aA
Vanduo automobilį gali rimtai apgadinti. Kad taip nenutiktų, specialistai duoda patarimų, kaip išvengti bėdos ir paaiškina, ką daryti, jei pastebite gedimus.
© Shutterstock nuotr.

Dažniausios vairuotojų klaidos

Nereikia manyti, kad automobilis gali sugesti vien tik įvažiavus į vandens telkinį ar didesnę balą. Tuomet bėda tikrai neišvengiama, tačiau kartais gedimui užtenka žymiai mažiau. Automobilių specialistai rekomenduoja vandens nenaudoti jokiose automobilio sistemose – nei aušinimo radiatoriuose, nei langų apiplovimui. Priežastis paprasta – vanduo verčia automobilio dalis rūdyti iš vidaus, be to, detalės apsineša kalkėmis.

Kaip teigia specialistai, ne toks jau retas atvejis, kai taupydami vairuotojai aušinimo sistemą užpildo vandeniu. Ypač vasarą – juk esant pliusinei temperatūrai vanduo neužšals. Vėliau, prieš žiemą juk galima ir koncentratu praskiesti vandenį.

Tačiau specialistai įspėja – tokie veiksmai gali brangiai kainuoti.

„Nesvarbu ar vasara, ar ne vasara – vandens pilti negalima. Antifrizo sudėtyje yra riebalo, kuris tepa tiek vandens pompą, tiek visą sistemą. Antifrizas atlieka ne tik aušinimo vaidmenį – jis taip pat pasižymi tepimo savybėmis. Vandens griežtai pilti negalima“, – prieš vasarą automobilininkus perspėja serviso tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Situacijos nepakeis ir distiliuotas vanduo. Tiesa, tai jau geresnis variantas, nei vanduo iš čiaupo.

„Distiliuotas vanduo skirtas aušinimo koncentrato skiedimui. Distiliuotas vanduo savo sudėtyje neturi kalkių. Kalkės nusėda ant sienelių ir blogėja aušinimas, tuomet pradeda kaisti motoras. Koncentrato negalima skiesti paprastu vandeniu. Apskritai, paprasto vandens geriau niekur nepilti. Netgi į langų apiplovimo bakelį – viskas užkalkėja. Paskui žmonės stebisi, kodėl neveikia langų apipurškimas – nes užkalkėja purkštukai. Susidaro kalkės, puškimo angelė mažėja ir prastai purškia“, – sako V. Paškauskas.

Užšalimas nėra vienintelė automobiliui pražūtinga vandens savybė.

„Naudojant antifrizą aušinimo sistema nerūdija iš vidaus. Antifrizo ir užvirimo temperatūra kiek didesnė, nei paprasto vandens. Situacija panaši, kaip ir su stabdžių skysčiu. Stabdžių skystį, kaip ir antifrizą, reikia keisti kas dvejus metus. Antifrizas ir stabdžių skystis absorbuoja vandenį, drėgmę. Yra specialūs prietaisai, kurie nustato, ar stabžių skystyje yra vandens. Jei yra, tai jau reikia keisti. Stabdžių sistema taip pat gali pradėti rūdyti iš vidaus“, – sako V. Paškauskas.

Antifrizą rekomenduojama keisti kas dvejus metus, tačiau retas lietuvis šių rekomendacijų paiso.

„Labai retas atvejis, kad žmonės atvažiuotų keisti antifrizą. Antifrizą dažniausiai keičia tada, kai keičia pagrindinį diržą. Kei keiti diržą, keičiasi įtempėjai ir keičiasi vandens siurblys. Kai jį nuimi kažkiek antifrizo nubėga, tai mes rekomenduojame ir jį pasikeisti. Pagrindinį diržą rekomenduojama pasikeisti arba kas penkerius metus, arba kas 80 tūkst. km“, – sako V. Paškauskas.

Siūlo rinktis profesionalus

Kito serviso atstovas Rimas DELFI kalbėjo, kad netinkamai naudojamas vanduo iš tiesų dažnai sukelia problemų ir vairuotojų automobiliai dėl to nukenčia. Jis teigė, kad kartais taisymas brangiai kainuoja. Kaina gali siekti net kelis šimtus eurų.

„Blogiausia, kai žmonės supainioja skysčius ir supila juos visai ne ten, kur reikia. Tada automobiliui padaroma daugiausiai žalos. Tokiu atveju reikia rimto įsikišimo ir rimtų meistrų. Bet taip vadinamuose garažiukuose bet kokiu atveju nerekomenduočiau lankytis, nes ten dirbantiems žmonėms dažniausiai trūksta kvalifikacijos. Mano manymu, servise tokių gedimų taisymo kainos tikrai nėra milžiniškos. Dažniausiai apsiribojama keliasdešimčia eurų", - sakė meistras.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Mažas ir visų pamirštas regionas, kurio vertė Kremliui – neįkainojama: mes bijome kalbėti (245)

Kad išvengtų sankcijų, Kremlius suka aplinkkeliais: naudojantis šalia Juodosios jūros esančiu...

Mažo Šveicarijos miestelio triumfas ir tragedija: geriausiais laikais „Ferrari“ ir „Porshe“ net nebuvo prabanga (15)

Sparčiai tiksint laikrodžiui ir artėjant „Brexit“ valandai, Europos miestai varžosi...

Šaltis jau greit sukaustys Lietuvą: ruoškitės – bus ir sniego pusnų (75)

Sekmadienio naktį maloniai paspaus šaltukas ir kai kur truputį pasnigs. Rimtesnio sniego sulauksime...

Žemė atakuoja Marsą: mokslininkai papasakojo, kokie pavojai tyko žmonių Raudonojoje planetoje (58)

Turbūt daugelis matėte filmų apie taikius Žemės gyventojus atakuojančius agresyvius marsiečius....

Nepilnametės išžaginimas mokyklos personalo nesukrėtė: visos jos čia tokios (227)

Stūmė, spyrė kojomis, kando. Prievartautojas atsitraukė, tačiau grįžo ir su visa jėga...

Kalėdų stalas. Šventinė atgaiva, kurią verta išbandyti: pieno kisielius su aguonomis

Nuo seno laikomasi papročio, kad ant Kūčių stalo turi nugulti 12 patiekalų. Artėjant šventėms,...

Šalies rekordą pagerinusi Lietuvos rinktinė plauks pasaulio čempionato finale

Kinijoje vykstančio pasaulio plaukimo čempionato trumpajame (25 m) baseine vyrų kombinuotos...

Praėjus 32 metams po mažamečių nužudymo trūko žudiko kantrybė teisme paskelbta siaubą keliančių nuotraukų (39)

Didžiojoje Britanijoje paskelbtas nuosprendis didžiulio atgarsio visuomenėje sulaukusioje byloje:...

7 raudonosios arbatos privalumai (10)

Raudonoji ( rooibo s) arbata – tai raudonoji žolelių arbata, gaminama iš fermentuotų...

Nusibodo kasmet tos pačios tradicijos: idėjos, kurios paįvairins šventinį laikotarpį

Jei esate dar jauna šeima ir galvojate, kokiomis tradicijomis paįvairinti šventinį laikotarpį,...