aA
Iš Vilniaus oro uosto išsikraustė laikinai čia veikęs kino teatras, o automobiliai su žiūrovais užleido vietas tiems, kam ir priklauso – lėktuvams. Jie pagaliau vėl ėmė skraidyti iš mūsų sostinės. Kol kas reisų nedaug, ir jie dar toli gražu ne pilnutėliai, bet žmonių noras keliauti vis stiprėja, ypač pažvelgus į kai kuriuos stipriai atpigusius pasiūlymus. Delfi Kelionių ambasadorius Orijus Gasanovas dalinasi įspūdžiais iš pirmos savo kelionės po karantino.
Pirmas skrydis po karantino: kas pasikeitė oro uoste ir lėktuvuose, ką reikia žinoti kiekvienam
© Orijus Gasanovas

Įprastai tokiu metų laiku prie didžiausio mūsų šalies oro uosto būdavo didžiausias srautas keleivių. Nuo ryto iki vakaro rikiuodavosi eilės automobilių, prie durų buriuodavosi milžiniški srautai keliautojų, ne tik penkis kartus per dieną išvykstančių į įvairius Turkijos kurortus, bet ir atvykstančių užsieniečių. Trynėme rankas, kad jų pas mus kasmet daugėjo. Vokiečiai, britai, italai, norvegai, švedai džiugindavo Lietuvos viešbučius, taksi vairuotojus ir kitus turizmo sektoriaus darbuotojus.

Tačiau šis birželis kitoks. Kaip ir buvo prognozuota – net atšaukus karantiną viskas į savo vietas taip greitai negrįš. Taip yra todėl, kad daug kur pasaulyje griežti suvaržymai vis dar galioja, koronaviruso baimė niekur nedingo, ne vienoje planetos vietoje virusas ir toliau plinta, o žmonės panikuoja. Todėl kelionių verslas dar pusiau paralyžiuotas, daug kur, net ir labai stipriai norint nuvykti nepavyks. Azija, Šiaurės ir Pietų Amerikos, Australija ir Afrika – dabar mums yra daug tolimesni nei buvo iki šiol.

Geriausia situacija Europoje, kur žymiai sumažėjus Covid-19 užsikrėtimo atvejų šalys atsidarinėja ir jau ima kviestis į svečius. Kiekvieną savaitę avialinijos paskelbia naujus sąrašus, kur pagaliau vėl pradės skraidyti. Reisų kol kas – daug mažiau nei būdavo, bet jeigu reikės, jų padaugės. Keliautojų tik prašoma parodyti norą ir poreikį. Daug šalių pradėjo didžiules savireklamos kampanijas, kurios turėtų pritraukti turistus. Tai jau vyksta Italijoje, Ispanijoje, Graikijoje, Kroatijoje. Kol kas labai palengva, bet to ir buvo galima tikėtis. Daug kas vis dar bijo keliauti, nes galvoja, kad kitose šalyse virusą pasigauti lengviau. Ypač vyresnio amžiaus žmonės laukia, kol kas nors kitas patikrins, ar tikrai pradėti skraidyti yra saugu.

Pirmojo savo pokarantininio skrydžio su šiokia tokia baime ir nežinomybe laukiau ir aš. Lyg vaikas, kuris dar niekada niekur nekeliavo. Būtent toks jausmas aplankė pagaliau vėl atsisėdus į lėktuvo kėdę. Išgyvenau mažą šventę, kuri tarsi simbolizuoja, kad pilna koja grįžome į gyvenimą.

Pirmas skrydis po karantino: kas pasikeitė oro uoste ir lėktuvuose, ką reikia žinoti kiekvienam
© Orijus Gasanovas

Prie oro uosto durų atsirado naujas patikros postas. Kaukėmis ir veido skydais pasipuošusios merginos tikrina kiekvieną, žengianti pro duris. Įeiti gali tik tie, kas turi skrydžio bilietą. Palydovai, bučiuojantys ir mojuojantys prieš kelionę, turi atsimojuoti ir atsisveikinti prie durų. Kita naujovė – visi keliautojai nuo tos akimirkos, kai įėjo į oro uostą, privalo dėvėti veido kaukes. Jeigu jos neturite, galite įsigyti vietoje, Lietuvos oro uostose atsirado specialūs aparatai. Kaukėmis taip pat prekiaujama ir spaudos platinimo vietose. Atsirado ir daug rankų dezinfekcijai skirtų stotelių, keliautojai raginami nuolat jomis naudotis.

