aA
Jau po pirmojo projekto pajutusios, jog trijulė augs į kažką didesnio, šiandien Karina Sinkevičiūtė, Lina Navickaitė ir Kristina Narusevičiūtė ne tik svetur yra įkūrusios vizualios komunikacijos kompaniją, teikiančią dizaino, iliustracijos ir animacijos paslaugas ir dirbančią su lyderiaujančiomis konferencijomis, bet ir kuria naujas darbo vietas kitiems.
„SmartUp Visuals“
© Organizatorių archyvas

Ar žinote, kad žmogus prisimena tik 10 proc. išgirstos informacijos, o net 90 proc. informacijos į smegenis perduodama regėjimo dėka? Ar tai, kad vaizdai apdorojami 60000 kartų greičiau nei tekstas? Visus privalumus apie savo hobį, virtusį verslu, papasakojo Londone gyvenančios gabios lietuvaitės.

Tautosakoje skaičius trys turi magiškos galios. Pasiklausius šios istorijos abejoti tuo neverta.

- „SmartUp Visuals“. Kas už šio vardo slepiasi?

Karina: Mūsų verslo modelis yra panašus į agentūras. Mes vadovaujame projektams ir turime laisvai samdomus specialistus, su kuriais dirbame gana ilgą laiką prie skirtingų projektų: renginių iliustravimo, infografikos, animacijos. Taip pat pačios prisidedame prie bendravimo ir bendradarbiavimo su klientais.

- Kur ieškote kientų, o gal jie patys jus randa?

Lina: Mums dirba viena Lietuvoje gyvenanti mergina, kuri užsiima pardavimais bei atlieka daugybę administravimo darbų. Labai gelbsti paieškos sistema „Google Search“, būtent iš čia susilaukėme susidomėjimo iš gana didelių kompanijų. Kita nemaža dalis klientų gaunama per pasaulinę „Illustration Web“ kompaniją, kuri pati parodė iniciatyvą su mumis bendradarbiauti. Lygiai taip pat klientai ateina per mūsų tinklaraštį.

Taip pat mes nuolatos mezgame pažintis su žmonėmis renginių ir susitikimų metu. Žinoma, mus kitiems rekomenduoja ir mūsų klientai, reklama iš lūpų į lūpas – pati geriausia.

Karina: Ilgą laiką neturėjome stiprios rinkodaros strategijos. Mūsų darbai yra mūsų vizitinė kortelė. Pirmaisiais metais mes ir keliavome iš renginių į renginius su tikslu, kad būtume pastebėtos. Word of mouth (žodinė sklaida) buvo vienas pagrindinių arkliukų.

Šiandien galime tik pasidžiaugti, kad po kelerių metų pastangų tikrai sulaukiame daugybės klientų randančių mus skirtingais būdais. Įdirbis davė savo vaisių.

„SmartUp Visuals“
„SmartUp Visuals“
© Organizatorių archyvas

- Su kokias sunkumais susidūrėte įkurdamos ir plėtodamos savo verslą?

Karina: Pirmaisiais metais mes labai drąsiai visos žengėme žingsnį ir pradėjome į savo idėją žiūrėti kaip į verslą, nors iš tikrųjų nei viena iš mūsų neturėjome verslo pagrindų. Tiesiog pradėjome nuo nulio. Daug ko nežinojome, vadinasi, ir baimių, kurios mus ribotų ar stabdytų, neturėjome. Labai stipriai tikėjome viskuo: pačia verslo idėja ir viena kita. O kelionės metu išmokome ir plaukti.

Reikėjo viskuo domėtis, visur spėti, o tuo pačiu dirbome kitus papildomus darbus, kad galėtume išsilaikyti. Kompanija gimė be jokio didelio kapitalo, viskas vyko labai spontaniškai ir organiškai. Reikėjo išmokti žongliruoti tarp studijų, papildomo darbo, o kartu strateguoti ir verslo idėjas bei augti.

Kiekviena kompanija susiduria su tam tikrais iššūkiais, kuriuos įveikus, pastebimas augimas bei tobulėjimas. Buvo sudėtinga pristatyti patį produktą, rasti jam nišą, nes gyvas renginių iliustravimas dar nėra taip smarkiai žinomas ir paplitęs. Reikėjo ir vis dar reikia įvairiausių būdų, kaip tobulinti komunikaciją, kad žinutė pasiektų tuos žmones, kuriems mes iš tiesų galime padėti.

Lina: Darbo valandos persipina su mūsų asmeniniu gyvenimu. Kai įkuri savo verslą, neuždarai darbo durų penktadienio vakare – mintys apie reikalus sukasi septynias dienas per savaitę, visas dvidešimt keturias valandas. Todėl būtina dienotvarkė, taip pat privaloma pasidalinti užduotimis su kolegomis ir jais visapusiškai pasitikėti.

Ar tai reiškia, kad turite griežtą darbų planą?

Lina: Priklauso nuo projektų, prie kurių dirbame. Kartais, žinoma, kaip ir kiekviename kūrybiniame procese, mes nemiegame naktį, nes reikia pristatyti projektą. Būna ir taip. Būna ir ramesnių periodų, nes dienotvarkė kiek laisvesnė. O dirbti visuomet smagu – kiekvienas iššūkis skatina tobulėti ir veda į priekį.

Karina: Kadangi dirbame su kitais verslais, visa komunikacija, susitikimai ir darbas vyksta užsakovų valandomis, o tai dažniausiai darbo dienomis nuo 9 iki 17 val. Mums belieka prisitaikyti.

Lina: Kuo daugiau darbo įneši, tuo daugiau bus ir nuopelnų, o kuo daugiau būsi tarp naujų žmonių, tuo daugiau užmegsi pažinčių. Visos pastangos, galiausiai, atsispindi versle.

Gyvas renginių iliustravimas – viena pagrindinių Jūsų teikiamų paslaugų. Kas tai?

Karina: Gyvas renginių iliustravimas pritaikomas ir didelėse konferencijose, parodose, ir mažos apimties renginiuose. Mes padedame savo klientams kuo efektyviau perteikti siunčiamą žinutę. Ir tai darome per vizualą, kadangi jis padeda geriau suprasti turinį ir jį įsiminti. Visa tai vyksta gyvai renginio metu.

Mūsų užsakovai yra renginių organizatoriai ar kompanijų vadovai, kurie nori save inovatyviai pateikti. Pastebėjome, kad renginių organizatoriai skiria tikrai nemažai laiko tam, kad surastų įkvepiančius ir daug patirties turinčius industrijos ekspertus-kalbėtojus. Tačiau visos dienos konferencijos metu girdint tiek daug informacijos, kartais sunku iš to chaoso išsinešti visas stiprias žinutes.

Renginių organizatorių tikslas informuoti ir pasirūpinti, kad dalyviai išeitų ne tik gerai praleidę laiką, tačiau ir išmokę kažko naujo, ką galėtų pritaikyti savo versle ar asmeniniame gyvenime. Todėl vizualizuodami pranešimus sukuriame išliekamąją vertę – idėjas, patirtis ir patarimus užfiksuojame vizualiai – ką lengva perskaityti ir dar lengviau įsiminti. Mes visi esame labiau imlūs vaizdiniam informacijos priėmimui.

Esame dirbę su labai sudėtingo turinio renginiais – tuomet skiriame daugiau laiko pasiruošimui ir prašome kuo išsamesnės informacijos. Visgi visada esame pasiruošę improvizuoti ir gyvai: renginio metu klausomės turinio, darome konspektą, atsirenkame svarbiausius faktus ir juos atvaizduojame infografikos būdu. Tai gali būti iliustracija, metafora, dialogas, kažkas kas sužadina emociją ar diskusiją. Naudojame raktažodžius, istorijas, o visa tai sudėjus gaunamas vizualas, į kurį pažiūrėjus yra lengviau suprasti ir prisiminti, apie ką buvo kalbama.

Renginių dalyviai patys fotografuoja ir įsimintiniausiomis žinutėmis dalinasi socialiniuose tinkluose, o ir mūsų klientai galutiniu vizualu dalinasi savo paskyrose, žinutėse, naujienlaiškiuose – tad informacija pasiekia net tuos, kurie renginyje nedalyvavo. Šis turinio marketingas kiekvieną kartą vis kitoks: kaip fotografija ar video atspindi renginio atmosferą, taip insta-grafikos (iliustracijos, paruoštos sklaidai) atvaizduoja esminių žinučių santrauką. Mūsų klientai tai naudoja kaip informacijos sklaidą, ir tuo pačiu kaip dovaną savo žiūrovams ir svečiams ar spaudai.

- Jau pasirodė ir Jūsų naujas produktas – renginių programėlė. Papasakokite apie tai plačiau.

Lina: Mūsų programėlėje galima rasti renginių programas ir stebėti renginių iliustravimą gyvai savo telefone. Ši naujovė padės mums atlikti tą patį darbą, nedalyvaujant renginiuose. Tai didelis pokytis mūsų versle. Didžiausias pranašumas: kompanijos, su kuriomis konkuruojame, nėra nieko tokio išleidusios, tad mes vienu žingsniu aplekėme varžovus. Tikime, kad ši naujovė pasitvirtins.

- Kaip techniškai visa tai vyksta?

Lina: Viskas vykdoma realiu laiku, dirbant ir piešiant per planšetes, sujungtas su kompiuterine programa, kuri apdirba finalinę insta-grafiką, o toji projektuojama gyvai renginio metu. Sėdėdamos Londone galime dalyvauti kad ir Niujorko konferencijoje. Klientui tereikia instaliuoti platformą, o publikai – programėlę savo mobiliajame. Žinoma, tai tik pradžia, tad žadame tobulėti, o ir visų paslapčių kol kas atskleisti nenorime.

„SmartUp Visuals“
„SmartUp Visuals“
© Organizatorių archyvas

- Prieš kurį laiką pradėjote piešti ir ant įvairių kompanijų biurų sienų. Ar ši idėja pasiteisina?

Lina: Tai padeda vizualiai perteikti kompanijos misiją, viziją ir ateities planus. Kaip tik neseniai glaudžiai bendradarbiavome su „Barclays Rise“ akseleratoriumi – naujų technologijų verslu (kitaip vadinamų „start up“) programa Londone ir Lietuvoje, padedančia potencialiems startuoliams augti. Sukūrėme interjero detales ir iškabas. Dalyvaujame jų renginiuose, kuriame pagalbinę vizualią prezentaciją, parodų medžiagą, taip pat dekoravome „Rise London“ interjero detales ir dirbome prie „Rise Vilnius“ interjero iliustravimo projekto.

- Ar dirbate ir kituose Europos ar net pasaulio miestuose?

Karina: Tenka pakeliauti, bet tai darome su malonumu. Taip pat ieškome darbuotojų, kurie galėtų teikti mūsų paslaugas kitose šalyse. Paklausa auga, nuoširdžiai džiaugiamės, kad klientai patys su mumis susisiekia – iš Britanijos, Lietuvos, kitų Europos šalių ir netgi Australijos.

Lina: Mus pačias stebina tai, kad mūsų verslas dar gana mažas, tačiau užsakymai vykdomi pasauliniu mastu. Žinoma, dėl to labai stengiamės ir pačios. Gimus minčiai nukeliauti į tokį tolimą kraštą kaip Jungtiniai Arabų Emyratai, atsirandame „Autodesk“ konferencijoje: nieko nėra neįmanoma – reikia tik panorėti ir strategiškai veikti.

Karina: Kadangi visai neseniai teko padirbėti su Dubajaus klientais, supratome, kad ten esti puiki rinka mūsų paslaugoms. Neveltui Dubajus laikomas inovacijų centru. Iš tiesų, tai mes niekada ir negalvojome dirbti tik savo smėlio dėžėje.

- Pasidalinkite įsimintiniausiais projektais.

Lina: Man asmeniškai tai buvo projektai su didžiulėmis kompanijomis, tokiomis kaip „Autodesk“ ar „LinkedIn“. Konferencijos buvo neeilinės, su išskirtiniais pasirodymais ir daugybę žmonių. Mums, kaip mažam verslui, smagu būti viso to dalimi bei atstovauti šiuos žinomus vardus. Smagu dirbti ir vidiniuose įmonės renginiuose (seminaruose, mokymuose), su mažomis grupėmis žmonių, padedant jiems vizualiai pateikti kompanijos veiklos strategijas, įamžinti diskusijas, kurios bus naudojamos tolimesnei žinių sklaidai kompanijos viduje.

Karina: Man itin patinka konferencijų metu išgirsti gerą turinį, tad įspūdį paliko „Lean StartUp“ renginys Londone, jau nekalbant apie nuostabią komandą ir puikius organizatorius, su kuriais artimai susidraugavome. Renginys buvo mažesnio masto ir intymesnis – visi linkę vieni su kitais nuoširdžiai pabendrauti, o tokiu būdu atsiveria naujos galimybės bendradarbiauti ir ateityje. „Tech City UK“ – taip pat vienas įdomesnių klientų, su kuriais kartu mokomės ir padedame jiems patiems augti. Labai smagu ir malonumu buvo būti pakviestiems bendradarbiauti ir su tokiomis kompanijomis kaip „Tedx“ bei „BBC“ Londone.

- Kur semiatės įkvėpimo?

Karina: Įkvepia gyvenimas. Stebint aplinką, bendraujant su žmonėmis, dalijantis mintimis, iš kurių neretai gimsta nuostabios idėjos. Motyvuoja savo tikslų ir svajonių siekiantys pažįstami ir draugai.

Lina: Svarbiausia, nesėdėti užsidarius tarp keturių sienų. Aš dievinu būti tarp įdomių asmenybių, kurios kuria, siekia svajonių, nes tuomet ir pati jaučiu įkvepiančią pozityvią kūrybinę energiją. Žavi, kai žmonės jaučia aistrą savo veiklai, pažinimui, ieškojimui.

„SmartUp Visuals“
„SmartUp Visuals“
© Organizatorių archyvas

- Kuo jūs asmeniškai viena kitą papildote?

Lina: Mes visos esame labai panašios asmenybės – kurti mėgstančios moteriškos moterys, pasisakančios už alternatyvų gyvenimo būdą. Manome, kad kur kas geriau įsisukti į kūrybos procesą nei atstovauti kitus ir pildyti jų svajones.

Lygiai taip pat yra ir su mūsų laisvalaiku: mes tikime į didesnę energiją, kuri supa mus, žmonių vieningumą, pozityvumo sklaidą ir sveiką gyvenseną. Tai mums padeda konstruktyviai ir analitiškai mąstyti, o tai gelbsti versle.

Karina: Esame tikrai labai panašios, tačiau darbo aplinkoje nebijome išreikšti konstruktyvios kritikos, kuri dirbant ir kuriant kartu yra būtina tobulėjimui. Ir svarbiausia, mes viena kitą labai gerbiame. Jeigu trokšti pripažinimo, o išreiškęs nuomonę sieki tik laimėti, tai tu ir kovoji. Tačiau jeigu kuri vardan kompanijos, randi alternatyvių sprendimo būdų, stengiesi eiti kartu ir išvien vardan geresnio rezultato.

Lina: Dirbdamos kartu mes mokėmės bendravimo etikos, verslo valdymo. Paskutinis žodis nėra vieno žmogaus sprendimas, tad visuomet reikia rasti kompromisą. Ši savybė mus kaip asmenybes stipriai išaugino.

- Kuo užsiimate poilsio akimirkomis?

Lina: Visada buvau susidomėjusi kompanijų įvaizdžio kūrimu, šiek tiek ir tuo užsiimu, bet mūsų kompanija yra pagrindinis variklis mano gyvenime.

Anksčiau labai daug piešdavau, svajojau surengti savo grafikos darbų parodą Londone ir, tiesą pasakius, vis dar svajoju. Buvau atsivežusi į Britaniją savo darbus iš Lietuvos, tačiau jie su laiku kažkur dingo, kai teko kraustytis iš vietos į vietą.

Dirbame kūrybišką darbą ir piešiame daug, tačiau tai darbas su informacija ir verslo valdymu, todėl natūralu, kad atitolstu nuo tikrosios savęs – kūrybiškos, turinčios polėkį, norinčios pakilti šiek tiek aukščiau virš žemės. Turiu nemažą draugų ratą, daug keliaujame, mėgstu sportą, be jo negaliu gyventi, jis man padeda išsivalyti smegenis, sportuojant gimsta naujos kūrybinės idėjos. Įkvepia skaitymas.

Karina: Atsipalaiduoju skaitydama, keliaudama, būdama gamtoje. Mėgstu jogą. Dieną pradedu rytiniu bėgiojimu. Taip pat žaviuosi fotografija. Kai buvau aštuoniolikos, man senelis padovanojo seną juostinę kamerą, ir nuo to laiko aš mėgėjiškai fotografuoju. Patinka stebėti aplinką, atrasti įdomių žmonių kompanijoje ir dalyvauti renginiuose. Mėgstu paieškoti naujų prieskonių ne tik virtuvėje, bet ir gyvenime.

- Aktyviai dalyvaujate ir lietuviškuose susibūrimuose. Lietuvių jaunimas Jungtinėje Karalystėje – koks jis Jūsų akimis?

Lina: Reikia pripažinti, kad daugiausiai išsilavinusių ir kūrybingų žmonių retai dalyvauja lietuvių susibūrimuose, tačiau intelektualaus jaunimo yra, jie dalyvauja posėdžiuose ir konferencijose. Labai smagu, kad Britanijoje yra elitinio jaunimo, tačiau kaip ir kiekvienoje šalyje yra skirtingos grupės žmonių, kurių skirtingi ir interesai. Mes šiuo metu sukamės tarp žmonių, kurie turi nuostabių inovatyvių idėjų ir vykdo savas veiklas. Smagu, kad turime bendraminčių.

- Ką manote apie vyraujančius ne itin malonius stereotipus tautiečių atžvilgiu?

Karina: Tiesa pasakius, mes nebuvome su tuo susidūrusios, nors turėjome klientų ne tik iš pačios Britanijos, bet ir kitų užsienio šalių, įvairiausių etninių kultūrų. Mums asmeniškai neteko pasijausti, kad esame imigrantės, gal todėl kad žmonės, su kuriais dirbame, yra pakankamai plačių pažiūrų, profesionalūs, bet šilti ir vertina žmogiškąsias vertybes bei gabumus. Stereotipai formuojasi nuo to, į ką koncentruojame daugiausiai savo dėmesio, tad kuo daugiau kalbame apie tai, kas įdomaus, įkvepiančio ir unikalaus yra pasiekiama mūsų tautiečių – tuo stipriau formuojame pozityvų lietuvių įvaizdį svetur.

Lina: Mes nesmerkiame kitų žmonių, jie yra tokie, kokie yra, bet smagu, kad tarp mūsų draugų ir kolegų daug puikių lietuvių, iš kurių galima pasimokyti, su kuriais įdomu padiskutuoti ir pafilosofuoti, pasisemti žinių. Mes visos trys tikime, kad mintys pritraukia tai, ko siekiame, norime ir planuojame. Daug svajojame, ir tos svajonės pildosi, pritraukiame tuos žmones, su kuriais norime bendrauti.

Karina: Manau, reikia ieškoti daugiau pozityvo, pastebiu, kad tai pamažu vyksta, ir tai nuostabu. Asmeniškai dažniau skaitau apie lietuvių sėkmės istorijas, naujai įkurtus verslus, įgyvendintas svajones ir pasiekimus įvairiose srityse. Reikia labai atsirinkti, kokios naujienos mus pasiekia, kokie žmonės supa. Mes turime kūrybingų, talentingų ir labai imlių asmenybių, kurie visame pasaulyje daro nuostabius darbus, už juos iš tiesų reikėtų labai pasidžiaugti.

- Ka patartumėte norintiems pradėti savo verslą, bet nedrįstantiems?

Karina: Pradėkite!

Lina: Just do it!

Karina: Pasidomėkite, ar jūsų produktas, paslauga padės išspręsti kažkokią problemą, ar atneš kokią pridėtinę vertę – tai svarbiausia. Kalbėkitės su žmonėms ir stebėkite, kaip jie į jūsų idėją reaguoja, tačiau sulaukus negatyvesnio atsakymo, nebūtina užsisklęsti savyje. Būkite atviri idėjoms. Ženkite pirmuosius žingsnius, pasidomėkite, kaip sekasi panašią veiklą realizuojantiems verslininkams.

Lina: Reikia atsižvelgti į rinką, kurioje ruošiatės kurti produktą, į kultūros aspektus. Nelaikykite idėjos savyje, o eikite, komunikuokite, būkite tarp žmonių ir semkitės patarimų. Žmonių palaikymas ir nuoširdūs patarimai yra labai puikus dalykas, ypač tų, kurie jau yra sukūrę savo verslą. Siūlau nebijoti, ir turėti omenyje, kad gyvename vieną kartą, juk norisi sukurti kažką savo ir naujo.

Karina: Tačiau nesiūlyčiau skubėti ir mesti darbus, pradžioje saugiau investuoti papildomą laiką ir energiją į tai, ką norite daryti ateityje. Vis stebiu, kiek daug naujų verslų gimsta ne todėl, kad jie sprendžia dideles problemas, bet todėl, kad jų produktai yra malonūs, teikia džiaugsmą. Tad pasirinkite tai, kas jus tikrai veža ir teikia malonumą patiems, tai, kam turite parako ir ugnelės.

Lina: Dar svarbi komanda, su kuria dirbi. Tačiau visų svarbiausia – reikia tiesiog veikti ir nebijoti klysti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po Austrijos pastabų sukruto visa Europa: patyliukais pasirašomos sutarties pasekmes jausime ilgai papildyta (90)

Vokietija kunkuliuoja. Šįkart dėmesio centre atsidūrė Jungtinių Tautų parengta Pasaulinė...

Andrius Tapinas. Laisvas mokytojų laikas – pasityčiokit dar, premjere, jums gerai sekasi (502)

Ilgai galvojau apie tai, ką vakar drėbtelėjo mano valstybės premjeras, o šiandien kaip...

Karjeros aukštumų pasiekusi lietuvė: jei tausosi save – rezultato nebus

„Turiu labai smarkiai išreikštą „aš galiu“ savybę. Prisideda ir įgimtas žingeidumas....

„Norfa“ atsitraukia: pirkėjai privertė keisti prekybos tinklo planus (303)

Prieš metus pirmąją parduotuvę be tradicinių kasų atidaręs mažmeninės prekybos tinklas...

Jau visai netrukus visų dirbančiųjų laukia lemtingas apsisprendimas: nuo to priklausys, kokią pensiją gausite (22)

Nuo naujų metų Lietuvoje įsigalios nauja pensijų reforma , kuri jau dabar verčia būsimus...

Mokytojų pavyzdžiu seka ir ugniagesiai: ruošiasi protestui (75)

Ugniagesių gelbėtojų profesinė sąjunga (UGPS) reikalauja kitų metų valstybės biudžete skirti...

Erika Vitulskienė parodė visą „plius dydžio“ kolekciją moterims, žinančioms savo vertę (38)

Lapkričio 17 dieną Panevėžyje įvyks mados mugė, kurioje kartu su kitais žinomais Lietuvos...

Pravieniškių „bachūrai“ sulaukė palaikymo iš Alytaus kalinių: zonose – maišto nuotaikos (167)

Pravieniškių pataisos namų darbuotojų bandymas sutramdyti daugybę metų čia vadovavusius...

Vilniaus planuose – visiška Ukmergės gatvės transformacija (128)

Intensyvi ir dažnai spūsčių kaustoma Ukmergės gatvė Vilniuje keisis neatpažįstamai, ją...

Rekomenduoja DELFI: kaip atėjus į „Scanoramą“ nepasiklysti tarp filmų

Europos šalių kino forumas „Scanorama“ jau įsibėgėjo. Akys mirga nuo filmų pavadinimų,...