Buvusio lenktynininko Stasio Brundzos teigimu, Vilniaus gatvės – tarsi džiunglės, kuriose netrūksta chuliganiškų vairuotojų. Todėl, anot jo, padėtį reikia taisyti gausesnėmis patrulių pajėgomis. Jis įsitikinęs, kad benzino trūkumas nėra priežastis, leidžianti pareigūnams neiškišti nosies iš nuovados: jei nėra pinigų, patruliai sostinės gatves gali pasiekti vienu mikroautobusu.
© Gamintojo nuotr.

Daug laiko lenktynių trasoje praleidęs S. Brundza, dabar einantis Vilniaus mero visuomeninio patarėjo saugaus eismo klausimais pareigas, sako, kad gatvę, kurioje netrūksta adrenalino nestokojančių vairuotojų, ir lenktynių trasą lyginantys stipriai klysta, nes „lenktynėse chuliganizmo nėra. (...) O čia daugiau džiunglės kažkokios“.

Pašnekovą labiausiai erzina posūkių nerodantys, taip pat chuliganiškai besielgiantys, nepraleidžiantys iš šalutinės gatvės išvažiuojančių automobilių vairuotojai. Nors jų kultūra pamažu kyla, tačiau, pasak jo, iki tobulumo dar labai toli.

Taip pat S. Brundza kritikos negaili ir dailiosios lyties vairuotojoms. Jį labiausiai piktina tai, kad moterys prie vairo sugeba atlikti ir kitus darbus, pavyzdžiui, kalbėti telefonu. „Visada girdavau moteris, bet paskutiniu metu man teko pamatyti, kai vairuojančios moterys kalba mobiliuoju telefonu. Tada jos nepastebi, kas vyksta kelyje. Jos gali netikėtai persirikiuoti tau prieš nosį, nors jos eilė yra tuščia. Manau, kad jos važiuotų daug saugiau, jeigu mažiau kalbėtų telefonu“, - DELFI kalbėjo buvęs lenktynininkas.

Jo įsitikinimu, pavojingiausiai vairuoja jaunimas. Pašnekovo teigimu, vien tik vairavimo mokykloje gautų įgūdžių jaunimui neužtenka, todėl reikalingi specialūs saugaus eismo centrai, kuriuose jauni vairuotojai sužinotų, kaip elgtis kritinėje situacijoje. S. Brundzos žodžiais, tokiuose centruose daug kas apsilankytų ir savanoriškai.

Stasys Brundza
Stasys Brundza
© DELFI / Kiril Čachovskij

Buvusio lenktynininko manymu, Lietuvos keliuose patruliai dirba efektyviai, tačiau sostinės gatvėse jų trūksta. Pašnekovas pastebėjo, kad ryte ir pavakare, kai Vilniuje eismas būna intensyviausias, kelių patruliai turėtų jį reguliuoti. Esą tokiu atveju pastebimai sumažėtų spūsčių – nebūtų užkemšamos sankryžos, kiltų mažiau problemų norint įvažiuoti į žiedus. „Vilniaus kelių policijos patrulių mes nelabai matome. Sako, kad nėra benzino, bet galima išvažiuoti su mikriuku, pavyzdžiui. Matyt, trūksta atsakingo požiūrio“, - tęsė Vilniaus mero visuomeninis patarėjas.

Kaip teigė pašnekovas, Vilniuje prie saugaus eismo užtikrinimo nemažai gali prisidėti ir stacionarūs greičio matuokliai. Tiesa, šiuo metu jų gerokai sumažėjo, nes savivaldybė teigia neturinti lėšų pratęsti pernai gruodžio pabaigoje pasibaigusią sutartį su kompanija „Urbico“. Pusė iš greitį viršijusių vairuotojų surinktos pinigų sumos atitekdavo valstybės biudžetui, kita pusė likdavo savivaldybei.

Tačiau S. Brundzos teigimu, visi iš greitį viršijusių vairuotojų surinkti pinigai turėtų atitekti savivaldybei, kuri juos investuotų į saugaus eismo gerinimą.