Pirmas skrydis po karantino: kas pasikeitė oro uoste ir lėktuvuose, ką reikia žinoti kiekvienam
© Orijus Gasanovas

Kaip ir daugumoje parduotuvių mieste, taip ir oro uoste, prie aptarnaujančio personalo, pavyzdžiui, darbuotojų, registruojančių keliautojų bagažą, įrengti specialūs atitvarai, kad būtų kuo mažiau oro kontakto. Nors keliautojų šiuo metu daug mažiau, vizualiai gali atrodyti, kad eilės liko tokios pačios, kaip buvo. Taip yra todėl, kad eilėse prie patikros, ar laipinant į lėktuvą reikalaujama išlaikyti tinkamą atstumą, tam ant grindų subraižytos linijos, kurios rodo, kur turėtų stovėti žmogus.

Pirmas skrydis po karantino: kas pasikeitė oro uoste ir lėktuvuose, ką reikia žinoti kiekvienam
© Orijus Gasanovas

Vilniaus oro uoste veikia dar ne visos parduotuvės ir kavinės, nusimins ir verslo klasės keleiviai, nes kol kas veiklos neatnaujino ir „Verslo klubas“. Žinoma, visa tai laikina, ir kuo daugiau mes keliausime, kuo didesni srautai bus, tuo greičiau viskas atsidarys. Šiuo metu didžiausias judesys būna tada, kai kyla lėktuvai į emigrantų pamėgtas šalis, ypač Norvegiją. „Keliaujame ne pramogauti, o dirbti“, - paklausti, kur ir kokiu tikslu vyksta, man atsakė keturi studentai. Vikingų šalyje jie dirbs braškių ūkyje. Paklausti, ar nebijo keliauti, jaunuoliai net nusijuokė, jokios baimės nejaučia. Vienintelis, juos kiek suerzinęs nepatogumas, – privalomas veido kaukių dėvėjimas.

Pirmas skrydis po karantino: kas pasikeitė oro uoste ir lėktuvuose, ką reikia žinoti kiekvienam
© Orijus Gasanovas

Oro uoste nusiimti kaukę galima tik tokiu atveju, jeigu norėsite valgyti ar gerti. Lygiai tas pats ir lėktuvuose. Viso skrydžio metu kaukė turi būti ant veido, nebent užkandžiaujate. Dauguma avialinijų savo keleiviams nemokamai išdalina specialius vokus su kauke ir drėgnomis dezinfekcinėmis servetėlėmis. Jomis prieš skrydį siūloma nusivalyti rankas, o po to ir apsivalyti visą savo vietą, kurioje sėdite, ypač rankų atlošus, bei atlenkiamą staliuką.

Kelias naujoves pastebės ir tie, kurie skrydžio metu mėgsta užsisakyti valgių ar gėrimų iš oro linijų meniu. Dėl COVID-19 apribojimų parduodami ir patiekiami tik sandariai supakuoti produktai. Pavyzdžiui, riekė duonos ar bandelė, tuose skrydžiuose, kuriuose yra rimtesnis maitinimas. Taip pat iš skrydžių dingo citrinos griežinėliai bei ledukai, jeigu norėtumėte jų įsidėti į savo gėrimą.

Pirmas skrydis po karantino: kas pasikeitė oro uoste ir lėktuvuose, ką reikia žinoti kiekvienam
© Orijus Gasanovas

Pastebėjau, kad dauguma tų, kurie jau išdrįso keliauti, į apsaugos priemones žiūri skeptiškai, ir jeigu to nemato stiuardesės ar oro uosto pareigūnai, kaukes nusiima. Taip pat yra tokių, kurie skundžiasi, jog per plonutę vienkartinę kaukę sunku kvėpuoti, kad ji dusina. Tačiau tai neatleidžia nuo naujųjų taisyklių.

Sėdėjimo lėktuvuose taisyklės nepasikeitė. Jeigu keleivių daug – visi sėdi vienas prie kito, kaip ir anksčiau. Jeigu reise yra laisvų vietų – įgula pasistengia žmones išsodinti kuo didesniais tarpais.

Nuraminsiu tuos, kurie bijo ne paties skrydžio, bet didelių oro uostų kitose valstybėse. Ramybė jaučiama ne tik pas mus, bet ir visoje Europoje. Keliaujančių dešimt kartų mažiau, todėl milžiniškos išvykimo salės nutilusios kaip niekada. Nėra nei keliautojų šurmulio, nei tiek daug pranešimų per garsiakalbius.

Pirmas skrydis po karantino: kas pasikeitė oro uoste ir lėktuvuose, ką reikia žinoti kiekvienam
© Orijus Gasanovas

Nors lėktuvai dar toli gražu ne pilnutėliai – pastebėjau, kad tie, kas keliauja – daug laimingesni nei būdavo iki šiol. Akivaizdu, kad ne aš vienas ilgėjausi skrydžių. Atsirado daugiau fotografuojančių lėktuvus, filmuojančių pakilimą ir nusileidimą. Pirmosios kelionės daug kam tampa tarsi gyvenimo šventė. „Negalvojau, kad taip džiaugsiuosi. Atrodo, kad buvome uždaryti nuo pasaulio, ir pagaliau tą sieną kažkas sugriovė“, - vaizdingą palyginimą man pasakė latvė Laima, kurią sutikau lėktuve.
Lieka palinkėti, kad švenčiančių būtų kuo daugiau. Susitiksime lėktuvuose, nes nuo liepos mėnesio atsiras dar daug naujų krypčių!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(81 žmogus įvertino)
4.2963

Top naujienos

Kodėl Kaliningrado tranzito klausimą Rusija stumia į aklavietę: ryškėja tikrieji Kremliaus tikslai

Dėl „Kaliningrado blokados“ Lietuva sulauks atsako! Jei reikės – prasikirsime tranzitui kelią...

G-7 naujieji draudimai Rusijos ekonomikos nesupurtys: pataria kirsti per kitą vietą (1)

Didžiosioms G-7 valstybėms narėms oficialiai nusprendus uždrausti aukso importą iš Rusijos,...

Karas Ukrainoje. Po dar kelių kruvinų Rusijos atakų – grėsmingas Zelenskio pareiškimas (1)

Rusijos atakos, pareikalaujančios ir žmonių gyvybių, Ukrainoje nesiliauja – vėl apšaudyti...

Po alinančios kaitros laukia dar stipresnės liūtys ir kruša: galingos stichijos įsismarkaus

Atmosferos slėgiui nukritus, anticiklonas po truputį praranda savo jėgas. Jau vakar dieną ir...

Ką daryti, jei buvo atšauktas skrydis ir kokia kompensacija jums priklauso?

Atostogas ir keliones paprastai planuojame iš anksto ir laukiame jų su nekantrumu. Tačiau...

Ištikimai tradicijų besilaikanti Elžbieta II pademonstravo naują įvaizdį: plaukų stilistė atskleidė karalienės įgeidžius (1)

Karališkieji asmenys, be jokios abejonės, ištikimai laikosi tradicijų. Karalienės Elžbietos II...

Grybų kainos supirktuvėse muša rekordus ir nežada sustoti: žaliose samanose neieškokite, išduoda kitą miško lobių vietą

Miško gėrybių supirkėjai atidžiai seka orų prognozes – jeigu karščiai užsitęs ir nebus...

Verslas PliusGiulia Morpurgo, Libby Cherry

Rusija įžengė į istorinio defolto teritoriją, sankcijos drumsčia tolesnius planus

Rusija pirmą kartą per šimtmetį neįvykdė savo įsipareigojimų išorinių vyriausybinių...

Delfi PliusŽinių radijas

„Bayraktarą“ viena ranka duoda, kita ranka perka rusų vogtus grūdus: ko siekia Turkija

Pirmosiomis Rusijos pradėto karo Ukrainoje dienomis Turkija rusų kariniams laivams užvėrė...

Verslas PliusLukas Miknevičius

Didžiuliai infliacijos skirtumai ES šalyse: kas juos lemia ir kodėl Lietuvos kelias yra teisingas

Bendra valiuta ir rinka, tokia pati karo Ukrainoje įtaka, tie patys makroekonominiai veiksniai,...