geriau pardavimų platformos ar el. parduotuvė, tai dar nepradėjęs dirbti su šia platforma jis sakydavo, kad reiktų parduoti per daugiau kanalų, nes nuo to bus tik geriau dėl dviejų priežasčių: pirma dėl diversifikacijos, kuomet kai kažkuris kanalas neša ne tokius gerus rezultatus, tai galima fokusuotis į kitą. Taip pat skirtingi kanalai turi skirtingas auditorijas. Kuomet mes esame visur, mes pasiekiame jų kuo daugiau. „Galima pagalvoti, kad jei esate labai daug platformų, tai bus sunku jas valdyti, bus daug darbo. Galiu pasakyti – anaiptol. Yra daug programinės įrangos, kuomet galime suprogramuoti daug kanalų į vieną vietą ir taip lengvai suvaldyti. Kai pradėjome bendradarbiauti su „eBay“, jų pozicija buvo tokia pati“, – patikina A. Milašauskas.

Ekspertas sako, kad kuo toliau, tuo labiau elektroninė prekyba yra ne tik apie faktą, kad mes galime kažką parduoti ar nusipirkti internetu, bet ir apie patirtis iš šių abiejų pusių, kai jaučiasi toje platformoje, kokia jinai yra intuityvi, draugiška, patogi ir naudinga ja naudotis.

„Viena iš stiprių patirčių, kurią pajusite globaliose pardavimų platformose, kad tai yra milžiniškas srautas, kurį jums platforma sugeneruoja. El. prekyboje srautas yra svarbiausias dalykas, tokio patys niekada nesusigeneruosite. Mes galime turėti pačią gražiausią, geriausiai veikiančią el. parduotuvę pasaulyje, bet jei ji neturės lankytojų, tai mes nieko ir neparduosime.

Platformos nėra tik apie srautą, o apie daugiau dalykų, tai ir kaip greit galime patekti į naujas rinkas, integruotus mokėjimo, rinkodaros, logistikos sprendimus, apie pasitikėjimą tiek iš pirkėjo, tiek iš pardavėjo pusės. Pardavėjai gali būti ramūs, nes jų el. parduotuvės niekas nenulauš, serveris „neužlūš“, mokėjimai neišsijungs reikiamu momentu, nieko nenutiks blogo iš techninės pusės. Iš pirkėjų pusės, jie žino, kad gaus prekę, kurią užsakė, arba greit atgaus savo pinigus, jeigu kažkas netvarkoj be jokių biurokratinių sunkumų“, – platformos privalumus vardina A. Milašauskas.

Vartotojai renkasi viską gauti vienoje vietoje, konkurentai – tik pačioje platformoje

„Dar vienas mitas, kurį norėčiau paneigti, tai kainos. Bendraujant su klientais, kurie norėtų pradėti dirbti su „eBay“, būna turi tam tikrų abejonių, pavyzdžiui, sako, kad turi prekę pardavinėti šiek tiek brangiau. Brangiau dėl to, kad platformos gyvena iš mėnesinių mokesčių, tai jokia ne paslaptis. Žmogus galvoja, kad jei jis nebus konkurencingas, tai niekas iš jo nepirks. Mano atsakymas būna toks, kad jūs važiuojate apsipirkti į prekybos centrą, nors ir žinote, kad bus kažkiek brangiau, nevažinėjate po atskiras vietas po visą miestą, kad viską susipirkti. Tai čia irgi yra panašiai – yra vartotojo įprotis, kad jam patogiau pirkti viską vienoje vietoje, ten, kur jis yra suvedęs savo duomenis, negu mėtytis per daug skirtingų“, – patikina A. Milašauskas.

Aivaras Milašauskas, nuotr. iš asmeninio archyvo

Dar viena iš pardavėjų klaidų, kurią jis pastebi, tai savęs lyginimas, būnant platformoje, su nesančiu ten pardavėju: „Sako, kad jeigu prie prekės prisidėsiu tam tikrą procentą, tai kaina taps nekonkurencinga, bet žmogus save lygina su fizine parduotuve ar e-parduotuve, kur jie nekonkuruoja. Mes konkuruojame tik su platformoje esančiais, kur visiems sąlygos ir mokesčiai yra lygiai tie patys“.

A. Milašauskas neigia mitą ir apie parduodamus padirbtus daiktus, nes šioje platformoje vykdomas autentiškumo garantijos funkcionalumas, kuris, deja, dar neveikia visiškai visuose regionuose ir kategorijose, bet jis labai tikisi, kad tai plėsis.

„Ką tai reiškia? Kad jei perkame ar parduodame brangų daiktą tam tikrose kategorijose, ar tai juvelyrika, prabangios rankinės, sporto prekės ir kitos, tai pardavimo metu prekė pirmiausiai keliauja į autentiškumo garanto centrą, kur yra patikrinama ir tik tada keliauja galutiniam vartotojui. Visą šią kelionę padengia „eBay“, tai nieko nekainuoja papildomai. Grąžinimo atveju procedūra yra lygiai tokia pati – gaus tą prekę atgal, kokia buvo išsiųsta, o ne sukeista su kita, kaip kad tenka girdėti istorijų“, – paaiškina platformos atstovas.

Akademijoje apmoko įmones prekiauti platformoje

Dar vienas mitas, pasak A. Milašausko, kad didžiosios platformos nekreipia dėmesio į mažus ir vidutinius verslus, tai jis gali patikinti, kad yra priešingai, nes tokia kaip „eBay“ kaip tik turi daug projektų, iniciatyvių, būtent į juos orientuotus. Vienas iš pavyzdžių, prieš dvejus metus vykusi akademija, kurią organizavo su Inovacijų agentūra, ten turėjo nemažai įmonių, kurios buvo pilnai apmokytos, kaip reikia prekiauti. Tai vieta, kam įdomi e-komercija, kurie nori startuoti arba jau yra startavę, turėtų įvairius specialius pasiūlymus partnerių, kurie dalyvauja e-komercijoje ir turėtų daug edukacinės medžiagos, kad žinotų, kaip tvarkytis su tam tikrais dalykais, prekiaujant elektroninėje erdvėje.

Apie naujausias e-komercijos tendencijas, strategijas ir praktinius patarimus iš rinkos lyderių siekiant sėkmės globalioje rinkoje galima bus sužinoti jau visai netrukus naujoje „E-Export Nation Lithuania“ akademijoje. Norintys pirmieji startuoti su akademijos mokymais registruotis jau gali Inovacijų agentūros svetainėje.

„Šiais metais vyks ir „eBay“ akademija, kuri startuos vasario 15 d. , kur bus 6 praktiniai susitikimai po dvi valandas, bus ir namų darbų, kuomet akademijos metu pardavėjai turi sulaukti pirmų pardavimų. Mokymai apims nuo registracijos iki informacijos pažengusiems. Turėsime svečių ir iš logistikos, ir iš mokesčių, net ir iš Kauno „Žalgirio“. Visi akademiją pabaigę nariai gaus sertifikatus“, – kviečia registruotis į akademiją A. Milašauskas.