„Kiekviena iš mūsų yra ragana – reginti širdimi ir savo nuojautomis moteris. Norėjosi sukurti tokį prekės ženklą, kuris atskleistų šią esmę. Dabar matau, kad einu teisingu keliu, padedančiu moterims pažinti save, o žodis ragana jau skamba kaip komplimentas“, – teigė prekės ženklo sumanytoja ir kūrėja klaipėdietė Vaida Jutkonė.

Verslo idėja gimė naktį

Ji beveik 20 metų dirbo žurnaliste. „Pavargau nuo žurnalistinio darbo. Pajutau, kad jau išaugau iš tų marškinėlių, labai norėjosi laisvės kurti. Tiesiog atėjo momentas, kai supratau, jog pildyti kitų veiklių žmonių svajonių nebenoriu, atėjo laikas kibti į savąją. Esu kūrybos žmogus, mano pagrindinė specialybė – teatro režisūra, tad tiesiog natūraliai grįžau prie pačios savęs. Norėjau rasti tą kūrybos sritį, kuri man būtų įdomi, kuri teiktų džiaugsmą“, – pasakojo V. Jutkonė.

Klausimas, kuo reikia užsiimti į erdvę jau buvo paleistas, todėl pašnekovė ieškojo kelio, kuriuo galėtų žengti. Jį moteriai parodė Clarissos Pinkolos Estes knyga „Bėgančios su vilkais“.

Kiekviena iš mūsų yra ragana – reginti širdimi ir savo nuojautomis moteris. Dabar matau, kad einu teisingu keliu, padedančiu moterims pažinti save, o žodis ragana jau skamba kaip komplimentas.

„Esu girdėjusi įvairių istorijų, kaip ši knyga pakeitė moterų gyvenimą. Ji ne veltui vadinama moterų biblija. Užvertusi paskutinį puslapį supratau – laikas pradėti veikti. Žinojau, kad noriu sukurti prekės ženklą, kuris teiktų ne vien finansinę naudą, bet tokį, kuris vienytų moteris, jungtų jas į bendruomenę, kažkuria prasme moterims padėtų pačioms save pažinti. Aišku, dabar gausu visokių mokyklėlių, kur aiškinama, kad reikia segėti sijoną ir jau tada jausiesi tikra moterimi. Kaip taisyklė, tokius seminarus ir mokymus veda vyrai. Ir tai man visuomet kėlė šypseną. Moteris pažinti savo prigimtį turėtų pati – įsiklausiusi į gamtos ir savo ciklus, nuojautas, nuotaikas, vidinį balsą. Norėjosi sukurti kai ką daugiau nei papuošalus - pridėtinę vertę kuriantį prekės ženklą, bendrą pavadinimą, kuris mus, moteris, vienytų, suteiktų pasitikėjimo, padėtų išsivaduoti iš stereotipų ir sugrąžintų tai, kas buvo prarasta per daugybę metų“, – kalbėjo kūrėja.

"Raganna" papuošalai ir  aksesuarai

Ji prisipažino, kad tokio prekės ženklo paieškos užtruko, teko ilgai ieškoti paties pavadinimo, po kuriuo glaustųsi idėja, koncepcija ir veiklos kryptis.

„Ir jis pas mane atėjo mistiškai. Taip jau sutapo aplinkybės, kad prekės ženklo pavadinimas pas mane įskrido pro langą praėjusių metų liepos naktį, kai švietė pilnatis. Tai įvyko Biržuose, mano gimtinėje, miestelyje, kuriame, kaip aš mėgtu pajuokauti, palikau savo širdį. Biržuose prabėgo mano spalvota vaikystė, galbūt dėl to šiame miestelyje taip prasmingai skleidžiasi mano kūryba – esu emociškai prisirišusi prie šios vietos. Tą naktį tiesiog pamačiau laukinės moters – raganos siluetą, ir supratau – pavadinimą jau turiu. Tiesa, jis su dviem „n“, todėl – išskirtinis, lengviau įsimenantis“, – šypsojosi V. Jutkonė.

