Šį mokėjimo būdą dažniausiai naudoja įvairios elektorinės parduotuvės. Išplitęs visame pasaulyje „pirk dabar, mokėk vėliau“ atsiskaitymas vis dažniau taikomas ir Baltijos šalyse. Pastebima, kad šiems mokėjimams išpopuliarėjus Didžiojoje Britanijoje ir Švedijoje, dalis pirkėjų ėmė siųstis iškart keletą porų batų, kad juos nemokamai pasimatavę, spėtų grąžinti iki pirmosios įmokos. Tad, kaip šio tipo mokėjimus priima lietuviai ir mūsų šalies elektroninių parduotuvių savininkai?

Būdas konkuruoti ne akcijomis ir uždirbti daugiau

Andrius Lučiūnas, „Paysera“ bendrasavininkas, teigia, kad neretu atveju elektroninės komercijos verslų grynasis pelningumas yra 5–15 procentų. Tai reiškia, kad e-komercijoje, norint uždirbti 50 tūkstančių eurų grynojo pelno per metus, reikia pasiekti orientacinę 1 mln. eurų apyvartą. Ši riba, anot jo, tolsta, jei yra taikomos nuolaidos. Kuo didesnė nuolaida, tuo mažesnė pelno marža.

„Žiūrint iš verslo pusės, „pirk dabar, mokėk vėliau“ gali sušvelninti nuolaidų įtaką pelningumui ir padėti išvengti nuolaidų „lenktynių“, kurios vargu ar turi laimėtoją. Šis mokėjimo būdas prekybininkui įduoda svertą netaikyti nuolaidų arba jas taikyti mažesnes. Siūlydamas galimybę vėliau apmokėti už prekes, prekybininkas gali dažniausiai sutinkamą argumentą „pas mus pigiau“, pakeisti į „imk šiandien, sumokėsi vėliau tiek pat“, – teigia elektroninės komercijos ekspertas.

Jis įsitikinęs, kad šis mokėjimo būdas šiek tiek primena apsipirkinėjimą regiono parduotuvėje, kurioje kasininkė pažįsta kiekvieną atėjusį klientą. Vis tik, šiuo atveju savo pinigus prekybininkas gauna iš karto, mat su juo atsiskaito finansų įstaiga.

Labiausiai išlošia prekybininkai

Elektroninės komercijos ekspertas A. Lučiūnas sako, kad infliacinis laikotarpis gali būti palankus metas atsisakyti prekybininkų siūlomų nuolaidų pirkėjams.

„Žinoma, vartotojai dabartiniu laikotarpiu jautresni kainai, bet tą jautrumą „pirk dabar, mokėk vėliau“ koncepcija sušvelnina, leisdama išdėlioti įmokas dalimis. Galutiniame rezultate, jei įmokos mokamos laiku, pirkėjas sumoka tiek, kiek ir kainuoja pirkinys. O čia, žiūrėk, per tuos kelis sutarties mėnesius pirkėjas ir keletą atlyginimų suspės gauti. Tad finansinė našta nebus tokia sunki“, – teigia pašnekovas.

Anot jo, iš šio atsiskaitymo būdo labiausiai išlošia prekybininkai, kurie sugeba kūrybiškai pažvelgti į jo pasiūlymo pateikimą klientams. Šis pasiūlymas pirkėjui turi atrodyti patrauklesnis už nuolaidą.

Populiariausia perkant didelės vertės prekes

„Pigu Hobby Hall Group“ rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė sako, kad atsiskaitymo būdas „pirk dabar, mokėk vėliau“ „Pigu.lt“ elektroninėje parduotuvėje klientams sėkmingai siūlomas jau ilgą laiką.

„Prekybos centras internete „Pigu.lt“ tapo pirmuoju, kuris savo klientams Baltijos šalių rinkose sistemiškai ėmė taikyti nemokamo lizingo akcijas. Pirkėjams suteikiame galimybę įsigyti prekes ir už jas atsiskaityti per 9, 12 ar 24 mėnesius išsimokėtinai ir be pabrangimo, lygiomis dalimis. Matome, kad šis mokėjimo būdas yra ypač populiarus perkant didesnės vertės prekes. Šį būdą renkasi tie klientai, kurie nenori permokėti už daiktą, tačiau pirkimo metu neturi ar nenori išleisti visos sumos“, – sako pašnekovė.

Giedrė Vilkė

Anot jos, tai – kitoks būdas suteikti nuolaidą pirkėjui. Vis dėlto, siūlant šį atsiskaitymo būdą, nuolaida įgalina ne pirkti pigiau, bet įsigyti produktą neturint visos reikiamos sumos iš karto.

„Pirkimui išsimokėtinai nuolat siūlome skirtingas akcijas. Pavyzdžiui, kviečiame atidėti mokėjimą pirmiems 3 ar 6 mėnesiams. Tai irgi aktualu žmonėms, kuriems šią minutę trūksta apyvartinių lėšų“, – pabrėžia specialistė.

Pirkimui įtakos turi ekonominė situacija

G. Vilkė teigia, kad įvertinę paslaugos populiarumą, jie pirkėjams dar 2018 metais pristatė „EasyPay“ mokėjimo būdą, kuris leidžia mokėti trimis lygiomis dalimis, be jokio pabrangimo.

„Skirtingai nei akcijos, „EasyPay“ yra paslauga, kurią nuolat siūlome klientams. Anuomet šis būdas pasaulio elektroninėje komercijoje jau buvo prasiskynęs kelią. Tai – patogi mokėjimo galimybė už smulkesnes prekes. Šiandien tarp mūsų klientų ši atsiskaitymo galimybė išlieka aktuali. Tiesa, pastebime, kad šį būdą renkasi ne tie, kuriems trūksta lėšų, tačiau klientai, matantys galimybę tokiu būdu valdyti savo piniginius srautus“, – pasakoja pašnekovė.

Pasak rinkodaros vadovės, tokio tipo paslaugos yra aktualios klientams. Vis tik, paslaugų pasirinkimą ir populiarumą lemia perkamos skirtingų kategorijų prekės, net sezonai.

„Taip pat svarbu ir šalių rinkų skirtumai. Tiesa, bendras bruožas tas, kad didžiausios įtakos šio atsiskaitymo populiarumui turi ekonominė situacija. Žinoma, sudėtingesniu laikotarpiu auga ratas ir tų pirkėjų, kuriems neturime galimybės pasiūlyti finansavimo. Dėl per didelio klientų finansinių įsipareigojimų kiekio arba nepakankamų pajamų, jie negali pasinaudoti tokio tipo paslaugomis“, – teigia G. Vilkė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją