Vairuojant dėvimos ausinės sulėtina reakcijos laiką

Vairuojant dėvėti ausines yra pavojinga, o kai kur ir draudžiama, nes dėl to sulėtėja vairuotojo reakcija į aplinką. Klausantis muzikos per ausines yra blokuojama pagrindinė informacija, reikalinga kelyje kylantiems pavojams atpažinti, rašo techtimes.com.

Bendrovės „Ford“ atliktas tyrimas parodė, kad klausantis muzikos per ausines vidutiniškai daugiau nei 4 sekundėmis lėčiau reaguojama į galimus pavojus kelyje. Vairuotojams šis laikotarpis yra ilgesnis, nei galima įsivaizduoti, jei jį vertinsime automobilio avarijos kontekste.

Asociatyvioji nuotr.

Pavyzdžiui, jei automobilis partrenks pėsčiąjį, 4 sekundės delsimo sureaguoti ir nuspausti stabdžių pedalą gali lemti mirtiną avariją.

Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Ispanijoje, Prancūzijoje, Belgijoje, draudžiama ne tik naudotis telefonu prie vairo, bet ir klausytis muzikos per ausines. O kaip yra Lietuvoje?

Lietuvos policija: vairuoti su ausinėmis kol kas nedraudžiama

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė teigia, kad šiuo metu galiojantys teisės aktai nedraudžia vairuojant klausytis muzikos per ausines.

„Kelių eismo taisyklių 4 punkte nustatyta, kad eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu, o 9 punkte reglamentuota, kad eismo dalyviai privalo laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai“, – komentuoja J. Liutkienė.

Jorūnė Liutkienė

Ji pažymi, kad 20 punkte nustatyta, jog transporto priemonių vairuotojai turi vengti bet kokių su transporto priemonės vairavimu nesusijusių veiksmų.

„Manome, kad muzikos klausymasis užsidėjus ausines gali blaškyti vairuotojo dėmesį, trukdyti girdėti eismo aplinką, pavyzdžiui, kitų vairuotojų garsinius įspėjimus, specialiųjų transporto priemonių specialiuosius garso signalus, todėl reikėtų vengti tokio muzikos klausymo būdo vairuojant“, – teigia J. Liutkienė.

PAGD: toks vairuotojų elgesys trukdo specialiosioms tarnyboms


Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Pajėgų valdymo valdybos viršininkas Gediminas Šukšta antrina, kad toks vairuotojų elgesys gali trukdyti specialiųjų tarnybų darbui.

Greitoji medicinos pagalba

„Bet kokių priemonių, mažinančių vairuotojų dėmesį naudojimas vairavimo metu yra neigiamai vertinamas dalykas. Tačiau manau, kad reikėtų ugdyti žmonių saugios aplinkos suvokimą, o ne draudimais spręsti galimas problemas“, – komentuoja G. Šukšta.

V. Milius: girdėti aplinką vairuotojui – vienas svarbiausių veiksnių

„Auto Bild Lietuva“ redaktorius ir saugaus eismo ekspertas Vitoldas Milius teigia, kad su ausinėmis vairuojantis vairuotojas yra daug kartų prastesnis už tą, kuris vairuoja be ausinių.

„Girdėti aplinką vairuotojui yra vienas iš svarbiausių veiksnių. Žinoma, būtina matyti, jausti automobilį, tačiau girdėti taip pat yra svarbu. Taip yra dėl įvairių signalų tiek iš išorės, tiek iš vidaus – juk ir pačio automobilio skleidžiami garsai gali pranešti apie tam tikrą gedimą ar pasikeitimą, kurio vizualiai nesimato“, – pastebi V. Milius.

Vitoldas Milius

Anot jo, kai kurie vairuotojai, neturintys laisvų rankų įrankos, vairuoja su viena ausine, tokiu atveju dar vis tiek girdi aplinką, tačiau ausinės abejose ausyse – pats blogiausias variantas.

„Blogiausia yra išvis negirdėti aplinkos, juk gali važiuoti ir greitoji pagalba, ir gaisrinė, o vairuotojas klausosi muzikos ir nieko negirdi. Tačiau ir pareigūnams tai būtų sunku sukontroliuoti, nes šiais laikais tos ausinės yra tokios mažos, iš tolo beveik nematomos. Įvestų draudimą, kurio negali kontroliuoti, tai būtų lyg pilstymas iš tuščio į kiaurą“, – teigia pašnekovas.

Pagrindinė saugaus eismo eksperto žinutė vairuotojams – ausinių naudojimas kelyje yra visiškai nesuderinamas su saugaus vairavimo principais.

Asociatyvioji nuotr.

„Tą patį pasakyčiau ir tiems žmonėms, kurie klausydamiesi muzikos per ausines važiuoja dviračiu ar bėgioja miesto keliais. Yra buvę tokių eismo įvykių, kai žmogus bėgo plento kraštu ir neišgirdo važiuojančio automobilio. Žinoma, ir vairuotojas jo nepamatė, tai sutapimas, tačiau galbūt dalis gyvybių būtų išgelbėta, jei žmonės būtų girdėję“, – teigia V. Milius.