Aišku, dabar gausu visokių mokyklėlių, kur aiškinama, kad reikia segėti sijoną ir jau tada jausiesi tikra moterimi. Kaip taisyklė, tokius seminarus ir mokymus veda vyrai. Ir tai man visuomet kėlė šypseną. Moteris pažinti savo prigimtį turėtų pati – įsiklausiusi į gamtos ir savo ciklus, nuojautas, nuotaikas, vidinį balsą. Norėjosi sukurti kai ką daugiau nei papuošalus - pridėtinę vertę kuriantį prekės ženklą, bendrą pavadinimą, kuris mus, moteris, vienytų, suteiktų pasitikėjimo, padėtų išsivaduoti iš stereotipų ir sugrąžintų tai, kas buvo prarasta per daugybę metų.

Moters sukurtas prekės ženklas jau yra patentuotas Europos Sąjungos patentų biure, šiuo metu laukiama atsakymo ir iš Lietuvos valstybinio patentų biuro dėl paties prekės ženklo logotipo.

Pirmam žingsniui prireikė drąsos

Kai gimė prekės ženklo pavadinimas, prasidėjo V. Jutkonės kūryba ir paieškos, kas turėtų po juo būti. „Ieškojau dizainerių, mergaičių, moterų, kurios savo rankomis kažką gamina, įdeda daug širdies.

Kažkaip buvo aišku, kad prekės ženklo gaminiai bus skirti moterims. Pirmosios gimė odinės apyrankės su dideliu užrašu „Raganna“. Ilgai delsiau kalbėti apie šį prekės ženklą, nes galvojau, kad būsiu nesuprasta, išjuokta. Tačiau kai pradėjome gaminti apyrankes, jos tapo itin populiarios. Supratau, kad einu teisingu keliu. Ragana nėra įžeidimas. Lietuviai turėjo miškų deivę Ragainę. Tik religija raganas pavertė tokiomis, kokias jas dabar įsivaizduojame. Išmintinga, gamtos paslaptis pažįstanti moteris buvo kliūtis tiems, kurie kalaviju Europai atnešė krikščionybę. Tokia jau ta mūsų praeitis ir jos istorija. Ragana gali vadintis kiekviena iš mūsų, nes ragana, tai - reginti moteris, o juk visos mes esame stiprios, turinčios intuiciją. Tiesą sakant, šiuo prekės ženklu norisi reabilituoti patį žodį, sugrąžinti jam pirminę reikšmę, kad žmonės pakeistų sampratą, kad pasidomėtų, kodėl šitiek daug pačių gražiausių, išmintingų ir drąsių moterų viduramžiais liepsnojo laužuose“, – dėstė V. Jutkonė.

Vaida Jutkonė.

Verslą ji pradėjo socialiniame tinkle „Facebook“, sukūrė paskyrą. Šiam prekės ženklui sausį bus metai, o jis feisbuke jau turi 12 tūkst. sekėjų. Neseniai buvo atidaryta ir elektroninė parduotuvė, kurioje galima įsigyti visų prekės ženklo gaminių.

„Asortimentas vis plečiasi. Kai sukūrėme ir pradėjome gaminti apyrankes, ėmiau svarstyti, jog reikia kurti daugiau papuošalų, aksesuarų, kurie moterims padėtų prisiminti, kad jos – gražios, protingos, gamtos apdovanotos stipria energija. Šie papuošalai – tai ne mada, o gyvenimo būdas. Kartais moteriai reikia turėti kokį nors daiktą, papuošalą, kurį pačiupinėjus tyliai sau primintum, jog esi ypatinga. Štai tokia yra tikroji mano verslo misija,“ – sako prekės ženklo įkūrėja.

Tiesą sakant, šiuo prekės ženklu norisi reabilituoti patį žodį, sugrąžinti jam pirminę reikšmę, kad žmonės pakeistų sampratą, kad pasidomėtų, kodėl šitiek daug pačių gražiausių, išmintingų ir drąsių moterų viduramžiais liepsnojo laužuose.