Visada girdavau moteris, bet paskutiniu metu man teko pamatyti, kai vairuojančios moterys kalba mobiliuoju telefonu. Tada jos nepastebi, kas vyksta kelyje. Jos gali netikėtai persirikiuoti tau prieš nosį, nors jos eilė yra tuščia.
Stasys Brundza

Taip pat pašnekovas linkęs manyti, kad baudos balų kaupimo sistemos grąžinimas Lietuvoje duotų apčiuopiamos naudos. Jo teigimu, kai kuriems vairuotojams sumokėti baudą už rimtus KET pažeidimus nėra sudėtinga, todėl jie nusižengia nuolat. Tačiau įvedus šią sistemą, tokie vairuotojai, nenorėdami prarasti vairuotojo pažymėjimo, būtų priversti elgtis atsargiau. „Vokietijoje automobilių daug daugiau, bet vokiečiai sugeba elektronikos amžiuje susitvarkyti su balų sistema. Pas mus jos buvo atsisakyta, nes sunku administruoti. Iš vienos pusės, tai – geras dalykas, nes vairuotojus tai drausmina. Kita vertus, kai radaras nufotografuoja, baudą moka automobilio savininkas. Tada tai lyg ir netenka prasmės. Vis dėlto mano supratimu, ta sistema prisidėtų prie saugumo didinimo“, - tikino buvęs lenktynininkas.

S. Brundza sostinės vairuotojams turi gerų žinių – dalis Vilniui Vyriausybės skirtų lėšų už miesto parengimą Lietuvos pirmininkavimui ES atiteks saugaus eismo gerinimui. „Tai daugiau lies tas vietas, kur važinės miesto svečiai. Todėl ten, kur didžiausias eismo intensyvumas, jo sąlygos turėtų pagerėti“, - teigė pašnekovas.


Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Kas sieja „valstiečius“ su Matijošaičiu? Atsakymą kauniečiai rado pašto dėžutėse (129)

Kam „valstiečiams“ savo partiniame leidinyje reklamuoti Kauno miesto merą Visvaldą...

Maisto klastojimas: vietoj žuvies mums parduoda vandens glazūrą ir džiuvėsėlius (63)

Silkės vietoje sardinių siekiant atpiginti produktų gamybą arba vengiant mokesčių, šaldytų...

Junckerio elgesiu pasibaisėjęs prancūzų žurnalistas: jis peržengė visas ribas papildyta (81)

„Atmosfera Briuselyje pastaruoju metu primena Brežnevo epochą. Mūsų politinei sistemai vadovauja...

Laukia dešimtmečiai prekybos karo? (26)

Apsisvaidymas vis naujais prekių sąrašais, kuriems taikomi muitų tarifai, jau yra nebe derybinė...

Gamta kėsinasi atimti pamėgtą lietuvių pramogą (5)

Poilsiautojams ši vasara prasidėjo kur kas anksčiau ir labai gerai: jau gegužės mėnesį...

Sostinės širdyje – trumpų suknelių ir šortų madų šou (1)

Savaitgalį gero oro nepagailėta – termometro stulpeliai rodė virš 25 laipsnių Celsijaus....

Specialistai pataria: dešimtmetis jau turėtų mokėti skalbti ar įkalti vinį (6)

Vaikai sugeba kur kas daugiau, negu jūs įsivaizduojate, tad tėvai darydami viską už savo atžalas...

Rusijos tyrimų komitetas iškėlė baudžiamąją bylą Lietuvos prokurorams ir teisėjams atnaujinta 12:46 (320)

Rusija reiškia nepasitenkinimą Lietuvos prokuratūra , kuri už dalyvavimą nusikalstamuose Sausio...

Neatpažįstamai pakeitė legendinę Lietuvos vietą: štai čia marozų tikrai nerasite (127)

„Marozų kurortas“ – tokia nemaloni etiketė nuo seno persekioja Palangą. Tai pastebintis...