Rinkos išsiskiria

Pirmasis masinei gamybai paruoštas modelis buvo pristatytas 2009 metų rugpjūčio 1-ą dieną, o tai buvo ne kas kitas, kaip pirmosios kartos „Nissan Leaf“. Nenuostabu, kad tai buvo modelis, kuriuo ypač daug domėjosi ir lietuviai, tačiau keičiantis rinkai statistika taip pat pasikeitė.

„Regitros“ duomenimis, per pirmuosius keturis šių metų mėnesius lietuviai dažniausiai rinkosi naujus „Volkswagen“ elektromobilius. Jų per šį laikotarpį įregistruota 118 vienetų. Antroje vietoje pagal lietuvių naujų elektromobilių pasirinkimus – gamintojas „Cupra“ – įregistruotas 71 elektromobilis, o trečioje – „Tesla“ modeliai, kurių per nustatytą laikotarpį įregistruota 58 vnt.

Naudotų automobilių rinkoje situacija kiek kitokia. Antrinėje rinkoje lietuviai dažniausiai renkasi „Tesla“ modelius – per pirmus keturis šių metų mėnesius užregistruota 262 šio gamintojo modeliai. Antroje vietoje – „Volkswagen“ su 117 modeliais, o trečioje – „Hyundai“. Korėjietiškų elektromobilių nuo sausio iki balandžio Lietuvoje įregistruoja 100 vnt.

Įdomu ir tai, kad nė vienas iš anksčiau paminėtų gamintojų nepatenka į lietuvių mėgstamiausių iš tinklo įkraunamų hibridų trejetuką. Prireikus rinktis modelius, kurie aprūpinti ir vidaus degimo varikliu, ir turi elektros motorą, tautiečiai pirmenybę teikia „Toyota“ modeliams, kurių, per minėtą laikotarpį, užregistruota 149 vnt. Antrasis lietuvių favoritas šioje rinkoje – „Lexus“ (43 modeliai), o trečiąją vietą dalijasi „Mercedes-Benz“ ir BMW, kurių iš tinklo įkraunamų hibridų per keturis mėnesius Lietuvoje buvo įregistruota po 39 modelius.

Lietuviai dažniausiai renkasi Tesla modelius

Pasirinkimų viršūnėje – geras kompromisas

Matas Buzelis, automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas, teigė, kad tokia statistika iš tiesų nestebina, mat „Volkswagen“ ilgus metus buvo vienas iš daugiausiai lietuvių simpatijų sulaukusių gamintojų, o štai „Tesla“ taip pat ilgai nuosekliai dirbo, kad vairuotojai visame pasaulyje rinktųsi būtent šio gamintojo modelius.

„Bendrąja prasme, sakyčiau, kad „Tesla Model 3“ ir „Tesla Model Y“ yra elektromobilių Golfas, nes iš esmės šie modeliai siūlo labai gerą kompromisą – turi gerą nuvažiuojamą atstumą, siūlo gerą dinamiką, yra pakankamai inovatyvūs automobiliai bendrai ir yra projektuoti ne ant automobilio su vidaus degimo varikliu bazės, o ant specialiai elektromobiliui pritaikytos platformos. Tad šių modelių ir išpildymas, kaip elektromobilių, yra geresnis ir sėkmingesnis“, – įžvalgomis dalijosi M. Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas teigė, kad „Tesla Model 3“ apskritai galima vertinti, kaip daugiausia vertės turintį elektromobilį, mat jo nuvertėjimas yra pakankamai mažas, palyginus su kitais modeliais, jis taip pat yra pakankamai įperkamas bei pasižymi kitomis savybėmis, kurios susideda į gero elektromobilio receptą.

„Iš esmės šis gamintojas yra padaręs labai gerą įdirbį. O vienas iš reikšmingesnių argumentų yra ta, kad šie modeliai nenuvertėja taip sparčiai, kaip kiti elektromobiliai, ypač brangesni. O „Tesla Model 3“ turi pakankamai stabilią kainą, kuri iš esmės buvo pasiekta paties gamintojo iniciatyva, kai reikšmingai sumažinusi savo modelių kainas „Tesla“ sukrėtė visą rinką. Tuomet visi konkuruojantys modeliai staiga tapo nekonkurencingi dėl savo kainos. Apskritai manau, kad Lietuva čia nėra išimtis, o panašią situaciją, kai pirmautų „Tesla“, matytume ir kitų šalių statistikoje“, – prisiminė „carVertical“ komunikacijos vadovas.

EismasLietuviai dažniausiai renkasi Tesla modelius

Lietuviai seka ilgametėmis tradicijomis

Kalbėdamas apie naujų automobilių rinką, M. Buzelis pastebėjo, kad gana reikšmingas veiksnys, kodėl šioje statistikoje „Tesla“ užima tik trečiąją vietą, yra tai, jog Lietuvoje vis dar nėra oficialaus „Tesla“ automobilių atstovo ir šių modelių salono, į kurį lietuviai galėtų nuvykti pasižvalgyti rinkdamiesi automobilį.

„Juk dažniausiai ieškantys automobilio nori jį išbandyti, pačiupinėti, o mes iki šiol neturime tikro oficialaus atstovo, todėl šių automobilių pirkimas tampa sudėtingesnis ir netgi labiau kitos kartos žmonių pasirinkimu“, – kalbėjo M. Buzelis.

Vis dėlto, tai, kad pirmąją vietą naujų elektromobilių registracijos statistikoje užima „Volkswagen“, o antrą vietą „Cupra“, kuri taip pat priklauso šiam koncernui, nereikėtų pernelyg stebėtis, nes anksčiau panašūs „Volkswagen“ automobilių duomenys atsispindėjo ir įprastų naujų modelių statistikoje.

„Tai galima laikyti netgi ilgamete tradicija, nes „Volkswagen“ modeliai Lietuvoje visada buvo populiarūs, todėl net ir atsiradus naujiems žaidėjams esama inercija labai jaučiasi, todėl situacija rinkoje nesikeičia drastiškai. Dabar visi mano, kad kinams atėjus į mūsų rinką lietuviai pradės masiškai pirkti kiniškus automobilius, bet aš manau, kad taip nebus, nes žmonėms svarbi ir gamintojo reputacija, ir techninio aptarnavimo galimybės, o „Volkswagen“ yra pasidaręs daugybės metų įdirbį ir Lietuvos topuose buvo, galima sakyti, ištisus dešimtmečius“, – reziumavo M. Buzelis.