Svajojo tapti mokytoja, tačiau pasuko kitu keliu

Kad ir kokioje srityje esate sukaupę patirties, ši, be jokios abejonės, turėtų neįkainojamos vertės augantiems ir dėl savo pašaukimo dar dvejojantiems vaikams. Turbūt sutiksite, kad savo kelio ieškantiems vaikams skirti keletą savo veržlios jaunystės pamokų būtų kilnus darbas.

Šiomis dienomis ne tik pedagoginis išsilavinimas tampa savotišku barjeru tarp mokinių ir motyvuoto, vertinga pamoka galinčio pasidalinti žmogaus: šį atgraso ir nusilpęs mokytojo prestižas, triukšmingai nuskambančios pasipiktinimo atlyginimais kalbos. Projekte „Renkuosi mokyti!“ rūpinamasi, kad šių barjerų tarp moksleivių ir jaunų, motyvuotų žmonių nebeliktų.

Prieš keletą mėnesių lietuvių kalbos mokytojos kelią pasiryžusi išmėginti A. Pečiulienė svajojo tapti mokytoja dar pati tebūdama pirmos klasės mokine. Kadaise mergaitė mėgdavo žaisti, kad vaikams rašo pažymius ir tikrina jų sąsiuvinius, o praėjusiais metais šis žaidimas virto realybe.

Visą gyvenimą dirbusi darbus, nesusijusius su mokytojavimu, A. Pečiulienė apsidžiaugė, kad įsitraukdama į projektą gali priartėti prie ją visuomet žavėjusios profesijos.

„8 metus dirbau renginių organizatore, o pernai, sužinojusi apie „Renkuosi mokyti!“ iniciatyvą, užpildžiau dalyvio anketą ir išmėginau savo laimę. Praėjusį pavasarį vyko projekto atrankos, o vasarą jau buvau pakrikštyta lietuvių kalbos mokytoja ir nuo rugsėjo 1 d. pradėjau dirbti Vilniaus „Santaros“ progimnazijoje“, – prisimena ji.

Vertingiausia ta pamoka, kurioje vaikas nebijo mokytojo

Lietuvos rusaitė šiandien moko rusų mokyklos mokinius lietuvių kalbos ir teigia, kad turi galimybę į mokyklą pažvelgti visai kitomis akimis nei tuo metu, kai pati dar buvo mokinė.

Tapti lietuvių kalbos mokytoja A. Pečiulienė panoro dar mokydamasi 5-oje klasėje, o 2005 m. įstojo studijuoti lietuvių filologijos. Baigusi Vilniaus pedagoginį universitetą (dabartinį Lietuvos edukologijos universitetą), moteris išėjo motinystės atostogų ir savo vaikystės svajonę paliko užmarštyje.

„Pradėjau dirbti logistikos srityje, paskui projektų vadove verslo seminarų ir konferencijų įmonėje „Confinn“. Tačiau visada su nostalgija prisimindavau darbą mokykloje, praktiką. Labai myliu vaikus ir tikiu, kad mokytojo darbas nėra tik žinios, bet ir pats santykis su vaiku, dalyku, kurį dėstai“, – mano pašnekovė.

A. Pečiulienė įsitikinusi, kad mokytojo darbe svarbu suderinti abu skirtingus mokytojo vaidmenis –svarbu mokėti pabūti ir griežtuoju „kirviu“, ir supratingu vaikų draugu. Juk vaikus reikia ne tik sudrausminti, bet ir užtikrinti, kad jie nebijotų mokytojo. Tam, kad vaikai ko nors išmoktų, svarbu su jais palaikyti gerus santykius.

„Labiausiai nustebino tai, kad buvau paskirta mokyti pradinukus, nors pagal diplomą buvau 5-12 klasių mokytoja. Man tai buvo šokas – ar man pavyks? Juk net nežinau, kaip su jais reikės bendrauti. Vis dėlto, jau per pirmąjį mėnesį radome bendrą kalbą, o aš tuo pačiu pagaliau atradau ir savo tikrąjį kelią“, – tvirtina A. Pečiulienė.

Siekia, kad patirtų mokymosi džiaugsmą ir pasitikėtų savimi

Projekto „Renkuosi mokyti!“ vadovė Skaistė Lazdauskaitė teigia, kad iniciatyva pradėta dar 2007 m. stebint teigiamą užsienio šalių patirtį projekte „Teach for All“. Jame šiandien dalyvauja 46 šalys, o viena iš jų – Lietuva. Pirmoji programos mokytojų karta šalies mokyklas pasiekė 2008 m., tad nesunku suskaičiuoti, kad šiemet iniciatyva Lietuvoje švenčia garbingą 10-ies metų jubiliejų.

Skaistė Lazdauskaitė

Iniciatyvoje jau dalyvavo apie 100 jaunų žmonių, mokytojavusių 73-se didmiesčių ir mažesnių miestelių mokyklose. Šiemet skelbiamas naujas programos etapas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“. Juo siekiama, kad projekto tikslus įgyvendintų ne tik specialią atranką perėjęs mokytojas – į procesą turėtų įsitraukti ir visa mokyklos bendruomenė.

Šią idėją įgyvendina viešoji įstaiga Mokyklų tobulinimo centras ir pagrindinis projekto partneris – „Vilniaus prekybos“ paramos fondas „Dabar“, kuris per trejus su puse metų iš viso numato skirti daugiau kaip 700 tūkst. eurų finansavimą.

„Šiandien mums reikia mokytojo, kuris būtų orientuotas į vaikus ir suprastų kiekvieno iš jų poreikius. Kiekvienas vaikas yra ypatingas ir gali pasiekti daug srityje, kuriai yra gabiausias. Siekiame, kad vaikai patirtų mokymosi džiaugsmą ir savimi pasitikėtų“, – aiškina S. Lazdauskaitė.

„Ieškome motyvuotų žmonių, kuriems rūpėtų vaikai. Kandidatai turėtų būti baigę aukštąjį mokslą, pedagoginis išsilavinimas nėra būtinas. Atrinkti dalyviai įsipareigoja 2 metus dirbti kurioje nors iš Lietuvos mokyklų“, – apie projekto sąlygas kalba iniciatyvos „Renkuosi mokyti!“ vadovė.

Prisijungti prie naujo projekto etapo mokyklos ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojai gali užpildydami atrankos anketas www.renkuosimokyti.lt iki vasario 5 d. („Renkuosi mokyti!“ mokytojai) ir vasario 26 d. (mokyklos). Projekto organizatoriai suburs 26 jaunų ir motyvuotų lyderių kartą, kuri 2 metus kurs teigiamus pokyčius klasėje, mokykloje ir bendruomenėje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (43)