Pandemija parodė, kad iš krizės vieni verslai pasitraukia, stumiami skolų ir negandų, o kiti lieka laimėtojai. Kas lemia sėkmę ar nesėkmę ir ko reikia, kad šiais laikais verslas sėkmingai augtų? Šias ir kitas temas dešimt smulkiojo verslo atstovų gvildeno „Swedbank“ smulkiojo verslo akademijoje „Kiekvienas gali“. Dalyvius atrinko speciali komisija ir „Delfi“ skaitytojai.

Jaunos šeimos verslas gimė Marijampolėje

Natūralios kosmetikos gamyba užsiimanti verslininkė R. Gvazdaitienė savo verslo idėją sukūrė prieš bemaž dešimtmetį, kai sąvokos „natūralu“, „tvaru“ nebuvo visiems žinomos, o į tokią kosmetiką žvelgta nepatikliai.

Rūta Gvazdaitienė

„Tai mūsų su vyru šeimos verslas. Viskas prasidėjo turbūt daugiau nei prieš devynerius metus. Dirbau Vilniuje, samdomame darbe, kosmetikos gamyboje, žaliavų srityje. Tiek ta sritis įtraukė, kad pamažu evoliucionavo, ir pradėjau gaminti pati. Prieš penkerius metus iš Vilniaus persikėlėme į Marijampolę ir su vyru įkūrėme savo įmonę. Šiuo metu turime šešių žmonių komandą, – pasakoja MB „Kosmetikos laboratorija“ direktorė R. Gvazdaitienė.

Jauna verslininkė pasidžiaugė ir tuo, kad įmonė kuria mikroinovacijas. MANO pirmieji Lietuvoje pristatė aliejinius produktus, tokius kaip serumas. Taip pat – plaukų aliejuką be silikonų. Be to, R. Gvazdaitienė su komanda pirmieji mūsų šalyje pristatė natūralias savaiminio įdegio putas. „Mūsų pagrindinės vertybės – nuoširdumas, aplinkosauga, produktų sauga ir efektyvumas. Mūsų kosmetika rinkoje išsiskiria tuo, kad mes visai nenaudojame kvepalų ir sintetinių kvapiklių. Visi ingredientai – natūralūs.“

Kalbant apie kosmetikos kūrimą, kiek čia yra kūrybos ir bandymų? Pašnekovė tvirtina, kad nuo produkto idėjos iki tol, kol jis atsiduria parduotuvių lentynose, – labai ilgas kelias. Kartais bandymai vyksta pusantro šimto ar daugiau kartų.

Mentorė – Lietuvos moteris įkvepianti verslininkė

Moteris sako, kad jos tikslas buvo pasiekti vartotoją natūralia, gamtai ir žmogui nekenksminga kosmetika už prieinamą kainą. Verslininkė neslepia, kad dalyvavimas programoje yra savotiškas iššūkis sau ir verslui. Akademijos „Kiekvienas gali“ dalyvės pagalbininke tapo mentorė Dovilė Urbanaitė – kelių sėkmingų verslų savininkė, socialinių medijų ir asmeninio ženklo vystymo specialistė bei „Verslių moterų“ edukacijos platformos „She is glowing“ įkūrėja.

Rūta Gvazdaitienė

„Akademija kiekvienam iš verslų, kurie joje dalyvauja, – tai puikus šansas ir galimybė. Buvo keli etapai: mokomosios sesijos, mentorystės ir koučingo programos. Mano atsiliepimai apie akademiją „Kiekvienas gali“ patys geriausi. Su mentore D. Urbanaite iki šiol palaikome puikius ryšius. Labai vertinu žinias, kurias iš jos gavau ir gaunu. Manau, kad mokymosi procesas yra abipusis, diskusinio pobūdžio.“

Dovilė Urbanaitė

Pasak pašnekovės, kartu su mentore jos iškėlė kelis tikslus, padėsiančius įmonei augti. Vienas jų – matomumas socialinėje erdvėje. D. Urbanaitė jaunąją verslininkę taip pat paskatino labiau garsinti asmeninį vardą.

„Visi šio tikslo užkulisiai jau verda ir su tuo intensyviai dirbame. Mūsų mastais – tai milžiniškas proveržis. Verslo akademija išties padėjo ne tik išsikelti šiuos tikslus ir link jų judėti, tačiau ir lengviau įveikti pandeminę krizę. Nors nuolat jautėme baimę, tačiau verslo kritimo rezultatų nepastebėjome. Visgi karo situacija – kita. Žmonių dėmesys kitur, tačiau sau vis primenu, kad sustoti negalime“, – tvirtina pašnekovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją