aA
Į DELFI redakciją kreipėsi skaitytojas Tomas, kuris sunerimęs dėl internetinės parduotuvės „Barbora”. Vaikinas tikina, kad ši internetinė parduotuvė „su savo pakuočių politika perlenkia” bei sukelia nerimą net jam, ne tokiam jautriam aplinkosauginėms problemoms.
Elektroninė parduotuvė Barbora
Elektroninė parduotuvė Barbora
© Bendrovės archyvas

Nejautrus plastiko problemai, tačiau vis vien sunerimęs

Savo laiške Tomas rašo, kad kartu su drauge „Barboros” paslaugomis naudojasi kartą per dvi savaites. Nepaisant to, kad ši paslauga yra labai patogi ir sutaupanti vaikinui laiko, kuo toliau, tuo labiau ji kelia nerimą: „Nesame mes labai jautrūs plastiko reikalams, bet „Barbora” su pakavimu perlenkia.

Suprantu, kad ten tokia jų pakavimo sistema, bet man nebūtų bėda, jei kokia viena skardinė atsidurtų ne atskiram, dideliam maiše, o kartu, pavyzdžiui, su gėrimų pakuotėmis. Arba sūreliai. Kodėl skirtingos rūšys dedamos į kelis skirtingus plastiko dėklus, jei akivaizdu, kad tilptų į vieną?

Manau, kad būtų galima kažkaip prekes sudėti į kokius 3 maišus, vietoje 8 ir dar krūvos visokių polietileninių maišelių. „Barboros” aptarnavimas yra geras, bet jų pakavimo politika net man, gamtai ne tokiam jautriam, kelia nerimą.”

Skirtingų rūšių sūreliai pakuojami į skirtingas dėžutes
Skirtingų rūšių sūreliai pakuojami į skirtingas dėžutes
© Skaitytojo Tomo nuotr.

Paslauga patogi, bet su pakuotėmis – problema

Atlikus nedidelę apklausą socialinio tinklo „Facebook” grupėje „Zero waste Lietuva”, grupės narių buvo klausiama ar jie naudojasi internetinės parduotuvės „Barbora” paslaugomis, bei kaip vertina šios parduotuvės prekių pakavimo politiką. Bene visi į užklausą atsiliepę grupės nariai tikino, kad nors „Barbora” yra patogus apsipirkimo būdas, padedantis sutaupyti ne tik laiko, bet ir išteklių (nereikia važiuoti automobiliu iki parduotuvės), tačiau ši internetinė parduotuvė naudoja per daug maišelių bei kitų plastikinių pakuočių.

„Labiausiai erzina, kad net šviežias bandeles sukiša į plastikines dėžutes tortams. Ir kiekvienas produktas yra įdedamas į milžinišką plastinį maišelį. Dėl šių priežasčių nebesinori naudotis jų paslaugomis, nes apsipirkus tenka grūsti visus maišus į spinteles”, – atsakyme rašo Simona Žutautaitė.

Kitas grupės „Zero waste Lietuva” narys Rimantas Leimantas tikino, kad „Barbora” naudoja „ženkliai per daug plastiko pakuočių”. Vyras pasiryžęs mokėti brangiau už naudojamus popierinius maišelius ar popierines dėžutes maistui. „O „Barbora” kartais iki absurdo net nueina – pavyzdžiui, dantų pastą pakuotėje dar papildomai supakuoja į atskirą plastikinį maišelį”, – teigia Rimantas.

Aistis Zidanavičius atsiliepdamas į užklausą rašė, kad „Barboros” pakuočių sistema nevisai gera, tačiau vyras geresnės nuomonės: „Barbora” stengiasi ir manau, kad susitvarkys, tik reikia vis priminti. Sąmoningai naudoju „Barborą”, nes taip sutaupau kuro ir neteršiu aplinkos važiuodamas su savo automobiliu, taip pat sutaupau laiko, kurį skiriu kurti idėjoms ir uždirbti pinigams – taip kartu prisidėti prie pasaulio gražinimo, gerinimo ir švarinimo.

Be to „Barbora” nenaudodami gražiai įrengtų parduotuvių, neeikvoja papildomai Žemės resursų įrengiant bei gražinant parduotuves tomis plastmasėmis. “

Maisto produktai
Maisto produktai
© DELFI / Andrius Ufartas

Dalis į užklausą atsakiusių „Zero waste Lietuva” narių teigė, kad sąmoningai nebesinaudoja „Barboros” paslaugomis dėl perteklinių maišelių bei pakuočių arba net nepradeda dėl to šia internetine parduotuve naudotis – tokių atliekų tiesiog vengia.

Kiti respondentai tikino, kad „Barbora” paslaugomis naudojasi tik išskirtiniais atvejais, tačiau mažamečius auginančioms mamoms ar neįgaliesiems ši paslauga labai vertinga – ne viena mama tikino, kad susikaupusį „Barboros” maišelių perteklių panaudoja antrą kartą – pirkiniams, kaip šiukšlių maišus ar net pagamina „tūtų” sijoną dukroms.

Sigita Kuzminskaitė, besinaudojanti „Barbora” paslaugomis irgi tikino, kad: „gavus užsisakytus produktus su krūva maišelių, pagalvojau, kad „Barbora” per stipriai netausoja aplinkos.” Sigita taip pat skatina ieškoti alternatyvų – pristatinėti produktus popierinės dėžėse ar popieriniuose maišeliuose. Moteris patikino, kad: „kai kurie „Barboros” vairuotojai priima tuos maišus atgal, jei atiduodi.”

„Barbora” direktorius: laikomės reikalavimų

Bendrovės „Barbora“ direktorius Tomas Kibildis, atsakydamas DELFI į klausimus, tikino, kad tvarumas, didesnis draugiškumas aplinkai yra vienas svarbių internetinės prekybos privalumų: „Užsakydami prekes „Barboroje“ klientai ne tik sutaupo daug laiko, bet ir prisideda prie mažesnės taršos – pavyzdžiui, mūsų automobiliai į klientų namus važiuoja specialios IT programos parinktais optimaliai maršrutais, tad skaičiuojame, jog kiekvieną dieną taip keliais tūkstančiais kilometrų sumažiname prekių kelią iš parduotuvių į klientų namus, kartu sumažindami ir į atmosferą patenkančio anglies dvideginio kiekį.”

Tomas Kibildis
Tomas Kibildis
© Įmonės archyvas

Pristatydama maisto produktus klientams „Barbora”, anot T. Kibildžio, laikosi maisto saugos reikalavimų pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymo Nr. V-675 Dėl Lietuvos higienos normos HN 15:2005 „Maisto higiena“ nuostatas ir kitų standartų.

„Atskirai, pavyzdžiui, privalome pakuoti paukštieną ir kitus mėsos produktus, kiaušinius, buitines chemijos prekes, prekes vaikams ir pan.”, – patikino T. Kibildis.

Pagrindinis tikslas – mažinti pakuočių skaičių

Anot T. Kibildžio, vidutinis pirkinių krepšelis „Barboroje“ kainuoja apie 50 eurų: „Žmonės pas mus dažnai perka fiziškai sunkesnes prekes, nes jiems tai patogu – „Barboros“ kurjeriai jas pristato iki pat buto durų. Vidutinis mūsų pirkėjo krepšelis sveria apie 20 kg.”

Pašnekovas tikina, kad vienam klientui prekės supakuojamos vidutiniškai į 4–6 plastikinius maišelius: „Tam, kad išvengtume galimos kryžminės taršos, taip pat produktų išsiliejimo ar išbyrėjimo dėl netvarių pakuočių, viename užsakyme vidutiniškai naudojame 5 mažuosius, permatomus plastikinius maišelius. Tai yra šiek tiek daugiau nei vidutiniškai žmogus naudotų maišelių parduotuvėje, tačiau šis skirtumas nėra labai didelis.”

Plastikiniai maišeliai
Plastikiniai maišeliai
© Stopkadras / DELFI.TV

Pasak T. Kibildžio, „Barbora” puikiai supranta plastikinių pirkinių maišelių keliamą pavojų aplinkai, todėl skiriama daug dėmesio produktų pakavimo procesams ir dedama daug pastangų siekiant, kiek įmanoma, sumažinti sunaudojamų plastikinių maišelių kiekį: „Tai yra vienas iš pagrindinių mūsų įmonės tikslų.”

Pašnekovas tikino, kad privaloma rasti balansą tarp plastikinių maišelių vartojimo mažinimo ir aukščiausių maisto saugos ir higienos standartų užtikrinimo: „Dėl šios priežasties kreipėmės į Aplinkos ministeriją ir Maisto ir veterinarijos tarnybą. <...> Bendradarbiaudami su atsakingomis institucijomis esame sudarę numatomų įgyvendinti priemonių sąrašą, kurios padėtų kitais metais sumažinti plastikinių maišelių kiekį iki 20 proc.

Viena jų – pirmąjį 2019 m. ketvirtį „Barboros“ pirkėjams pasiūlyti galimybę prekes užsisakyti popieriniuose prekių maišeliuose. Patikėkite, mums tai svarbu ir rūpi lygiai taip pat, kaip ir kiekvienam sąmoningam piliečiui.”

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Top naujienos

Koronaviruso pandemija pasaulį pakeis neatpažįstamai: 12 prognozių, kas mūsų laukia (127)

Ši pandemija neatpažįstamai pakeis pasaulį. „Foreign Policy“ paklausė 12 ekspertų nuomonės...

Atšaukus kelionę, vilnietė neatgauna pinigų: organizatorius perkelia datą, bet prašo primokėti (44)

Vilnietė Raminta „Delfi“ pasakojo balandžio 14 dieną turėjusi išvykti į Turkiją, tačiau...

Į šalį veršis arktinis oras, bus labai nemalonu (15)

Sekmadienio naktį prasidėjusios orų permainos, dieną tęsis. Per šalį slinks šaltasis...

Mirtys Ukmergės slaugos ligoninėje: negali palaidoti antradienį mirusios mamos (116)

„Aš kiekvieną vakarą atvykstu prie Ukmergės laidojimo namų, ten yra toks rūsys, jame...

Prie dezinfekcinio skysčio gamintojų prisijungia dar daugiau įmonių: smogs per nesąžiningų verslininkų kišenę (304)

Šią savaitę Lietuvos biodegalų gamintojams sudarytos galimybės gaminti dezinfekcinį skystį...

Lietuvoje patvirtinta dar 12 koronaviruso atvejų bendras skaičius – arti 400 (380)

Koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 394. Tai reiškia, kad nuo paskutinio duomenų...

Putinas piktdžiugiškai stebi koronaviruso siaubiamus Vakarus: antrasis frontas jau atidarytas? (1206)

Europoje prasidėjo sąmyšis. Milijonai žmonių atsidūrė karantine, privatus sektorius –...

Grupė „The Roop“ nugalėjo tarptautiniame virtualiame „Eurovizijos“ konkurse (182)

Dėl koronaviruso atšaukus net ir pačius svarbiausius pasaulio renginius, Lietuva šiemet neteko...

Vilniuje nusileido specialus lėktuvas iš Londono: atvyko 208 keleiviai (140)

Šeštadienį prieš vidurnaktį Vilniuje nusileido specialaus lėktuvas su lietuviais iš Londono.

Kretingoje COVID-19 fiksuotas „Lidl“ dirbusiam apsauginiui, meras ragina nepanikuoti papildyta prekybos centro komentaru (30)

Kretingoje koronaviruso infekcija užfiksuota vienam LIDL darbuotojui, apie tai feisbuke pranešė...

|Maža didelių žinių kaina