Taip gimė mineralų apyrankės ir auskarai. „Esmė ta, kad visos medžiagos yra natūralios, tikros, ne plastmasė. Mūsų auskarai yra iš šlifuoto medžio lukšto, impregnuoto kokosu, įtrinto bičių vašku. Gaminame ir auskarus iš veltinio. Natūralių akmenų apyrankes. Jos labai populiarios. Tai suprantama, nes tos, kurios prisilietė prie mineralų pasaulio, žino, koks galingas ir teigiamas yra akmenukų poveikis. Ne viena moteris, įsigijusi natūralių akmenukų papuošalus vėliau rašo padėkos laiškus ir pasakoja, kaip mineralai keičia jų gyvenimą. Štai viena klientė, ilgus metus pirkusi loterijos bilietus niekada nieko nelaimėdavo. Įsigijusi avantiurino, turtus traukiančio mineralo apyrankę klientė nukeliavo į parduotuvę ir namo grįžo su apvaliu laimėjimu – loterijos bilietas buvo laimingas“, – pasakojo pašnekovė.

Ji pasidžiaugė, jog mineralų apyrankėmis, kurios dabar yra geriausiai perkami prekės ženklo papuošalai, džiaugiasi ne tik lietuvės. Akmenukų apyrankės jau iškeliavo į Paryžių, Kiprą, Norvegiją, kitas Europos šalis. „Ragannos“ labai plačiai skraido po visą Europą ant savo šluotų ir ypač kalėdiniu laikotarpiu“, – juokavo V. Jutkonė.

Naujausias verslininkės kūrinys – didelė natūralios odos rankinė, kurioje telpa visas moters gyvenimas. Vasarą ketinama pradėti gaminti ir sandalų kolekciją.

Kas antra moteris – ragana

„Moterims reikia įvairių daiktų, todėl prekės ženklas turi didžiulį potencialą plėstis. Turime ketinimų plėstis ir į užsienio rinkas. Poreikis augti yra didelis. Mus motyvuoja ir pati aplinka, teigiami atsiliepimai, padėkos, didėjantys pardavimai. Prekės ženklas buvo priimtas stebėtinai gerai. Jis vis populiarėja. Dažnai moterys išsirenka mūsų papuošalus, rankines ir vyrams leidžia joms padovanoti. Lietuviai mūsų prekes perka kaip dovanas užsieniečiams, kurie labai vertina natūralumą. Papuošalai savo klientus pasiekia mišku kvepiančiose medinėse dėžutėse, samanų pataluose. Tai, kas tikra ir nuoširdu – visuomet įvertinama. Turiu labai gerą grįžtamąjį ryšį su klientėmis, o tai leidžia suprasti, kad einu teisingu keliu“, – įsitikinusi V. Jutkonė.

Staigmena jai buvo tai, jog vienos didžiausių internetinės prekybos platformos amazon.com atstovai patys susirado „Ragannos“ įkūrėją ir pasiūlė bendradarbiauti. Tokiu pačiu būdu prekės ženklo papuošalai ir aksesuarai pateko ir į „Shop Spy“ interneto platformą.

Paklausta, kaip šis prekės ženklas atrodys po penkerių ar dešimties metų, V. Jutkonė teigė, jog taip toli į priekį negalvoja. „ Esu labai dėkinga savo vyrui Skirmantui. Jis padėjo šiam prekės ženklui gimti ir jo dėka, su didžiuliu palaikymu einame į priekį. Sunku prognozuoti rytojaus dieną dar sunkiau numatyti, kas bus po penkerių metų. Planų yra daug, tačiau esu linkusi garsiai kalbėti, kai jie jau įgyvendinti. Laikausi principo, jog į priekį geriau judėti mažais, bet užtikrintais žingsniais. Kol kas taip ir darau. Svarbiausia yra būti reikalinga, o tokia ir jaučiuosi. Per beveik metus patyriau didžiulį atradimo ir bendrumo jausmą – drįstu teigti, kad Lietuvoje kas antra moteris yra ragana arba bent jau švelniai raganaujanti“, – apie savo verslo sėkmę ir viziją kalbėjo pašnekovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (188)